Help onze Kat krabt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:42

mijn kat heb ik héél goed opgevoed... helaas is ze alleen makkelijk bij mij :') ze heeft jarenlang naar mijn moeder geblaast, de schoonmaakster is doodsbang voor haar gezien ze altijd (misschien wel expres) in de weg gaat liggen waar zij moet schoonmaken en gaat blazen/uithalen als ze erbij moet :') gelukkig is ze er nu een beetje aan gewend maar Puk is nog steeds niet haar favoriet hier in huis lol :)) Maar ik kan álles met haar doen... ook echt alles. Zelfs als ik haar helemaal aan het treiteren ben en zij zit te grommen en ik (expres :') ) door ga, dan wil ze wel eens gaan blazen en uithalen, maar nóóit gemeen :) Alleen van "stop nu jij mens! " en dan stop ik voor 5 minuutjes en dan ga ik weer vrolijk door :') en zij vind het stiekem net zo leuk als dat ik het vind omdat ze daarna weer heel vrolijk aan het spinnen is en kopjes aan het geven is :') ik heb gewoon een onwijs sterke band met haar, en ik kan gewoon alles maken... maar zodra iemand anders het doet dan gaat het wel fout :j Ze kan zelfs op commando zitten en poot geven :') Ik vind het alleen leuk om haar te pesten :') arm ding... *ze ligt nu tevreden op mijn schoot*

Mijn tip is dat je de lichaamstaal van een kat moet leren. Als een kat met de staart (op een bepaalde manier) loopt te zwiepen dan is dit vaak een teken van irritatie. Dan kan je gewoon beter stoppen. Katten zijn erg slimme dieren en je moet duidelijk grenzen aangeven. Als mijn andere kat (Waar ik geen goede band mee heb) mij opeens aanvalt kan die ook een mep verwachten. Ze zijn niet van porselein gemaakt :)

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:18

Er worden bij katten verschillende soorten agressie onderscheiden, in dit linkje wordt e.e.a. Kort samengevat:

http://www.katadvies.nl/index.php?optio ... mitstart=2

Het probleem van de TS is aai agressie en de oplossing is stoppen met aaien. Andere voorbeelden die gemoemd worden zoals katten die krabben als ze eten willen of krabben tijdens het spelen zijn weer andere soorten van agressie en de tips die daarop gebaseerd zijn zijn dus nutteloos.

@lifaya nee ze zijn niet van porselein maar een mep kan een kat angstig of extra agressief maken dus lijkt me geen goed advies. Misschien wordt jouw kat er niet angstig of agressief van, maar de kat van TS misschien wel. Verder is het vanuit de kat gezien onbegrijpelijk als ze gestraft wordt voor het aangeven van haar grenzen, want dat is wat ze doet.

Rennie89

Re: Help onze Kat krabt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:26

mijn kat is niet angstig of agressief hoor. Het is natuurlijk gedrag dat als zij over een grens gaan dat ze gecorrigeerd worden :) Ik heb het dus alleen over wanneer de kat NIET aangeeft dat ze geen zin meer heeft :) want als de kat duidelijk maakt dat ze geen zin meer heeft dan heeft een mep uiteraard geen zin.

purnyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:30

Ik heb ook een kat die ineens uithaalt. De dierenarts vertelde mij dat het op dat moment een stress moment is. Kat ziet iets buiten wat haar niet zint, laat alle stress ophopen en dan ineens ben jij de eerste die ze tegenkomt. Je moet maar denken als jij op je kop hebt gekregen van je werkgever je iemand tegenkomt en daar tegen uit valt. Zo zit het ook met katten.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:32

Wij hebben echt heel veel katten gehad, maar dit probleem is nooit voorgekomen. Stop altijd met aaien zodra je merkt dat de kat het niet helemaal fijn meer vindt. Vooral poezen kunnen daarin weleens lastig zijn. ook de plek waar je aait telt. Veel katten willen niet dat je achter aan hun rug aait, sommige willen dat je van hun poten of buik afblijft en andere houden er niet van als je aan hun oren komt.

Over het algemeen zul je merken dat als je steeds tijdig stopt, je steeds langer kunt aaien :)

We hebben dit wel gezien bij andere mensen, maar die herkennen vaak de signalen niet waarmee een kat duidelijk maakt dat hij er genoeg van heeft. Let maar eens goed op, katten zijn heel duidelijk als je het eenmaal leert zien.

Aaien is iets dat leuk moet blijven voor beide partijen en daarom mag er imo geen dwang of straf bij horen.

Met spelende katten is het een ander verhaal. Een spelende kat kan in het heetst van het spel je hand pakken. Dat mag niet uiteraard. Meteen stoppen met spelen en 'nee, nee!' is gewoonlijk voldoende. En, met sommige katten moet je bij het spelen gewoon oppassen, want die spelen nogal ruw.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 17:48

spicegirl schreef:
@bello2005 - .. " als hier een kat mij krabt of bijt, word die door de kamer gegooid."...
wat een asociale reactie.zit er een steekje bij je los ?
ik hoop niet dat je kinderen hebt..

Ik ben het met je eens wat betreft de rectie van bello2005, maar ik vind niet dat je katten hebben met kinderen hebben kunt vergelijken. Kinderen zoiu ik namelijk door de kamer bonjouren als ze een grote bek hebben, maar wee je gebeente als je met je klauwen aan mijn katten of andere dieren komt... ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:07

ik vergeleek niet, ik zeg alleen dat ik hoop.
maar je smijt niet met dieren..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:28

Maar het heeft niets met elkaar te maken?!?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:32

Ik kijk soms my cat from hell, misschien kan je daar wat tips vanuit halen. Die man komt altijd met hele simpele oplossingen. Je kat is nog jong, 2 jaar, dus ik moet er eigenlijk meteen aan denken of ze zich niet dood verveeld en daardoor gefrustreerd raakt? Is je kat verder medisch onderzocht?

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:42

Traber schreef:
Nou een kat opsluiten Lisem?Wat helpt dat? -O-

Niks, ben er zelf ook helemaal geen fan van ;)

Maar het was maar als voorbeeld bedoelt om het te verduidelijke :p