'Gaat ie heus niet dood aan'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:01

Dan voer je teveel in mijn opinie, maar dat is de discussie niet.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:02

Omdat sommige mensen ontzettend overdreven reageren. Als iemand een 2-jaroge een klein spromgetje laat,nemen bijvoorbeeld. Sommigen denken dan meteen dat het paars allemaal enge ziektes krijgt van 3 sprongetjes van 30 cm...
Dan wil ik ook mog wel eens zeggen "hij gaat er niet dood aan, in de wei kummem ze ook gek doen en bokkem". Sommige mensem denken ook echt dar een paard of ander dier van porselein is ofzo...

En van ontwetendheid: in sommige gevallen mosschien ja. Maar denk ook dat mensen uit ontwetendheid zeggen ahh sielughh, niey meer doen. Straks krijgt hij nog ....

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:07

Lianne86 schreef:
Geryon schreef:

Lijkt mij eerder dat het konijn niet helemaal gezond en geen goede keutels heeft. Daarbij was je hem in zijn eigen belang.

Poetsen doen wij ook in het belang van de paarden. Beide dus niets met dit topic te maken.

Konijnen hebben 's avonds/ 's nachts standaard een ander soort keutel, die zachter is :) Normaal maken konijnen dit zelf schoon door het op te eten zit voor hen ook weer veel voeding in.... Maar hij maakte dat dus niet schoon... Gewoon gezond dus, maar hij maakte het zelf niet goed schoon...

En nee, poetsen is niet altijd in het belang van het paard... Staat je paard in de winter zonder deken buiten, dan is dit slecht voor de vacht, deze wordt dan minder waterafstotend... Dus dan is het alleen handig om bij het zadel te poetsen zodat er niets schuurt, maar voor de rest er niet te veel mee te doen ;)

Hoeven invetten is ook zoiets wat ook niet vaak gedaan hoeft te worden, want dat is ook weer slecht voor de hoeven, toch zie je dat ook nog vaak genoeg gedaan worden, het is niet zo als bij mensen een soort handcreme wat sommige mensen wel lijken te denken :S

Waarom accepteer je niet gewoon dat dit topic gaat om ander soort acties? Je konijn hoort die keutels gewoon op te eten trouwens.
Ook je laatste voorbeeld gaat niet op. De mensen doen dat in het belangen van het paard (ookal doen ze het net wat te vaak waardoor het volgens jou eerder nadelig) en niet voor hun eigen plezier en onder het mom van ach gaat het beest heus niet dood van.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 23:09

Was toen ie net uit het asiel kwam, was ook zo weer over :) Nu zitten ze met z'n 2en, krijgen dus ook "meer" voer dan 1 konijn alleen zou krijgen en gaat het allemaal goed gelukkig :)

Ontopic:
Maar er zijn zo veel dingen die mensen doen uit onwetendheid... Ipv er op bokt iets van te zeggen, spreek er mensen op aan :) Want je gaat je nu druk liggen maken over een filmpje...

En 9 van de 10 x gebeuren er dingen die voorkomen hadden kunnen worden als iemand eerder iets had gezegd... Of het nu een verkeerd liggend zadel is wat iemand is aangepraat of weet ik veel wat... Want er zijn zo veel dingen die je ziet fout gaan... Mensen die advies aannemen van verkeerde mensen etc.

En ik poets mijn paard wel voor mijn plezier... maar dat zal aan mij liggen :') ik vind het leuk om dat te doen...

Maar het komt op hetzelfde neer --onwetendheid... Hoe vaak zie je niet een jong meisje in de winter haar pony wassen omdat ie zo vies is? (Daarna wel met een deken op stal zet om te drogen, maar de dag erna weer zonder deken de wei op gaat...Dat is ook gewoon onwetendheid, net zoals bij dit konijn... Het is goed bedoeld, maar door onwetendheid eigenlijk gewoon zielig! Dus in mijn ogen is dat gewoon hetzelfde.... Iets doen wat goedbedoeld is en denken dat het fijn is voor het beest, maar ondertussen gewoon wat fout doen :)

Monster

Re: 'Gaat ie heus niet dood aan'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:26

Maar hoort een konijn in een kooi van 1 bij 2?
waarom zit er een deur in een stal?
Waarom worden honden aangelijnd?
Waarom wonen er kattin in huis?
Waarom zitten vissen in een kom?

Gaan ze toch ook niet dood aan?
Of is dat allemaal niet zielig.. Is wel ver gezocht.
konijn ken gerust een keer gewassen worden, en als dat beest het echt niet wilde was hij meteen weg gerent zodra hij op zijn poten werd gezet.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:33

Ik vind dat ook zo'n onzin, mensen die zeggen 'ja maar hij gaat er niet dood aan'
Als ik iemand een rotschop geef gaat ie ook niet dood nee, maar of het fijn is?

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:36

Het wassen van dieren is sowieso slecht, ik was mijn dieren nooit. Mijn hond niet, mijn konijnen niet, mijn cavia's niet, de kat ook niet. Waarom? Omdat je met wassen, de gezonde vetten uit de huid haalt die een dier beschermt. Lekker handig als je dat er ff af gaat wassen. Als je je dier moet wassen, gaat er gewoon iets mis (tenzij je konijn/hond/kat/cavia in een modderpool is gevallen of gaan rennen, maar dan zou ik hooguit met water afspoelen).

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:45

Nimfee schreef:
Het wassen van dieren is sowieso slecht, ik was mijn dieren nooit. Mijn hond niet, mijn konijnen niet, mijn cavia's niet, de kat ook niet. Waarom? Omdat je met wassen, de gezonde vetten uit de huid haalt die een dier beschermt. Lekker handig als je dat er ff af gaat wassen. Als je je dier moet wassen, gaat er gewoon iets mis (tenzij je konijn/hond/kat/cavia in een modderpool is gevallen of gaan rennen, maar dan zou ik hooguit met water afspoelen).

tja.... ben met caaf naar de dierenarts geweest, maar deze moest ik maar 1x in de x weken zelf de kont afwassen. ik vul het mensen bad ongeveer met een 10 cm, zodat ze hun hoofd nog helemaal bovenwater hebben, maar kontje onder.
de caaf geniet hier echt van ! lekker spelen en doen in het water ;)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:51

Hoezo moest je dan de kont wassen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:52

Nimfee schreef:
Hoezo moest je dan de kont wassen?

een zacht doekje... en lauw warm water. eerst goed laten weken, en daarna het losmaken

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:55

Ik bedoel, waarom moest je z'n kontje wassen ;) Had hij ergens last van? Alleen water is op zich geen probleem, zo lang er geen shampoo bij komt kijken want die lost het vet op uit de huid.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:04

Dat konijn in bad is inderdaad sneu, toch vind ik 'wassen' niet perse slecht. Mijn vroegere konijn moesten we ook wassen van achter, omdat die
in zijn eigen keutels bleef zitten en dat dus vast klonterde. Ook niet echt fijn en 'natuurlijk' als hij zn achterpoten niet meer kon bewegen omdat
die vast geklonterd waren aan zn staartje, toch?

Elke week wassen is slecht ja, af en toe in mijn ogen niet. Wij wassen ons zelf ook dagelijks, terwijl wij ook vetten in onze huid hebben..
En je hebt wassen en wassen, wassen met gewoon water kan imo echt niet kwaad. En als mijn dieren smerig zijn, gaan ze toch echt onder de straal.
Ja, ik hou van mn dieren, maar t moet wel leuk blijven voor allebei :') Vinden ze alles behalve leuk, maar gaan ze niet dood aan en tis uiteindelijk voor beide beter.

Overigens, ik vind het 'trainen' van konijnen juist niet nodig. Gaat ie niet dood van, maar waarom wel? Zo heeft ieder zn kijk erop, ik vind
dingen die anderen doen niet nodig, andere vinden wat ik doe niet nodig. Ieder zn ding, en uit ervaring leert men. Fouten maken is menselijk,
en als het goed is leer je ervan, en meeestal gaan ze daar heus niet dood van ;)

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:24

Als drollen vast plakken aan de kont van een konijn, gaat er iets mis in de voeding. Ik houd al jaren konijnen, nooit heb ik een kont hoeven wassen om die reden. 1x moest ik een konijn wassen, het had geregend en de ren was 1 grote modderpoel geworden en het was (nadruk op was haha) een wit konijn. Maar dat was alleen met water, zonder shampoo. Een dier moet het buiten overleven (althans, mijn konijnen en cavia's staan buiten) dus wassen kan al negatieve gevolgen hebben. Zeker als het buiten koud is, ik kan ze niet zo maar ff naar binnen brengen, met lauwwarm water wassen en laten opdrogen; het is binnen te warm en buiten dan ineens te koud. Dat kunnen konijnen en cavia's heel slecht verdragen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:32

Nimfee schreef:
Ik bedoel, waarom moest je z'n kontje wassen ;) Had hij ergens last van? Alleen water is op zich geen probleem, zo lang er geen shampoo bij komt kijken want die lost het vet op uit de huid.

hij werd wat ouder.. liep door zijn stronthoek... en hoe schoon we het ook hielden, met die keutelleggers op topspeed bleef hij toch wat smerig spul aan z'n achterwerk hebben. tot het zo smerig werd dat het er niet meer goed uit kwam ;)