Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lianne86 schreef:Geryon schreef:
Lijkt mij eerder dat het konijn niet helemaal gezond en geen goede keutels heeft. Daarbij was je hem in zijn eigen belang.
Poetsen doen wij ook in het belang van de paarden. Beide dus niets met dit topic te maken.
Konijnen hebben 's avonds/ 's nachts standaard een ander soort keutel, die zachter isNormaal maken konijnen dit zelf schoon door het op te eten zit voor hen ook weer veel voeding in.... Maar hij maakte dat dus niet schoon... Gewoon gezond dus, maar hij maakte het zelf niet goed schoon...
En nee, poetsen is niet altijd in het belang van het paard... Staat je paard in de winter zonder deken buiten, dan is dit slecht voor de vacht, deze wordt dan minder waterafstotend... Dus dan is het alleen handig om bij het zadel te poetsen zodat er niets schuurt, maar voor de rest er niet te veel mee te doen
Hoeven invetten is ook zoiets wat ook niet vaak gedaan hoeft te worden, want dat is ook weer slecht voor de hoeven, toch zie je dat ook nog vaak genoeg gedaan worden, het is niet zo als bij mensen een soort handcreme wat sommige mensen wel lijken te denken :S
Nu zitten ze met z'n 2en, krijgen dus ook "meer" voer dan 1 konijn alleen zou krijgen en gaat het allemaal goed gelukkig 
Want je gaat je nu druk liggen maken over een filmpje...
ik vind het leuk om dat te doen...
Nimfee schreef:Het wassen van dieren is sowieso slecht, ik was mijn dieren nooit. Mijn hond niet, mijn konijnen niet, mijn cavia's niet, de kat ook niet. Waarom? Omdat je met wassen, de gezonde vetten uit de huid haalt die een dier beschermt. Lekker handig als je dat er ff af gaat wassen. Als je je dier moet wassen, gaat er gewoon iets mis (tenzij je konijn/hond/kat/cavia in een modderpool is gevallen of gaan rennen, maar dan zou ik hooguit met water afspoelen).
Had hij ergens last van? Alleen water is op zich geen probleem, zo lang er geen shampoo bij komt kijken want die lost het vet op uit de huid.
Vinden ze alles behalve leuk, maar gaan ze niet dood aan en tis uiteindelijk voor beide beter.
Nimfee schreef:Ik bedoel, waarom moest je z'n kontje wassenHad hij ergens last van? Alleen water is op zich geen probleem, zo lang er geen shampoo bij komt kijken want die lost het vet op uit de huid.