Dierenarts(assistente's) die mij kunnen helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Dierenarts(assistente's) die mij kunnen helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:01

ik zou niet eens beginnen aan 3 weken antibiotica als er niets te vinden is denk ik. Tenzij het niet duidelijk is of er zeker niets aan de hand is natuurlij kdan heb je geen keuze ;)

Ik zou wel de raad van de DA opvolgen wat betreft controle stel dat ze dan wel wat vinden dan kan je beter door gaan met verder doden van de bacterie of wat dan ook dan dat je het weer op laat bouwen tot een probleem en het dan weer moet behandelen dan wordt het probleem vaak alleen maar groter en moeilijker te behandelen ;)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 12:31

Oke dus gewoon even voor de zekerheid weer inleveren.
Kan het trouwens zijn dat ik nog geen verbetering merk tot nu toe? Ik ben maandag begonnen met de AB.
Maar hij plast nog steeds in de kamer ipv kattenbak. (Al heb ik wel het gevoel alsof hij vaker plast dan vorige week..)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:35

Heb je geen pijnstilling erbij gekregen? Anders morgen even vragen :j Bij James is het zo dat als hij begint met bloedplassen hij ook vaker moet maar door de pijn niet durft/gaat. Doorde pijnstilling komt alles weer op gang, meer en beter plassen en ook meer drinken :j

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 12:41

Volgens mij wel.. Ik zal het er eens bij pakken wat ik heb gekregen:

Ik heb tabletjes: marbocyl 20mg (Hier krijgt hij 1x pd een halve tablet van)
En een drankje: meloxidyl 0.5mg. (Ook 1x per voor 4.7 kilo) Dit vind ie overigens héééééél lekker volgens mij hahaha!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:46

Ahh fijn ja James ook is er gek op :j Liever zo dan geruzie met je kat ;) Al heb ik voor james een ander merknaam het lijkt hetzelfde te zijn :))

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 12:48

Haha grappig zeg! Al gaat het met de tabletjes minder soepel hoor ;)
Maar die 'plak' ik nu op een zalmkattensnoepje, en met een beetje geluk eet hij het dan op.. En als 'traktatie' geef ik dan het lekkere drankje haha!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 11:21

Kan iemand mij vertellen wanneer ik verandering zou moeten kunnen zien?
Zoals ik al zei plast hij nog steeds in de kamer, alleen heb ik het gevoel dat hij wel meer plast dan voorheen.
Wanneer zou hij weer op de kattenbak moeten gaan/durven?
Ik ben vandaag 1 week bezig met de AB en heb een kuur voor 20 dagen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:24

Mijn kat had ook geen gruis in het urineonderzoek, maar wel de klachten. Ik heb toen op aanraden van de dierenarts een echo laten maken. Hierop was toen wel gruis te zien.
Ik kreeg een blaasontspanner en hij moest op dieet. AB had geen zin, aangezien het geen ontsteking was.
Het duurde wel een week voor hij weer normaal plaste :j

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:39

Een beetje vreemd allemaal. Vorig jaar had onze poes overduidelijk blaasontsteking, ze deed allemaal kleine plasjes in huis met bloed. De volgende dag naar de DA en toen kreeg de kat metacam voorgeschreven. Want het beleid was dat ze steeds minder AB willen voorschrijven. En jij krijgt gelijk een kuur van 20 dagen. Ik moest ook nog een keer urine langs brengen maar poes vertikte het om op die bak te plassen. Ik zou, in jouw geval, als de klachten nog niet over zijn, inderdaad nog een keer urine langs brengen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 11:09

Nou net de DA maar weer gebeld.. Zaterdag loopt de kuur af, en hij plast nog steeds in de kamer.
Ff vragen wat ik moest doen.
Ze wil het nu even afwachten, ze denkt dat hij nu of bang is om te plassen vanwege de pijn toen of dat het toch stress was. Aangezien ze niks in de urine hadden kunnen vinden, en zelfs nog een AB heeft gekregen.
Dus ik ga straks alles maar weer eens helemaal met soda schoonmaken, en de kattenbak op die plek neerzetten.. Hopen dat hij er dan op gaat..

Als over tijdje nog niks veranderd was moest ik weer urine inleveren voor controle.. Pff lastig gedoe..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:12

Kun je niet beter een echo laten maken? Want als urine al een aantal keer niets oplevert en een AB kuur niet aanslaat, dan lijkt me dit niet een gewone blaasontsteking.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 13:11

Er is geen ontsteking gesignaleerd.. Er is niks te vinden in de urine.. De AB was voor de zekerheid voor als er toch een kleine ontsteking was die niet te zien was in de waarden. Maar dat moet nu dan dus ook weg zijn.
Dus ze denken nu toch stress of bang.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 16:44

Jeeej!!! Vanmiddag alles met soda schoongemaakt, alluminiumfolie op de plekken gelegd en de kattenbak op 1 van de plasplekken gezet..
En hij heeft net netjes op zn kattenbak geplast!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik hoop dat hij dit nu doorzet, zo ja..
Hoelang moet ik alles zo laten? Wel even een paar daagjes denk ik toch? En dan proberen na een paar dagen om de kattenbak weer op zn oude plek te zetten?