Onze grote mol...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Onze grote mol...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:57

Als onze hond de kans krijgt vangt ze alles wat ze tegen komt. Op honden, vee en paarden na (ze is opgegroeit op een boerderij).

Buiten tijdens het wandelen zorgen we dat ze niet 'kan' jagen.
Maar ja soms is ze ons voor en dan is ze al weg voor ik het door heb. Ze heeft nog nooit echt iets gevangen naast die egels :P

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 14:57

beter dat de mol zo snel dood is dan een pijnlijke dood als ie niet goed in de klem oid komt.
het is de natuur ;)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:00

Wat ben ik blij met deze reacties! Ik dacht echt bijna dat wij dierenmishandelaars zijn door sommige reacties :o Mar goed, iedereen een eigen mening, zal ook wel te maken hebben met of je wat landelijker aangelegd bent, of wat stadser. Ben wat dat betreft vrij boers in denken en doen...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:02

Als ik me bedenk hoe vaak hier vogels (kleine en grote), muizen, mollen, slakken liggen door de katten... :')

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:03

Niets mis mee, er zijn toch ook zat honden en katten die muizen vangen? Wij hebben hier 2 jachthonden, 1 staat nu in training, de ander hebben we nooit heel veel mee getraind maar heeft wel heel veel jachtinstinct en vangt dan ook regelmatig duiven/muizen/mollen. Is dat erg? Ik vind van niet, er lopen hier een miljard duiven rond.

En zijn jullie dan ook tegen de gereguleerde jacht? Of kan het dan wel?

edit: omdat de discussie hier eigelijk niet thuis hoort [BB] Honden die jagen/beestjes vangen, wat vinden jullie?
Laatst bijgewerkt door Jette op 07-06-13 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:04

Hahaha, vind sommige reactie's echt wel grappig! Wij hebben gisteren onze kat nog gefeliciteerd omdat die eindelijk die muis die we al een week zagen lopen in huis had gevangen. Liever dat dan gif! Het is het instinct. Wat moeten ze doen? De hond niet buiten laten? Enkel met muilkorf? Kom zeg, is toch van de zotte. Vraag me af of al die mensen die het zo zielig vinden dat ook zeggen als ze een stuk vlees op hun bord leggen. En het zullen nu echt niet opeens allemaal vegetariers zijn ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:04

Ik woon ook lekker in een klein dorpje op het 'platte land'.
Onze hond vangt idd ook muizen (hihi vergeten).
Maar daar heb ik echt geen moeite mee liever een muis minder die beesten komen ook in me huis iewl.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:05

DeMolenhoek schreef:
Hahaha, vind sommige reactie's echt wel grappig! Wij hebben gisteren onze kat nog gefeliciteerd omdat die eindelijk die muis die we al een week zagen lopen in huis had gevangen. Liever dat dan gif! Het is het instinct. Wat moeten ze doen? De hond niet buiten laten? Enkel met muilkorf? Kom zeg, is toch van de zotte. Vraag me af of al die mensen die het zo zielig vinden dat ook zeggen als ze een stuk vlees op hun bord leggen. En het zullen nu echt niet opeens allemaal vegetariers zijn ;)

Of hun hond vers vlees voeren :P

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:05

Jemig wat een stel moraalridders hier _O- _O- Jullie zijn vast en zeker heel erg blij en koesteren en aaien de mol als hij je lang gespaarde moestuintje overhoop graaft. Wees blij dat het 'de natuur' is die zo'n mol dood in plaats van dat ze gevaarlijke klemmen of gif (langzame pijnlijke dood) moeten zetten.

Wat een knappe prestatie van jullie grote mol zeg! Wauw :D Idee om er jachttraining mee te gaan doen? Zo te lezen vind ze het wel erg leuk, haha!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:06

DeMolenhoek schreef:

Want ja, die koe heeft een veel fijnere dood gehad toen die uit zijn stal gehaald werd, toen op transport naar het slachthuis, dan de mol die gezellig aan het graven was en 5 tellen later dood was. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:07

blokje schreef:
DeMolenhoek schreef:

Of hun hond vers vlees voeren :P

Idd. Het is de natuur en het gaat nu zo eenmaal in zijn gang. Spijtig voor die mol, maar je kan er nu toch niets meer aan veranderen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:08

Ik vind het trouwens 'knap' dat ze de mol niet op eet.
Ik denk dat onze hond hem lekker als snackje zou nemen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:10

Borisje schreef:
Jemig wat een stel moraalridders hier _O- _O- Jullie zijn vast en zeker heel erg blij en koesteren en aaien de mol als hij je lang gespaarde moestuintje overhoop graaft. Wees blij dat het 'de natuur' is die zo'n mol dood in plaats van dat ze gevaarlijke klemmen of gif (langzame pijnlijke dood) moeten zetten.

Wat een knappe prestatie van jullie grote mol zeg! Wauw :D Idee om er jachttraining mee te gaan doen? Zo te lezen vind ze het wel erg leuk, haha!

Wij wouden het opzich wel gaan doen met hem, hij is ondertussen denk ik 6 jaar? Hij is daar slim genoeg voor, en het instinct (en geduld!) heeft hij. Maar ach, als er niets is om op te jagen, krijgen wij wel een bal onder onze neus gedrukt :')

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:11

Onze hond is 5 (en een dog achtige) wij gaan waarschijnlijk in het na jaar een speur cursus doen.
Weet niet of je hond speuren leuk vind.
Wij zitten dan lekker tussen de herders met ons lompe dier haha

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:11

blokje schreef:
Ik vind het trouwens 'knap' dat ze de mol niet op eet.
Ik denk dat onze hond hem lekker als snackje zou nemen.

Hij eet het echt niet op. Hij dood het, en hij "geeft" het aan ons. Er is eigenlijk ook nooit bloed te bekennen, hij breekt gewoon het nekje/ruggetje, en dat was het.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:13

Ha super handig :D
Ik vind het altijd zo leuk als een hond zo supertrots kijkt haha
Onze hond zou m opeten, dat is dan weer vervelend (en dan bedoel ik vervelend omdat ze meestal het beest, bijv. konijn weer in de kamer ofzo uitkotst, maar dan in delen :r )

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:15

DeMolenhoek schreef:

Als we hem niet buiten laten, hebben wij een heel groot probleem :') Dan hebben wij een ontzettend zenuwachtige en drukke hond. En het vervelende aan hem is: Hij kijkt je aan met zijn hele mooie ogen, dan loopt hij naar de achterdeur. Daar wacht hij dan even. Dan komt hij terug, doet hetzelfde. Kom je weer niet, dan komt hij naar je toe, en geeft je even een por met zijn neus, kom je nog niet mee, dan gaat hij poten geven, en daarna gaat hij blaffen en steeds heen en weer rennen _O-

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:15

Jongens ik zeg niet dat ik anti-dierendood ben.. Ik zeg wel dat ik het zelf niet zou doen om een topic te maken over de dood van een dier en trots in stappen uitleggen hoe dit gebeurt. En voor de duidelijkheid wil ik hier niet mee zeggen dat ik jouw een dierenmishandelaar vind, dit zou ik wel zeggen wanneer jij de mol persoonlijk gedood hebt en in stappen uitlegt hoe en dat je er trots op bent.

Zoals ik al zei mijn opa zijn hond deed hetzelfde maar dan met katten. Tevens kom ik uit meppen, even google maps, dan zie je dat dit een boerendorpje is het heeft niets met landelijk te maken.

Ik eet trouwens voornamelijk vegetarisch en huil als er een meerkoet tegen mijn auto aanvliegt terwijl ik er al voor gestopt was dus ja voor mij is dit wel vervelend en ik denk dat ik dit ook mag melden bij het maken van een topic.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:16

blokje schreef:
Onze hond is 5 (en een dog achtige) wij gaan waarschijnlijk in het na jaar een speur cursus doen.
Weet niet of je hond speuren leuk vind.
Wij zitten dan lekker tussen de herders met ons lompe dier haha

Ah leuk zeg! Dat is weer een heel ander type hond!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:23

Ellentjuh12 schreef:
Jongens ik zeg niet dat ik anti-dierendood ben.. Ik zeg wel dat ik het zelf niet zou doen om een topic te maken over de dood van een dier en trots in stappen uitleggen hoe dit gebeurt. En voor de duidelijkheid wil ik hier niet mee zeggen dat ik jouw een dierenmishandelaar vind, dit zou ik wel zeggen wanneer jij de mol persoonlijk gedood hebt en in stappen uitlegt hoe en dat je er trots op bent.

Ik vertel het zo, omdat zijn manier van jagen (voor een hond) best wel bijzonder is, en er zijn al niet erg veel honden die op mollen jagen.

Ellentjuh12 schreef:
Zoals ik al zei mijn opa zijn hond deed hetzelfde maar dan met katten. Tevens kom ik uit meppen, even google maps, dan zie je dat dit een boerendorpje is het heeft niets met landelijk te maken.

Ik bedoel landelijk en stedelijk ook niet letterlijk, maar dat landelijke mensen er vaak wat anders tegen aan kijken, vooral voor boeren is het handig als de dieren ongedierte pakt, en "stadse" mensen het vaak het grootste dierenleed ter werend vinden, omdat ze zoiets gewoon niet gewend zijn. In de landelijke streken is het van oudsher wat "normaler".

Ellentjuh12 schreef:
Ik eet trouwens voornamelijk vegetarisch en huil als er een meerkoet tegen mijn auto aanvliegt terwijl ik er al voor gestopt was dus ja voor mij is dit wel vervelend en ik denk dat ik dit ook mag melden bij het maken van een topic.

Je mag heus wel reageren in het topic hoor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:28

Niks mis mee toch, als je zo min mogelijk dieren dood wil zien?
Zo stads ben ik niet, ik woon ook op het platteland.. maar hondlief mag geen dieren pakken hoor, ik corrigeer haar als ze gefocust is op de duiven..
En ja, een duif heeft vorige week alle spitskool uit mijn moestuin gepikt.. was ik niet blij mee, maar ik heb gewoon een net er overheen gegooid, en wat brood en groenvoer op het vogelhuisje gegooid zodat ze iets anders aan hun jonkies kunnen voeren :Y) No way dat ik een dier daarvoor ga doodmaken.
En ja, ik ben vegetariër.
De katten blijven binnen in de weken dat de vogeltjes uitvliegen, arme beestjes moeten wel de kans krijgen om te leren vliegen.
En ik houd idd ook niet van de jacht.. Ik snap het wel in sommige gevallen, maar ik kan het echt niet aanzien dat een stel jagers hier achter het huis die paar mooie hazen en fazanten zo nodig moeten schieten, bah! Ik vind het zo heerlijk om te zien hoe de hazen 's morgens over het veld rennen en spelen samen. Het waren er drie. Maffe salto's maken.. geweldig! Eentje was behoorlijk tam, die kwam lekker gras eten op onze wei terwijl we buiten zaten te eten. En een dag later is ie weg ;( Hier is echt geen overpopulatie, ze jagen hier enkel voor de lol.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:34

8nnemiek schreef:
Niks mis mee toch, als je zo min mogelijk dieren dood wil zien?
Zo stads ben ik niet, ik woon ook op het platteland.. maar hondlief mag geen dieren pakken hoor, ik corrigeer haar als ze gefocust is op de duiven..
En ja, een duif heeft vorige week alle spitskool uit mijn moestuin gepikt.. was ik niet blij mee, maar ik heb gewoon een net er overheen gegooid, en wat brood en groenvoer op het vogelhuisje gegooid zodat ze iets anders aan hun jonkies kunnen voeren :Y) No way dat ik een dier daarvoor ga doodmaken.
En ja, ik ben vegetariër.
De katten blijven binnen in de weken dat de vogeltjes uitvliegen, arme beestjes moeten wel de kans krijgen om te leren vliegen.
En ik houd idd ook niet van de jacht.. Ik snap het wel in sommige gevallen, maar ik kan het echt niet aanzien dat een stel jagers hier achter het huis die paar mooie hazen en fazanten zo nodig moeten schieten, bah! Ik vind het zo heerlijk om te zien hoe de hazen 's morgens over het veld rennen en spelen samen. Het waren er drie. Maffe salto's maken.. geweldig! Eentje was behoorlijk tam, die kwam lekker gras eten op onze wei terwijl we buiten zaten te eten. En een dag later is ie weg ;( Hier is echt geen overpopulatie, ze jagen hier enkel voor de lol.

Tegen een mol helpt niet zo veel :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:42

Wat een briljante hond! Daar smelt je toch ook van? Zo apetrots een molletje brengen, prachtig!

Wat betreft de hele discussie: ik ben van mening dat sommige mensen nogal doorslaan in dierenwelzijn. Alles maar laten leven is op de lange termijn zeker niet goed voor de diersoorten. Evolutie noemt men dat, vaak zijn het de zwakke dieren die gepakt worden en daarom werk je met zo'n hond dus eigenlijk er aan mee om de mollenpopulatie sterk en gezond te houden :-D

Ik heb geen hond, maar wel drie buitenkatten (boerderij) en ik ben maar wat blij dat die jagen! Ze zorgen ervoor dat mn huis/schuren en perceeltje een gezonde hoeveelheid ongedierte heeft en geen overschot aan ellende.... En ik ben dus ook zo'n eng persoon die helemaal vrolijk kan worden en trots kan zijn op mn katten als ze weer wat gevangen hebben. Ik hou van de natuur in bijna alle aspecten dus vind een jachtinstinct en handelingen dus zeker iets om trots op te zijn. Dus TS, lekker genieten van die toffe hond hoor!

Edit:ik ben nog erger, ik kijk toe hoe mn slang een levende muis vangt.... En moedig hem aan :-)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:49

Zwerte schreef:
Wat een briljante hond! Daar smelt je toch ook van? Zo apetrots een molletje brengen, prachtig!

Wat betreft de hele discussie: ik ben van mening dat sommige mensen nogal doorslaan in dierenwelzijn. Alles maar laten leven is op de lange termijn zeker niet goed voor de diersoorten. Evolutie noemt men dat, vaak zijn het de zwakke dieren die gepakt worden en daarom werk je met zo'n hond dus eigenlijk er aan mee om de mollenpopulatie sterk en gezond te houden :-D

Ik heb geen hond, maar wel drie buitenkatten (boerderij) en ik ben maar wat blij dat die jagen! Ze zorgen ervoor dat mn huis/schuren en perceeltje een gezonde hoeveelheid ongedierte heeft en geen overschot aan ellende.... En ik ben dus ook zo'n eng persoon die helemaal vrolijk kan worden en trots kan zijn op mn katten als ze weer wat gevangen hebben. Ik hou van de natuur in bijna alle aspecten dus vind een jachtinstinct en handelingen dus zeker iets om trots op te zijn. Dus TS, lekker genieten van die toffe hond hoor!

Edit:ik ben nog erger, ik kijk toe hoe mn slang een levende muis vangt.... En moedig hem aan :-)

Het is eerder: De geduldigste en snelste overwint _O-
Je kan toch ook niet boos op hem worden zo? Zijn hele blik is gewoon geweldig, zo trots! Nogmaals, het is gewoon bewijs dat hij ons zo graag een plezier wil doen.

En inderdaad, zonder dit soort jaag praktijken (ook de jacht door mensen), krijgen wij een dierenoverschot, waardoor andere dieren ook weer problemen krijgen. Dat is net zo als het neerschieten van die paarden in Australië. Het is zonde, maar wel noodzakelijk voor een goede instant houding van de natuur.

Op school moetsen wij trouwens wel muizen voeren aan de slang, ik vond het niet zielig, maar ik kon er nou weer niet naar kijken :')

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:20

Ik mis dan weer de foto met het resultaat van de uitgraafactie van hondlief, zie meteen een krater van een meter diep voor me :D .