Royal Canin Voedingsapplicatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Royal Canin Voedingsapplicatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:25

Heb hem ingevuld maar ben ook geen voerder van RC meer.
Heb het kort gevoerd toen bij mijn kater blaasgruis geconstateerd werd, maar ik vind het maar een absurd duur geintje. Ik voer nu ander voer dat ook goed is tegen blaasgruisklachten dat zijn werk ook perfect doet en dat zeker de helft goedkoper is.
Toen bij mijn hond artrosen en ocd werd geconstateerd kon ik ook wel RC gaan voeren want die hebben speciaal voer om gewrichten soepel te houden.... Ook afgeslagen. Had ik beiden wel gedaan had ik er wel een tweede baan bij kunnen nemen terwijl er zeer zeer goede goedkopere alternatieven zijn.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:37

Ik had hem bijna helemaal ingevuld, maar wat een onzin enquête... Ik heb hem dus afgebroken.

RC: "Doet u aan sport met uw huisdier?"
Ik: "Nee"
RC: "Welke sport doet u met uw huisdier?"
Ik: "Ik doe niet aan sport met mijn huisdier."
RC: "Hoe vaak doet u aan sport met uw huisdier?"
Ik: "Ik doe niet aan sport met uw huisdier!"
RC: "Doet u ballensport met uw huisdier?"
Ik: "Ik doe niet aan sport met mijn huisdier!!"
RC: "Waar doet u sport met uw huisdier?"
Ik: "IK DOE NIET AAN SPORT MET MIJN HUISDIER!!!!!!!!!!!"

Zo ging het ook met de vragen over de applicatie. Toen ik meldde dat ik géén applicaties gebruikte, gingen ze er nog steeds op door.

Toen was ik het zat...

Overigens ligt dit niet aan RC, maar aan het bedrijf dat de enquête heeft opgesteld. Slecht dus...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:21

Linea schreef:
Ook een allergiehond zit niet levenslang vast aan hypoallergeen brokken, al doet RC mensen dit graag gelovengenoeg andere en goedkopere opties kost alleen even wat uitzoekwerk.

Daar ben ik ook naar op zoek. Maar ik wil niet zomaar alles in mijn hond stoppen.
Menig voer wat ze eerder had spoot eruit met alle gevolgen van dien.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:06

KVV zou een goede oplossing kunnen zijn :j

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:27

belle_boef schreef:
Linea schreef:
Ook een allergiehond zit niet levenslang vast aan hypoallergeen brokken, al doet RC mensen dit graag gelovengenoeg andere en goedkopere opties kost alleen even wat uitzoekwerk.

Daar ben ik ook naar op zoek. Maar ik wil niet zomaar alles in mijn hond stoppen.
Menig voer wat ze eerder had spoot eruit met alle gevolgen van dien.

Nee snap ik, kan lastig zijn. Maar in plaats van te zeggen, deze hond kan geen eiwitten verdragen dus moet levenslang op brok met in stukjes geknipt eiwit, kan je ook zeggen, ik ga elimineren om erachter te komen welke eiwitten goed verdragen worden. Stel, je hond kan wel tegen konijn, zijn er verschillende opties. Zelf vers vlees samenstellen, kvv, brok met slechts 1 eiwitbron, zelf koken, renske vers en nog meer, afhankelijk van wat jij zelf ziet zitten. Een heel veilige manier, als je vers niet ziet zitten, is om te elimineren is bijvoorbeeld verschillende smaken met trovet unique protein te geven naast de brok. Je zal dan al snel een lijstje hebben met eiwitbronnen dieb je hond wel of niet verdraagt, kan je daarna gerichter gaan zoeken naar een volledig voer.

zorrohvj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 10:41

Agossie schreef:
Ik had hem bijna helemaal ingevuld, maar wat een onzin enquête... Ik heb hem dus afgebroken.

RC: "Doet u aan sport met uw huisdier?"
Ik: "Nee"
RC: "Welke sport doet u met uw huisdier?"
Ik: "Ik doe niet aan sport met mijn huisdier."
RC: "Hoe vaak doet u aan sport met uw huisdier?"
Ik: "Ik doe niet aan sport met uw huisdier!"
RC: "Doet u ballensport met uw huisdier?"
Ik: "Ik doe niet aan sport met mijn huisdier!!"
RC: "Waar doet u sport met uw huisdier?"
Ik: "IK DOE NIET AAN SPORT MET MIJN HUISDIER!!!!!!!!!!!"

Zo ging het ook met de vragen over de applicatie. Toen ik meldde dat ik géén applicaties gebruikte, gingen ze er nog steeds op door.

Toen was ik het zat...

Overigens ligt dit niet aan RC, maar aan het bedrijf dat de enquête heeft opgesteld. Slecht dus...

Tja, helaas konden wij deze vragen niet laten overslaan, omdat de bovenstaande antwoorden meerkeuze zijn. Normaal gesproken kan je bij het antwoord 'nee' de vraag laten vervallen. Vandaar dat er als antwoordmogelijkheid 'geen' of 'nee' bij staat als alternatief. Wel vervelend, maar voor ons de beste oplossing, omdat we het meest betrouwbare resultaat willen krijgen. (bovendien komen de laatste twee vragen zowiezo niet terug in de enquête :+ )

Over de vragen over de applicatie: als je geen applicaties gebruikt, willen wij toch graag weten wat julle evt. terug zouden willen zien. De hele enquête heeft als doel de applicatie zo goed mogelijk te kunnen opstarten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:45

zorrohvj schreef:
Tja, helaas konden wij deze vragen niet laten overslaan, omdat de bovenstaande antwoorden meerkeuze zijn. Normaal gesproken kan je bij het antwoord 'nee' de vraag laten vervallen. Vandaar dat er als antwoordmogelijkheid 'geen' of 'nee' bij staat als alternatief. Wel vervelend, maar voor ons de beste oplossing, omdat we het meest betrouwbare resultaat willen krijgen. (bovendien komen de laatste twee vragen zowiezo niet terug in de enquête :+ )

Over de vragen over de applicatie: als je geen applicaties gebruikt, willen wij toch graag weten wat julle evt. terug zouden willen zien. De hele enquête heeft als doel de applicatie zo goed mogelijk te kunnen opstarten

Daarom ben ik dus uiteindelijk gestopt met invullen. Ik ga hem niet gebruiken, dus het zou mij echt niet uitmaken hoe de app er uit zou moeten zien. Je hebt dus niet zoveel aan mijn antwoorden. :n

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:51

DaniBanani schreef:
Bizar dat zo'n merk zelfs in de opleiding schijnbaar al een (flinke?) vinger in de pap heeft.

Maar hé, de opleiding (e.v.a.) is wél objectief hoor!

Sorry TS, heb je enquete niet ingevuld want ben niet geinteresseerd in een dergelijke app en wil ook niet meedenken over de invulling ervan :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:56

het is best zorgwekkend dat ZO veel mensen bizar slecht tegen over royal canin staan, misschien dat ze beter daar iets aan kunnen doen ipv een apje ontwikkelen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:06

Essie, ik denk dat juist de mensen die zo tegen RC zijn hier reageren. Er zijn er ook zat die het wel prima voer vinden. (Ik dus...)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:02

En dan vraag ik me toch af wat je goed kunt vinden aan voedsel waar kankerverwekkende stoffen in zitten.
Dat zou ik echt niet bewust aan mijn hond kunnen geven.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:12

Ik snap dat niet... Waarom moet er door tegenstanders van Royal Canin meteen zo fel en negatief gereageerd worden als iemand zegt er wèl achter te staan en het prima voer te vinden? Waarom?

Silence, jij valt mij nu persoonlijk aan en beweert met andere woorden dat ik niet goed voor mijn dieren zorg omdat ik ze voer geef waar JIJ niet achter staat.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:16

Dat maak jij ervan.
Ik zeg alleen maar dat ik het niet snap dat iemand (en ik noem helemaal jouw naam niet, jij voelt je persoonlijk aangevallen. Dat is wat anders ;) ) zijn/haar hond bewust voer geeft waar zulke schadelijke stoffen in zitten.

Ik zeg ook nergens dat jij niet goed voor je dieren zorgt.
Je verdraait een hoop aan mijn algemene zin en betrekt dit enorm op jezelf.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:18

Agossie schreef:
Ik snap dat niet... Waarom moet er door tegenstanders van Royal Canin meteen zo fel en negatief gereageerd worden als iemand zegt er wèl achter te staan en het prima voer te vinden? Waarom?

Hier zou ik graag op reageren. Waarom ? Als je met honden werkt en regelmatig geconfronteerd met honden die RC gevoerd krijgen en die ofwel kapot gegroeid zijn, ofwel huidproblemen hebben, ofwel dunne vieze mest hebben dan gaat een voer je ernstig tegen staan! Daarbij zijn de meeste hondeneigenaren NIET op de hoogte hoe RC het voer conserveert, zodra de mensen dat wel weten valt ook vaak de beslissing..... maar DAT wil ik mijn hond niet voeren. Veel al wordt er gedacht......RC is en gezondheidsvoeding, is duur dus zal wel goed zijn!! Was het maar zo simpel, het enigste wat goed is aan RC is de marketing, zorg dat je naam continue gehoord en gezien wordt en dan gaat de rest van zelf. Prijs/kwaliteit verhouding is bij RC compleet weg, de aller goedkoopste manier gebruiken om het voer te conserveren maar wel de hoofdprijs betalen aan de kassa.

Nu een waarom vraag aan jou ? Waarom voer jij RC aan je hond ? Wat is er nou zo goed aan dit voer dat je dit wil geven maar ook wil betalen ? Waarom vind jij RC een goed voer ?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:37

Bassenqua schreef:
Agossie schreef:

Hier zou ik graag op reageren. Waarom ? Als je met honden werkt en regelmatig geconfronteerd met honden die RC gevoerd krijgen en die ofwel kapot gegroeid zijn, ofwel huidproblemen hebben, ofwel dunne vieze mest hebben dan gaat een voer je ernstig tegen staan! Daarbij zijn de meeste hondeneigenaren NIET op de hoogte hoe RC het voer conserveert, zodra de mensen dat wel weten valt ook vaak de beslissing..... maar DAT wil ik mijn hond niet voeren. Veel al wordt er gedacht......RC is en gezondheidsvoeding, is duur dus zal wel goed zijn!! Was het maar zo simpel, het enigste wat goed is aan RC is de marketing, zorg dat je naam continue gehoord en gezien wordt en dan gaat de rest van zelf. Prijs/kwaliteit verhouding is bij RC compleet weg, de aller goedkoopste manier gebruiken om het voer te conserveren maar wel de hoofdprijs betalen aan de kassa.

Nu een waarom vraag aan jou ? Waarom voer jij RC aan je hond ? Wat is er nou zo goed aan dit voer dat je dit wil geven maar ook wil betalen ? Waarom vind jij RC een goed voer ?

Allereerst: Kijk, dàt is een reden om tegen RC te zijn. Prima, ik begrijp je volkomen. :j Jij geeft tenminste antwoord op mijn vraag. Dank je wel. :j

Nou antwoord op jouw vraag. Mijn hond is dood. En nee, niet door het voer. Ze was een duitse herder die tot het laatste moment gezond en actief is geweest. Ze is 13,9 geworden en kreeg een herseninfarct. Ze heeft haar leven lang 's avonds RC Selection 7 en 's ochtends Croc gekregen.
Mijn katten krijgen al jaaaaren RC. Ze worden er allemaal oud mee en zijn gezond en actief. Daarom blijf ik het geven. Mijn dierenarts voert het ook. (En ja, die vertrouw ik echt meer dan iemand op bokt die ik nooit ontmoet heb.) Dus ja, ik voer RC en blijf het gewoon voeren omdat mijn dieren het er goed op doen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 15:55

Zou ook niet domweg iemand op bokt die je niet kent vertrouwen hoor, compleet logisch maar de reden waarom een DA het voer van RC adviseert heeft ook weer met de marketing te maken. Ik loop hoog met mijn DA maar voor voedingsadvies blijf ik er weg. Voor mij is het onbegrijpelijk dat een DA praktijk een voeding als RC adviseert. Tot nu toe heeft nog geen DA mij uit kunnen leggen waarom ze RC adviseren, een voeding die op zo'n smerige wijze wordt geconserveerd. Als je vraagt waarom ze voer verkopen wat geconserveerd wordt met BHT/BHA dan kijken ze je met grote ogen aan.....ze weten domweg niet wat dat is en wat het doet, wat ze wel weten is dat 30 eurie winst op een zak mooi mee genomen is.

Wel fijn te horen dat jou diertjes het er goed op doen/gedaan hebben. ;)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:37

Ik ben ook geen RC fan, om de reden die bassenqua geeft. Maar er zijn zoveel mensen die dit niet weten, de marketing van RC is bewonderenswaardig goed. 90% van de puppeneigenaren krijgt een proefpakket RC van de fokker mee, inclusief riem/speeltje/etc. Bij ons stond zelfs in het koopcontract dat we verplicht 4 maanden RC moesten voeren. En als je niet weet wat erin zit en de fokker geeft het, dan zal het wel goed zijn toch?

Ik snap dus dat mensen het voeren, maar je erin verdiepen is belangrijk. Dan kom je achter dingen die eigenlijn niet zouden moeten gebeuren en kan je je daar op aanpassen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:47

Ik kom dit topic plots tegen en ben heel benieuwd hoe dit precies zit. Kan iemand mij uitleggen wat precies gebeurd tijdens het conserveren van het voer? Ik zit geheel op mijn plek in de paardenvoeding, maar in hondenvoeding ben ik me steeds iets meer aan het verdiepen. Thuis voeren wij Chuddleys. Wel heeft onze Witte AC herder ruim 10 jaar op RC Sensitivity Control gestaan omdat ze werkelijk elk soort voer behalve dat eruit gooide en aan de diarree (ook in huis) ging. Nu doet ze het sinds een jaar ook goed op Chuddleys en ze is bijna 12. Wij probeerden op goed geluk dit s uit en het bleef binnen. Ze kreeg RC voer ook via de dierenartspraktijk. Maar ik ben zeer benieuwd naar de wijze die veel tegenstanders trekt!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:58

je hebt pb :)

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:15

Ik zou ook graag wagen hoe RC te werk gaat. Iemand die mij een pb'tje kan sturen ? :)

zorrohvj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 17:20

Bedankt voor degene die hem wel in hebben gevuld! De enquête is inmiddels alweer even gedeactiveerd. Nu ons cijfer nog afwachten. Voor degene die afvroegen waarom we deze opdracht voor één leverancier doen is omdat RC open stond voor een samenwerking met onze school en ze ook tijd in ons wilden steken bij het begeleiden van deze opdracht, voor ons was het doel om een goed marketingplan te kunnen schrijven.