Teken. Wat houd ze nu echt weg?!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Teken. Wat houd ze nu echt weg?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 07:25

bedankt voor alle tips!

ik heb trouwens geen tekkel maar een dogo canario een hond van +/- 50 kilo ;)
voor mijn hond is exil en frondline erg duur.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:37

Hannanas schreef:
Ruikt naar citroen met azijn (zelf maken?)

Kan me niet voorstellen dat je hond nou zo blij wordt van die geur... Citroengeur gebruiken ze namelijk ook in correctiehalsbanden die op geur werken.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:46

Hier bij ons is echt een tekengebied ik gebruik nu een paar jaar een scaliborband en hij is bijna teek vrij,terwijl ik normaal na elke wandeling wel een stuk of 10 stuks kon verwijderen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:24

Sassol schreef:
Hannanas schreef:
Ruikt naar citroen met azijn (zelf maken?)

Kan me niet voorstellen dat je hond nou zo blij wordt van die geur... Citroengeur gebruiken ze namelijk ook in correctiehalsbanden die op geur werken.

Snel vervlogen, vooral azijn.
Net als ecostyle denk ik?
En je moet het ook niet in z'n snoet sprayen.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:30

Advantix :)

Hier zit een andere werkzame stof in als bij Exil of Frontline, nou is het verschil ook nog dat een teek bij Exil/Frontline eerst moet bijten voordat hij los laat. Dit is bij advantix niet het geval. En anders inderdaad een scaliborband :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:15

Hier ook altijd Advantix of Prac-tic en hier nooit teken.

Een nieuw product is Activyl plus, tegen teken en vlooien, nieuwe hieraan is dat het middel pas geactiveerd wordt als het door vlo (en ik denk ook door teek) wordt opgenomen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 20:04

ik geef 2x per week een teentje knoflook.. nooit vlooien of teken hier :)
ook hier een hond die allergische reactie vertoonde op druppels..en dan vooral op advantix!
dus knoflook is het enige wat ik gebruik en het is voldoende :)

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:51

Sassol schreef:
Knoflook werkt wel, maar dan moet je het minstens een half jaar, ongeveer 4x per week geven. Is verder ook heel gezond voor de hond, sowieso een aanrader dus. Teveel in 1 keer is dan weer niet gezond en kunnen ze bloedarmoede van krijgen.
(Voor jouw teckel zou ik dus niet meer dan 2 teentjes per week geven, verdeeld over 4 dagen per week)

Je kan ook schapenvet met knoflook bonbons kopen voor de hond, deze mag je wel elke dag geven.
Schapenvet ondersteund de vacht en knoflook weert de vlooien en teken af. Ook is het goed voor het immuunsysteem.
Stom idee: maar je kan je hond ook een modderbad geven (neem aan dat de huid daar wel tegen kan) voor je gaat wandelen.

die bonbons werken dus voor geen meter, wij hebben nogsteeds evenveel teken als voordat we ze gaven

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:22

Cd Vet., schijnt ook te werken!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:22

dinek123 schreef:
die bonbons werken dus voor geen meter, wij hebben nogsteeds evenveel teken als voordat we ze gaven

Hoelang geef je ze al dagelijks? Bij die bonbons moet je toch echt zo ongeveer 2 per dag minstens een half jaar geven wil het iets van effect hebben. (Vanwege de lage concentratie knoflook)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:25

Sassol schreef:
[Hoelang geef je ze al dagelijks? Bij die bonbons moet je toch echt zo ongeveer 2 per dag minstens een half jaar geven wil het iets van effect hebben. (Vanwege de lage concentratie knoflook)

Dan zou ik toch écht kiezen voor een Scalibor band. Die werkt meteen en doet verder ook geen kwaad. Bovendien kan die in de winter af en hoef je nergens aan te denken...

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:42

Sassol schreef:
dinek123 schreef:

Hoelang geef je ze al dagelijks? Bij die bonbons moet je toch echt zo ongeveer 2 per dag minstens een half jaar geven wil het iets van effect hebben. (Vanwege de lage concentratie knoflook)

we hebben van duel grote dus 1 per dag, (staat ook op de verpakking)

en een maand of twee denk ik..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:00

Ik geef verse knoflook, uiteraard veel effectiever dan commerciële bon bonnetjes.. Over 2 weken naar Frankrijk dus de scalibor band om welke erg goed werkt

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:13

Netje schreef:
Sassol schreef:
[Hoelang geef je ze al dagelijks? Bij die bonbons moet je toch echt zo ongeveer 2 per dag minstens een half jaar geven wil het iets van effect hebben. (Vanwege de lage concentratie knoflook)

Dan zou ik toch écht kiezen voor een Scalibor band. Die werkt meteen en doet verder ook geen kwaad. Bovendien kan die in de winter af en hoef je nergens aan te denken...

Dat zou ik in geval van TS ook doen. Reageerde alleen op het feit dat de bonbons niet werken.
Inderdaad wat essie ook zegt: verse knoflook werkt nog veel beter en is stukken goedkoper. Mijn hond krijgt dan ook verse knoflook door zijn groentemix. De bonbons doe ik erbij voor het idee en omdat hij ze lekker vindt.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:55

Ik gebruik pulfix werkt beter dan advantix
Die banden helpen bij mij niet mijn honden zwemmen te veel
Ook krijgen ze iedere dag een knoflook bonbon

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 06:13

De scalibor band kan je gewoon omhouden tijdens zwemmen ;) de enige band die ECHT werkt

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 06:30

Advantix pipetten

werkt super!!

48uur wachten voor je je hond laat zwemmen.

Je kan ook Bodyguard van Sanal bijgeven, dat is knoflookpoeder, dan hou je ze ook van de hond weg omdat ze knoflook uitzweten, maar dan moet je er wel van houden :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:44

Het fabeltje dat knoflook zou werken geloof ik allang niet meer, de hond met de grootste vlooienplaag ever, kreeg knoflook tegen vlooien, uhu... op gelijk welk plekje je keek, liep tegelijk zeker 20 vlooien weg bij die hond.
Hier al jaren Prac-tic en nu de laatste 2 jaar advantix en nog nooit een teek of een vlo bij mijn honden gezien.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:59

essiesilly schreef:
De scalibor band kan je gewoon omhouden tijdens zwemmen ;) de enige band die ECHT werkt

Maar niet geschikt voor honden die elke dag zwemmen.
Én bij langharige honden is hij ook minder fijn en secuur ivm bij de huid komen en blijven.
Én ivm jonge kinderen en veel knuffelen..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:08

Inderdaad een tekenband halen bij de DA
Onze hond heeft een paar jaar terug ook enorm last gehad van teken,et zo'n band geen last meer van gehad en is er zelfs 2 jaar erna bijna teek vrij geweest!
Nu dit jaar weer veel teken weg moeten halen dus weer een band gehaald bij de DA en vanaf dag 1 dat de band erom zat geen teek meer gezien :)
Succes!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 18:09

hier (afkloppen) bijna geen tot geen teken. Als ik er 3 op jaarbasis vind is het veel maar nogmaals dit kan hier ook gaan veranderen maar ik hoop van niet!! Ik zag bij de groothandel waar je alleen als bedrijf kan kopen (ze zullen dus binnenkort wel in dierenwinkels verkrijgbaar zijn) een apparaat voor aan de halsband (geen belletje) dat een zodanig hoog geluid geeft dat teken weg schijnen te blijven. Het geluid schijnt zo hoog te zijn dat zelfs honden het niet horen. Dit hebben ze voor honden en voor mensen. Ik ben wel benieuwd of het echt werkt maar het heeft momenteel (gelukkig!!) voor mij geen zin het uit te proberen. WIj gaan altijd vroeg in het seizoen (maart/april) op vakantie en dan geef ik 3weken voor vakantie een pipet advantix en 2 dagen voor vertrek weer zodat het goed in het bloed zit. Knoflook voer ik ook regelmatig maar op die 2x voor op vakantie na (dan wel in een gebied waar veel teken schijnen te zitten maar heb er nog nooit 1 op mijn honden gehad) behandel ik ze verder nooit.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:25

Tekenband helpt inderdaad niet bij honden die iedere dag zwemmen
Pulvix en advantix wel, pulvix bevalt mij beter echt maanden geen last van teken
Haal spul tegen teken en vlooien alleen bij de dierenarts

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 19:55

ik moet de band nog halen.
ik woon in een klein dorp en ben nog niet bij dr DA of dierenwinkel geweest.
is die band ook bij de dierenwinkel te krijgen?

onze buffel durft niet te zwemmen :+

Laptosoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 19:57

Bianca41 schreef:
Mijn honden hadden verleden jaar een scalibor band en best veel teken,de banden zijn best prijzig en vielen mij erg tegen.Nu zwemmen mijn honden veel,dus mischiens dat het daar aan lag.
Ik gebruik gewoon weer adventix,maar dat trekt wel in het bloed.

mischiens is dit iets, http://www.equestrianclearance.com/west ... index.html

Scalibor banden zijn inderdaad niet geschikt om mee te zwemmen ;)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 20:02

Hihi, ik heb zelf ook al drie teken gehad dit seizoen, zal ik dan ook maar een paar teentjes knoflook eten per dag ? XD maar even zonder gekkigheid, op mijn hondenschool maakt iemand zelf een spray met citroen, beetje water, azyn en nu komt ie: lavendelconcentraat!