ik heb trouwens geen tekkel maar een dogo canario een hond van +/- 50 kilo

voor mijn hond is exil en frondline erg duur.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sassol schreef:Hannanas schreef:Ruikt naar citroen met azijn (zelf maken?)
Kan me niet voorstellen dat je hond nou zo blij wordt van die geur... Citroengeur gebruiken ze namelijk ook in correctiehalsbanden die op geur werken.
Sassol schreef:Knoflook werkt wel, maar dan moet je het minstens een half jaar, ongeveer 4x per week geven. Is verder ook heel gezond voor de hond, sowieso een aanrader dus. Teveel in 1 keer is dan weer niet gezond en kunnen ze bloedarmoede van krijgen.
(Voor jouw teckel zou ik dus niet meer dan 2 teentjes per week geven, verdeeld over 4 dagen per week)
Je kan ook schapenvet met knoflook bonbons kopen voor de hond, deze mag je wel elke dag geven.
Schapenvet ondersteund de vacht en knoflook weert de vlooien en teken af. Ook is het goed voor het immuunsysteem.
Stom idee: maar je kan je hond ook een modderbad geven (neem aan dat de huid daar wel tegen kan) voor je gaat wandelen.
dinek123 schreef:die bonbons werken dus voor geen meter, wij hebben nogsteeds evenveel teken als voordat we ze gaven
Sassol schreef:[Hoelang geef je ze al dagelijks? Bij die bonbons moet je toch echt zo ongeveer 2 per dag minstens een half jaar geven wil het iets van effect hebben. (Vanwege de lage concentratie knoflook)
Sassol schreef:dinek123 schreef:die bonbons werken dus voor geen meter, wij hebben nogsteeds evenveel teken als voordat we ze gaven
Hoelang geef je ze al dagelijks? Bij die bonbons moet je toch echt zo ongeveer 2 per dag minstens een half jaar geven wil het iets van effect hebben. (Vanwege de lage concentratie knoflook)
Netje schreef:Sassol schreef:[Hoelang geef je ze al dagelijks? Bij die bonbons moet je toch echt zo ongeveer 2 per dag minstens een half jaar geven wil het iets van effect hebben. (Vanwege de lage concentratie knoflook)
Dan zou ik toch écht kiezen voor een Scalibor band. Die werkt meteen en doet verder ook geen kwaad. Bovendien kan die in de winter af en hoef je nergens aan te denken...

Bianca41 schreef:Mijn honden hadden verleden jaar een scalibor band en best veel teken,de banden zijn best prijzig en vielen mij erg tegen.Nu zwemmen mijn honden veel,dus mischiens dat het daar aan lag.
Ik gebruik gewoon weer adventix,maar dat trekt wel in het bloed.
mischiens is dit iets, http://www.equestrianclearance.com/west ... index.html