Onweerstaanbaar schattig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:03

ik snap dit ook niet hoor.
bij ons op de boerderij is het begonnen met een zwerfpoes die zwanger aan was komen lopen, heeft bij ons kittens gehad en dat is allemaal groot geworden, ook wij hadden zoiets van, nou dat loopt wel los.
Tot je na een paar jaar door de bomen het bos niet meer ziet, en dan denk je misschien, mijn katten zwerven niet, nou dat doen ze wel degelijk, je wilt niet weten wat ze 's nachts aan kilometers afleggen (dat hebben we getest).
En inderdaad als ze eten krijgen zijn ze er weer, of ze het weten, hihi.
Uiteindelijk hebben wij onze boerderijkatten laten helpen door stichting zwerfkatten, tegen een kleine vergoeding uiteraard.
Ik ben achteraf heel blij dat we dat hebben laten doen, niet meer 2 of 3 keer per jaar een nestje en geen last van inteelt meer en wat het belangrijkste is : 8 gelukkige en tevreden katten (en baasjes).

Cioccolato

Re: Onweerstaanbaar schattig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 08:10

Onze katten zwerven s'nachts wel maar komen altijd terug, dus het zijn geen zwerfkatten. Daarbij veroorzaken wij geen leed, niet direct en niet indirect. Ze hebben de hele dag door voer dus ze komen niet 1 bepaalde tijd thuis, ze zijn altijd netjes thuis.
Dat jullie zo kort door de bocht reageren en denken dat alle ongeholpen katten direct zwerfkatten zijn, dat is zielig. Onze katten zwerven niet, komen niet in asiels terecht of wat dan ook.

Wij nemen enkel geen dieren uit het asiel, dat is onze eigen keuze en daar hoeft niemand ons toe te dwingen. Wij hebben het nog nooit gedaan en gaan het ook nooit doen. Het is allemaal sneu dat ze daar zitten, maar je kent geen achtergrond of wat, dan nemen wij geen dieren. Ook geen kittens van katten waarvan we de achtergrond niet kennen.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:13

Leuke kittens ts :D
heb zelf ook zo'n toverbol met overal rode vlekjes :D (alleen is ze meer wit)

ennee, deze discussie is al miljard keer geweest op bokt..
moet dat dan perse ook nog in elke foto topic met kittens?

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:19

dit gaat inderdaad weer een eindeloze discussie worden denk ik, jammer dat je het bepaalde mensen niet aan der verstand krijgt dat dit niet normaal is, maar ja.
Veel plezier met je kittens in ieder geval :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:27

Want alleen zwerfkatten hebben sex, en op het erf gebeurt natuurlijk niets :?

Denk je nou werkelijk dat de katers en poesjes elkaar met rust gaan laten ook al zijn het broertjes / zusjes?

Ik kan er echt, echt écht met mijn verstand niet bij dat er vandaag de dag nog mensen denken zoals jij.

En waarom? 'Ons ben zuunig?' 'Het mag allemaal niets kosten?' 'stel je voor dat je een paar tientjes aan je eigen huisdieren moet uitgeven zeg... poehee! daar beginnen we niet aan!'

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:37

Je zegt zelf dat ze het 's nachts wel zwerven, dus heb je geen overzicht over waar je katten uithangen of wat ze doen. Kun jij ze elke dag Constant in de gaten houden of ze niet van het erf af gaan of dat er een andere kat op jullie erf langskomt? Nee.. dus dat betekent dat er lukraak nestjes gefokt kan worden en dat je daar dus geen fatsoenlijk toezicht op hebt.. Ik zou je nog maar eens goed informeren voordat je iedereen kort door de bocht noemt.. Dit is echt heel onverantwoordelijk gedrag.. Het is inderdaad jammer dat iedereen in zo'n topics als dit weer begint met de discussie maar het is wel echt te begrijpen, want dit is juist kort door de bocht allemaal, vanuit jouw kant... dat je denkt dat alles koek en ei is en het de normaalste zaak van de wereld is... Laat die katten gewoon helpen, wat is de meerwaarde om deze kittens ongeholpen rond te laten lopen? helemaal niks dus..
Ga maar eens kijken in asiels hoeveel katten daar uiteindelijk een spuit krijgen... Misschien niet nu, maar uiteindelijk gaat dat met jouw katten ook gebeuren als straks die 4 kittens ook voor nageslacht gaan zorgen. Die krijg je uiteindelijk niet allemaal meer geplaatst bij je buren.. Btw, ook erg onverantwoordelijk van de buren rondom dat ze dit ook maar allemaal fijn doen.. Als ze maar geen geld hoeven uit te geven voor een nieuw dier, typisch boeren... (je buren bedoel ik dan he)

Even weer on-topic;
het zijn prachtige beestjes hoor!!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:38

Ik vind het naïef om hier zo'n topic te openen, dit soort dingen te zeggen en dan te verwachten dat je geen discussie ontlokt. Ben je expres zo recalcitrant?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:44

Carolaaxxxx schreef:
De meeste boeren waar ze heen gaan helpen ze wel, omdat zij ze enkel voor de muizen hebben en er verder niet naar omkijken dus die spreiding is er niet.

@speurneusc
Ach, hou toch op te zeiken. Onze katten zijn geen zwerfkatten, misschien dat je zo dom bent maar het zijn onze boerderij katten die bij ons op de boerderij leven en elke avond netjes zich laten zien op stal. Dus ze zwerven niet. Zo moeilijk te snappen? Ze hebben tenminste hun vrijheid en eigen natuur.
Als er 1 paard op stal ziek is, zijn ze het ook allemaal. Als 1 mens ziek is, zijn het er meer.
Ik veroorzaak dus geen enkele leed (:

Misschien dat jij te naief bent om in te zien dat je daadwerkelijk leed veroorzaakt.
Worden alle katten netjes inge-ent zodat de kans op niesziekte en andere ziektes verkleint wordt? Houd je alle katten dusdanig in de gaten dat als ze opeens veel drinken of niet meer eten dat je dat op kan merken en ermee naar de dierenarts gaat? Als ze medicijnen nodig hebben ivm nierfalen of blaasgruis en daardoor speciaal voer nodig hebben, zorg je daar dan voor? Worden de katten regelmatig ontvlooit en zo nee hoe doe je dat als er 1 een vlooienallergie blijkt te hebben en zichzelf helemaal openkrabt?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:08

De reactie van; het is toch een boerderij en toch geen overlast slaat nergens op. Je zorgt dat de katten er last van hebben. Er zijn al genoeg katten op de wereld. Ben je wel eens in een asiel geweest???? Weet je hoe vol het daar zit?? Om maar te zwijgen over de inteelt. Bah. Stomme boeren mentaliteit zo! Om even over een kam te scheren, gelukkig zijn er ook zat boeren die wel nadenken, die wel het verstand hebben en netjes de boel laten helpen, en bij 'te weinig katten' naar stichtingen als "zwerfkat Gouda" gaan om katten te adopteren die niet te plaatsen zijn bij mensen thuis, maar die nog een geweldig leven kunnen krijgen op een boerderij. Behalve dan als alle mensen hun katten maar laten losfokken....)

Ja kan mij niet vertellen dat die poesjes 100% gezond zijn. Aan de vieze ogen te zien hebben een aantal van deze ook 'gewoon' niesziekte. "Groeien ze overheen" vaak maar dat veranderd niets aan het feit dat je het zo lekker in stand houdt.

Je bent naief als je denkt dat mensen allemaal 'oh wat lief' gaan zeggen als je zo'n topic opend en er zo'n mentaliteit op nahoudt. Laat de reacties - die je mischien totaal niet had verwacht - je ogen openen. Echt, er zijn al zoooveel katten, laat ze aljeblief helpen. Je vermenigvuldigd zo alleen maar, en ook geen gezonde katten, maar allemaal ziek inteelt gespuis....

@ Rayoow; zolang er nog mensen zijn die blijkbaar het hele probleem nog niet snappen, zal het altijd doorgaan.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:59

@ Tencreda. ik ben ook tegen zwerfdieren..Maar dit zijn GEEN zwerfdieren maar boerderij dieren!
vann de 10 boerderijen hier lopen er op 9 zat katten

dan niet over de zwerf kippen hier die van boerderij naar boerderij gaan...

Maar, Ik vind niet dat elke topic met kittens zo gebombadeerd hoeft te worden.
Mensen snappen het heus wel als het 1x gezegt wordt..hoeft niet 100000x
of zullen we dat ook neer zetten bij elk veulen,lammetje,kalf,konijn ect..
want die hebben we ook zat in nederland..

Nogmaals TS, Prachtige kittens!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:12

Zo goed als zwerfkatten. Je kan mij niet vertellen dat mensen die niet de moeite nemen om ze te helpen, wel de moeite nemen voor de medische kosten. Van de 10 boerderijen waarvan er 9 katten hebben, hebben er 9 katten die niet tam zijn maar verwilderd = in mijn ogen zwerfkatten. Ze krijgen geen kattenvoer 9 van de 10 keer, want ze moeten immers muizen en ratten voeren = geen huiskatten. Ze krijgen niet de medische hulp fo verzorging (mede omdat ze verwilderd zijn) = zwerfkatten. Daarnaast blijven er een hoop niet op de bewuste boerderij, vooral de mannen staan er om bekend om te gaan zwerven, gaan ergens anders wonen = dus ook zwerfkatten.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:12

rayoow schreef:
@ Tencreda. ik ben ook tegen zwerfdieren..Maar dit zijn GEEN zwerfdieren maar boerderij dieren!
vann de 10 boerderijen hier lopen er op 9 zat katten

dan niet over de zwerf kippen hier die van boerderij naar boerderij gaan...

Maar, Ik vind niet dat elke topic met kittens zo gebombadeerd hoeft te worden.
Mensen snappen het heus wel als het 1x gezegt wordt..hoeft niet 100000x
of zullen we dat ook neer zetten bij elk veulen,lammetje,kalf,konijn ect..
want die hebben we ook zat in nederland..
Nogmaals TS, Prachtige kittens!!

Juist en dit vind ik eigenlijk ook..... al die veulens die geboren worden??!!
allemaal voor de sport? of een verbetering van de fokerij?
en daar zeggen we (bijna) niks over.

Ik heb niks met katten maar vind de foto's uber schattig!!! :-)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:23

Al die veulens doen alleen niet aan inteelt, en lopen niet vrij rond door de wijk, dus kunnen zich ook niet ondoordacht voortplanten. :)* Bovendien wordt er 1 veulen tegelijk geboren in 11 maanden tijd, een kat krijgt gemiddeld een stuk of 8 kitten in een paar weken tijd. En die nesten worden steeds meer ongecontroleerd en dus ook steeds meer ziektes.
Katten die doen en laten waar ze zin in hebben. Jammer van je houding TS. Je zou toch beter moeten weten als kattenliefhebber.
Neemt niet weg dat het prachtige kittens zijn. :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:25

Ik zeg zeker wel wat over het vermenigvuldigen van paarden, zeker zonder papier, met hengsten die niet zijn goedgekeurd etc :j Maar dat staat niet in het topic, anders had ik dat er wel bij gezet :D Konijnen idem.
Kalven en schapen zijn uiteraard een heel ander verhaal en niet te vergelijken. Die worden niet 'voor de fun' gefokt en komen niet als uitschot in asielen terecht, of zwerven niet rond. Daar wordt ook niet lukraak mee gefokt zonder overwegingen van de ouders, die worden met een doel gefokt, voor de productie en consumptie.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:26

Wat een schattig poezels :D. Hebben :D. Leuk he van die rondhuppelende kleuters. Geniet er maar van.

Hoe schattig ze ook zijn, ook ik vind het een beetje onverantwoord. Je hebt nu 4 kittens, waarvan er twee een nestje (kunnen) krijgen. En dat gaat ook gebeuren, want niemand die erop let. Wat als die binnen het jaar een nestje krijgen met ook vier kittens en die binnen het jaar ook weer een nestje krijgen? En dan natuurlijk die eerdere kittens krijgen ook weer een nestje. Kittenboom.... En dan heb ik het nog niet eens over de rest van de katten die je hebt lopen :).

Al vind ik de discussie over zwerfkatten hier niet aan de orde. Ze lopen bij ts op de boerderij, dus niks zwerfkatten. Ze hebben immers gewoon een huisje. Ook vind ik de reactie van 'asiels zitten overvol' ook altijd een beetje raar. Ja, die zitten overvol. Maar betekent dat ts geen nestje mag fokken dan? Nee, vind ik niet, mits je er voor zorgt dat ze goed terecht komen. En ik twijfel er niet over dat ze hier niet goed terecht zouden komen, maar ben wel 'bang' voor wat de toekomst zal brengen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:32

Katten worden regelmatig ontvlooid en ontwormd. Als ze ziek eruit zien komt de DA gewoon langs. Het zijn boederijkatten maar het zijn wel huisdieren, stal/boederijdieren.
We nemen zeker de moeite wel voor medische kosten etc. Kattenvoer hebben ze de hele dag door en krijgen als het nodig is ook ander voer.

Als er echt zoveel kittens komen dan worden ze zeker geholpen maar we hebben niet ontzettend veel nestjes. Ze hebben niet om de zoveel weken kittens, ze zijn niet elke keer drachtig als ze drachtig kunnen zijn. Ik weet niet hoe, maar de kittenboom is er niet. Als dit komt, worden ze zeker geholpen. Want 20 katten hebben we niet nodig.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:36

Carolaaxxxx, ik vind je kittens superleuk! ook leuk dat ze bij je blijven mogen wonen of in de buurt blijven!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:12

dat tongetje ,,, hahah geweldig

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:47

Oh jeetje hoe lief kan iets zijn!! Wat een geweldig nestje!!