Liefhebbers van goudvissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:17

Sappos schreef:
Die oranda ziet er echt slecht uit. Mager en vergroeid :(

Zo hey Lowara, 70 is wel veel. Tje je zou verwachten dat natuurlijke selectie wel wat doet maar blijkbaar doe je het gewoon te goed ;)

Mager ja, vergroeid, nee. Oranda's hebben een korte, kromme rug en zijn van nature bol en krom. Eigenlijk best zielig, zo zijn ze gekweekt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:21

Daphne__ schreef:
Ik heb net 3 mossels van +- 10 cm gekregen van m'n moeder :D Had gelezen dat zoetwatermossels het water filteren, zo'n 50 liter per dag per mossel. Met goudvissen is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen en vind het nog wel leuk staan ook.

Vind m'n kleine oranda er vandaag al wat beter uit zien, hij is ook actiever. Hij heeft dan ook al behoorlijk wat op sinds hij hier woont, watervlooien, rode muggenlarven, korrels, vlokken, mais, sla, wortel... :Y)

Pas wel op want de mossels gaan je hele bak overhoop halen en ze hebben erg veel voedsel nodig... Mossels gaan behoorlijk snel dood aan ondervoeding en dat heb je niet snel door, dus houd ze goed in de gaten, want ze vervuilen je bak flink als ze dood zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 16:22

_San87_ schreef:
Daphne__ schreef:
Ik heb net 3 mossels van +- 10 cm gekregen van m'n moeder :D Had gelezen dat zoetwatermossels het water filteren, zo'n 50 liter per dag per mossel. Met goudvissen is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen en vind het nog wel leuk staan ook.

Vind m'n kleine oranda er vandaag al wat beter uit zien, hij is ook actiever. Hij heeft dan ook al behoorlijk wat op sinds hij hier woont, watervlooien, rode muggenlarven, korrels, vlokken, mais, sla, wortel... :Y)

Pas wel op want de mossels gaan je hele bak overhoop halen en ze hebben erg veel voedsel nodig... Mossels gaan behoorlijk snel dood aan ondervoeding en dat heb je niet snel door, dus houd ze goed in de gaten, want ze vervuilen je bak flink als ze dood zijn.

Dat ze m'n bak over hoop halen maakt me niet zo heel veel uit, passen goed bij m'n goudvissen :+ Die zijn ook lekker bezig, maargoed dat is toch wel de soort vis.

Ik las idd dat ze snel verhongeren en dat dat wel een jaar kan duren. Zag op internet dit voer;
http://www.shrimps-royal.com/a-28331242 ... sel-vital/
Dat ga ik bestellen voor ze :j

rosaprinces

Re: Liefhebbers van goudvissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:29

Zelf heb ik 2 mooie goudvissen gehad. Ze zaten altijd maar in een klein aquarium en dat vond ik heel zielig. Toen mijn mijn vriendin een vijver in de tuin bouwde heb ik gevraag of ik mijn 2 goudvissen bij haar in de vijver mochten. Dat mog, eerst hebben we ze in een zak gedaan met water, toen hebben we ze in het water van de vijver gelegd omdat ze dan konde wennen aan het wat koudere water. Even later hebben we ze 'vrijgelaten' in de vijver en ze begonnen als een gek te zwemmen ;) nu kunnen ze lekker hun vinnen strekken, zich onder stenen, planten enz verschuilen en lekker groeien! ze zijn als een stuk groter geworden en ze hebben nu een mooi blauw randje om hun vinnen omdat ze zo groot zijn geworden :) super dus! ;)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:40

San jawel want zijn ogen zijn enorm in verhouding ;) Duidt ook op vergroeiing

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:24

Sappos schreef:
San jawel want zijn ogen zijn enorm in verhouding ;) Duidt ook op vergroeiing

Ja, dat is eigenlijk wat ik zeg, die hele vis is vergroeid gekweekt. Best zielig.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:24

Doorgefokt he :( zonde!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:26

Volgens mij gewoon bewust zo gekweekt net als bijna alle sluiervormen... Maar wel erg sneu, ja.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:27

Net als die blaasogen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 22:28

Same difference, ja.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:50

Ik zie op mp 6 sluierstaarten gratis worden aangeboden... Deze 6 zitten nu in een 60 cm aqua (!!!!!)

Ik zelf heb een 1 meter aqua, van +200 liter. Ik weet dat een sluierstaart 50 liter per vis nodig moet hebben, maar zou ik die 6 samen in mijn aqua kunnen doen? Ik heb verder alleen nog algeneters dus geen andere vissen... Wie kan mij advies geven? Ik vind het sneu dat deze vissen nu zo zitten en dat ze straks misschien nog kleiner gaan met zijn 6. Maar de vraag is ook of deze vissen om 25 graden kunnen leven?

Ik ga sowieso internet even raadplegen, maar wil ook graag wat meningen..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 10:04

Ik reageer hier nog even, zoals al eerder gemeld had ik het idee dat mijn vis niet echt gelukkig was. Nu heb ik een kennis met 6 goudvissen in een grote bak waar hij bij zou kunnen. Naar mijn weten leeft mijn vis al 3 jaar alleen( buiten de 3 x dat ik een vriendje heb gekocht die binnen een week dood was....) , weten jullie of dit problemen gaat opleveren?