Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) en ze zijn zo'n 10 en 11 jaar oud geworden
Nooit ziek geweest, nooit ruzie gemaakt. Maar als ik andere verhalen hoor over konijnen die uit dierenwinkels komen is mij wel duidelijk dat wij gewoon enorm veel geluk hebben gehad en zal ik ook nooit meer een konijn uit een dierenwinkel halen
vuurneon schreef:Maar komt een asiel wel thuis kijken dan? Die moet er ook maar op vertrouwen dat het goed komt immers.
) die we nu al anderhalf jaar hebben, hebben ze nooit meer naar gevraagd
.Laptopmuis schreef:Maar je merkt meestal echt eraan hoe mensen omgaan met de dieren en vertellen dat ze er echt de liefde voor hebben.
) kopen hun jonge dieren bij hobbyfokkers/particulieren. En ze zoeken vaak (of bijna altijd) personeel met een opleiding voor dieren, tenzij ze echt helemaal niemand kunnen vinden die geschikt is. Dat zal per regio vast wat verschillen, maar goed.
Laptopmuis schreef:Met welke boodschap heb jij ze dan afgegeven? Heb jij eerlijk verteld dat mensen er afstand van gedaan hebben bij jou? Want alle opvangen in die lijst vragen afstandsgeld van de eigenaar. Behalve mensen van de dierenambulance die dieren vinden op straat kunnen daar gratis de dieren naartoe brengen (vanuit de dierenambulance dan). Daar vragen ze geen kosten van.
Wij geven trouwens iedereen die bij ons een konijn adopteert een brief mee over de verzorging van het konijn of van de cavia. Staat alles duidelijk in vermeld qua ruimte, gezondheid en dat het groepsdieren zijn en ze ongelukkig zijn alleen.
caroline_max schreef:Maar geven jullie alle konijnen als duo mee? Want ik hoor hier regelmatig mensen die 1 konijn uit de opvang halen, die dus lekker eenzaam zit te wezen daarna
caroline_max schreef:Ben je nou echt serieus of probeer je reacties uit te lokken hier?
Het is helemaal niet waar dat dierenwinkels van broodfokkers kopen. De meeste/ heel veel winkels (en ja, ook die enorme winkelketen Pet's place) kopen hun jonge dieren bij hobbyfokkers/particulieren. En ze zoeken vaak (of bijna altijd) personeel met een opleiding voor dieren, tenzij ze echt helemaal niemand kunnen vinden die geschikt is. Dat zal per regio vast wat verschillen, maar goed.
Dat mensen niet zo gemakkelijk en dier moeten aanschaffen ben ik zeker met je eens. En een stukje voorlichting is ook nooit weg. Maar geven jullie alle konijnen als duo mee? Want ik hoor hier regelmatig mensen die 1 konijn uit de opvang halen, die dus lekker eenzaam zit te wezen daarna