Liever een kat of een hond? En waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:21

AlexandraM schreef:
Wel heb ik btw gemerkt dat bij de honden teefjes vaak aanhankelijker zijn en bij de katten de katers juist.

Dit is ras-gebonden. Bij bijvoorbeeld de Cane Corso (die ikzelf heb) zijn de reuen de grootste slijmballen en veel aanhankelijker dan de teven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:22

Afbeelding

Mijn kat als ze mij ziet :')

Daarintegen word mijn Berner ook helemaal gek als hij mij weer ziet. Maar volgens hem krijgt hij toch nooit genoeg aandacht _O-

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:22

btw het stukje dat dieren alleen reageren ivm eten is onzin, Ja oke je word het snelste zn vriendje voor iets lekkers (das met kids ook zo ;))

Maar geloof me dat een van mn vorige verzorgpaarden die echt uit de wei ontsnapte als ik nog op stal was en me dan zonder touw overal achterna liep op t erf dit echt niet deed ivm eten en snoepjes want die kreeg hij zelden of nooit. En voer moest je klaar zetten maar werd verder gedaan door staleigenaar.

Mijn honden worden gevoerd door mn moeder en ze zijn toch erg naar mij gericht. Ook katten!

tevens pas ik vaker op huis en dieren (soms een weekje maar soms ook maar een dagje) en ook met die dagen *dus dan geef je ze niks lekkers en niks te eten* merk je heel snel dat een hond je leuk vind of niet.
Doorgaans is het bij de mensen zo dat ze kijken hoe hun dieren op mij reageren, vooral als er eentje bij is die niet zo vriendelijk is tegen vreemden. Meestal liggen ze na een paar min op mn schoot of bij mn voeten terwijl ze normaal niks van bezoek moeten weten. Kortom een dier heeft echt wel ook de mogelijkheid een andere band met een mens te krijgen dan alleen eten.
En geloof me, als het etenstijd is voor onze katten reageren ze heeeeeel anders vergeleken met de rest van de dag. Dan merk je heel goed dat ze je echt komen halen voor eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:23

HorseTopShop schreef:
AlexandraM schreef:
Wel heb ik btw gemerkt dat bij de honden teefjes vaak aanhankelijker zijn en bij de katten de katers juist.

Dit is ras-gebonden. Bij bijvoorbeeld de Cane Corso (die ikzelf heb) zijn de reuen de grootste slijmballen en veel aanhankelijker dan de teven.

Als dat waar is, dan ben ik blij dat mijn Berner een reu is. Dat is ook een verschrikkelijke slijmbal.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 14:25

Ik vind honden dus veel schoner. Katten gaan het liefst echt overal opzitten, zelfs op t aanracht waar jij je eten bereid :r Ook katten stinken hoor...en idd, katten poepen binnen in de kattenbak en honden buiten..nou moet je eens ruiken als een kat net van de kattenbak afkomt.
Ik zie het ook dat als katten buiten komen ze alleen maar binnen komen om te eten =:) . Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar ik denk echt dat een hond gekker is op je :j

ook als je b.v op vakantie gaat en iemand anders voor je hond zorgt, hoe vaak gebeurt het wel niet dat ze dan heimwee hebben en niet veel eten? Volgens mij eet een kat gewoon door hoor.

En als je weggaat kan een hond je echt verdrietig nakijken terwijl een kat niet op of om kijkt

Geryon

Re: Liever een kat of een hond? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:28

Uh wij hebben niet eens een kattenbak.. Het is dus echt een echte buitenkat, maar komt totaal niet alleen binnen om te eten. Ook om gezellig bij ons te zijn, zoals nu.

Ik snap niet waarom je zo vooroordelend doet? Je hebt zo te horen echt geen ervaring met (de juiste) katten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:29

Geryon schreef:
Uh wij hebben niet eens een kattenbak.. Het is dus echt een echte buitenkat, maar komt totaal niet alleen binnen om te eten.

Waar poept je kat dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:30

Oenka schreef:
Ik vind honden dus veel schoner. Katten gaan het liefst echt overal opzitten, zelfs op t aanracht waar jij je eten bereid :r Ook katten stinken hoor...en idd, katten poepen binnen in de kattenbak en honden buiten..nou moet je eens ruiken als een kat net van de kattenbak afkomt.
Ik zie het ook dat als katten buiten komen ze alleen maar binnen komen om te eten =:) . Misschien zie ik het verkeerd hoor, maar ik denk echt dat een hond gekker is op je :j

ook als je b.v op vakantie gaat en iemand anders voor je hond zorgt, hoe vaak gebeurt het wel niet dat ze dan heimwee hebben en niet veel eten? Volgens mij eet een kat gewoon door hoor.

En als je weggaat kan een hond je echt verdrietig nakijken terwijl een kat niet op of om kijkt

Katten kun je prima afleren om niet op het aanrecht te zitten. 1 van mijn katten woont bij mij moeder. Maar lig het het liefst hele dag binnen. En sjokt af en toe naar buiten. Maar als ie mij ziet, dan komt ie als een gek op mij afrennen. Maar het is ook echt mijn babietje <3 de katten van mijn moeder heb ik niks mee.

En mijn grijze kat eet echt niks zonder mij. Deze komt ook niet buiten, omdat ze dol op mensen is. En bij iedereen gezellig naar binnen sjokt. En ze stinkt alleen als ze weer eens water over haar heen krijgt of olijfolie _O- En mijn kat gaat als een gek miauwen als ik weg ga :(:)

Maar je kunt een kat gewoon niet vergelijken met een hond.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 14:30

Ik met meerdere katten ervaring ;) en ziet de band met een hond gewoon heel anders :) Ik ben daar heel eerlijk in. Ik vind een kat dus ook geen huisdier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:30

HorseTopShop schreef:
Geryon schreef:
Uh wij hebben niet eens een kattenbak.. Het is dus echt een echte buitenkat, maar komt totaal niet alleen binnen om te eten.

Waar poept je kat dan?

Bij de buren denk ik.

Die van ons doen het op de kattenbak en achterthuis in een hoop zand.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 14:31

hoe krijgt je kat het voorelkaar om olijfolie over zich heen te krijgen? wahahhaha

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:31

HorseTopShop schreef:
AlexandraM schreef:

nou oke dan zijn de meeste rassen zo en heb je uitzonderingen in een ras ;) ik zit mn levenlang al in de honden, heb er echt enorm veel gehad, opgepast, vrienden etc. en voor 90% kan ik toch echt zeggen dat teefjes aanhankelijker zijn dan reutjes (meestal dan) Reutjes zijn sowieso doorgaans op een andere manier aanhankelijk.

bv bij mn katten, heb nu 2 poesen en 2 katers en die poezen zijn ook aanhankelijk, knuffelkatten etc, maar de kater is net wat intiemer, lichamelijker en gezelliger.
altijd zowel poezen als katers gehad btw.
En ja je hebt altijd uitzonderingen. Net zoals je bij een bepaald ras paarden niet kunt zeggen dat ze altijd aanhankelijk zijn. bij dat ras heb je net zo goed paarden die toch anders zijn

Hier btw ook katten gehad en verzorgt die veel buiten kwamen maar die kwamen vaak uren binnen liggen, naast je op de bank ofzo.

@Oenka, het zit echt tussen je oren hoor ;) er zijn ook katten die net als honden rare dingen doen als ze alleen zijn en dus niet alleen gelaten kunnen worden, katten die slecht eten als baasje weg is of door het huis gaat zoeken waar baas is.
Wat bij katten vaak wel t geval is (1 die hier rondloopt is een allemansvriendje) is dat ze doorgaans hun eigenaar uitzoeken en ook in huis heel duidelijk meer naar 1 persoon trekken dan naar de ander. Kortom wat jij ziet is heel anders als zelf een kat hebben. Ik heb zelfs een kat gehad doe vroeger toen ik de krantjes rond bracht met me mee liep (trapje op trapje af, tuintje in tuintje uit)

Wellicht dat een kat iets minder kijkt als je weg gaat maar een kat is dan ook vele malen zelfstandiger dan een hond. zoals gezegt, een hond voed jij op en een kat voed jou op.

Alé ikzelf vind dat je niet kan zeggen of je een honden of kattenmens bent als je ze niet alle 2 een langere tijd hebt gehad.
En ja leer je hond eens poepen in huis, dat ruikt net zo goed ;)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 14:32

je lkunt het een kat afleren van het aanracht, dat geloof ik ook wel, maar ze zitten er wel graag, dan zijn ze toch niet schoon? Mijn hond heeft nooit geprobeerd er te gaan zitten, ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:32

Oenka schreef:
Ik met meerdere katten ervaring ;) en ziet de band met een hond gewoon heel anders :) Ik ben daar heel eerlijk in. Ik vind een kat dus ook geen huisdier :D

Als een kat uren bij je op schoot kan liggen in deze houding, dan vind ik het wel een huisdier :')
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 2180_n.jpg

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:33

love_western schreef:
HorseTopShop schreef:

Waar poept je kat dan?

Bij de buren denk ik.

Dat zou ik best wel asociaal vinden. Hier poepen de katten van een ander ook in onze tuin. En heel het kinderspeelveldje zit ook onder de kattenpoep.
En wij (de honden eigenaren in de buurt) maar als een stelletjes dombo's steeds de hondenpoep opruimen. := :D

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 14:33

Waar poept je kat dan?
[/quote]
Bij de buren denk ik.

[/quote]

Dat zou ik best wel asociaal vinden. Hier poepen de katten van een ander ook in onze tuin. En heel het kinderspeelveldje zit ook onder de kattenpoep.
En wij (de honden eigenaren in de buurt) maar als een stelletjes dombo's steeds de hondenpoep opruimen. := :D[/quote]

en honden belasting betalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:35

Oenka schreef:
je lkunt het een kat afleren van het aanracht, dat geloof ik ook wel, maar ze zitten er wel graag, dan zijn ze toch niet schoon? Mijn hond heeft nooit geprobeerd er te gaan zitten, ...

Onze berner jatte eerder alles van het aanrecht. Gooide gewoon zijn voorpoten erop. Is wel afgeleerd. Maar hij ligt ook het liefst bij mij op bed en op de bank. Maar dat mag ook niet altijd.

De kat van mijn oma heeft nog nooit op het aanrecht gezeten. Heeft nog nooit een poging gedaan. Maar slaapt 's nachts wel in de keuken. Onze katten zitten ook niet op het aanrecht. Ze weten waar ze en niet mogen komen. Kost alleen wat meer tijd, dan bij een hond.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:36

Oenka schreef:
en honden belasting betalen...

Sukkels dat we zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:37

HorseTopShop schreef:
love_western schreef:

Bij de buren denk ik.

En wij (de honden eigenaren in de buurt) maar als een stelletjes dombo's steeds de hondenpoep opruimen. := :D

Is het ook. Wij hebben onze katten aangeleerd om het op de hoop zand te doen. Maar zullen we klachten krijgen, dan gaan we een oplossing bedenken.

Maar ik ruim nooit de hondenpoep op. Wonen zo afgelegen dat niemand er last van heeft. En mijn Berner doet het alleen op het zandpad in de berm of in de bossen. Maar we betalen ook geen hondenbelasting.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:37

HorseTopShop schreef:
Geryon schreef:

Waar poept je kat dan?

Buiten dus :)*
Bij ons achter, of bij de weilanden. Net als alle andere katten hier. Ik woon samen met mijn familie op een groot stuk grond en daar lopen alle katten van iedereen los. Nooit poepen ze op het steen ergens. Mochten ze dat wel doen, woon ik gelukkig niet met zeikerds.

TS hoe kom je erbij dat katten graag op het aanrecht zitten? Ze zitten net zo graag ergens anders hoor := Mijn kat komt echt niet op de keuken of op tafel.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:39

Oenka schreef:

je hond komt er dan ook niet op! en als jij zoon smerig aanrecht hebt, dan ben jij eerder niet schoon dan je kat ;) een kat verschoont zich constand, altijd aan t groomen, een hond doet dit niet zoveel.
katten hebben sowieso een schonere tong dan die van een hond, honden eten vaak ook strond (of kunnen ze eten) een kat doet dit niet.

Kortom zeggen dat een kat niet schoon is omdat het op t aanrecht klimt is de grootste onzin ooit. Schoon wilt niet perse altijd zeggen de plekken waar ze liggen of niet.
Hoe dan ook, dit gesprek en discussie kan uren doorgaan ;)

Het blijft een feit dat een kat toch vaak minder erg ruikt dan een hond en ze even aanhankelijk kunnen zijn en niet zo veel huisdier is als een hond ;)
En dan ben ik echt geen kattenliefhebber en heb niks met honden, ik heb met ze alle 2 evenveel echter op 2 totaal andere manieren.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:41

Oenka schreef:

Je moet de kat van m'n ouders eens zien als ze door heeft dat m'n ouders een dagje weg gaan. Dat vind ze echt niet leuk hoor :n

Jammer dat je zo'n negatief beeld hebt van katten, zijn echt hele leuke, aanhankelijke dieren! Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik denk alleen wel dat je bij de verkeerde mensen met katten bent geweest.

Zelf vind ik honden en katten even leuk. Een kat die gezellig bij je komt liggen op de bank en een hond om mee te wandelen :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:43

Ik heb twee katten maar ik ben niet of een katten of een hondenmens. Ik heb geen hond omdat we daar niet genoeg voor thuis zijn.
Vroeger wel honden gehad. Beide vind ik leuk beide hangen aan je.

Ik heb een Noorse Boskat en die volgt me waar ik ga, apporteert, en brengt de kinderen mee naar school. Hij loopt dan achter ons aan en blijft dan op het schoolplein op het schoolbankje wachten en loopt dan weer mee naar huis.
Er is geen beter muizenval dan Boris......beetje jammer dat hij ze daarna op je schoenen legt maar ja...

Ik las dat iemand katten vies vind omdat ze op het aanrecht gaan zitten....ja dat klopt...
Maar ze hebben hier onderzoek naar gedaan bij hondeneigenaren die dachten dat hun hond niet op het aanrecht kwam....
Zodra baasjelief de hielen had gelicht waren de honden in de keuken en lebberde het hele aanrecht af.
Alleen een tekkel die er niet opkomen niet....
(ze hadden bij 100 hondeneigenaren een camera geplaatst om te zien wat er gebeurde)

Voordat ik iets op het aanrecht doe haal ik er altijd een lapje overheen met dethol reiniger.....lijkt mij voor iedereen een aanrader.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 14:45

Alleen de teckel kwam niet op 't aanrecht, hilarisch :')

Je kan een kat echt wel leren dat ze niet op 't aanrecht mag, iig niet als je thuis bent.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 15:13

wel heel grappig dat jij kan concluderen dat ik een vies aanrecht heb? Haha sorry maar die is echt wel schoon.
En ik vind het zeker geen feit dat je honden meer ruikt,,,als je een huis binnen komt waar katten zijn ruik je dat imo echt erger en dat is voor mij een feit