Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSCWx schreef:Ben net naar het park geweest, 3 labradors tegen gekomen waar ze gelukkig normaal tegen deed.
De eerste beste mevrouw die ik er over vertelde wist al gelijk over wie ik het had.
De man heeft zijn armen gebroken door vechten, heeft ook psychoses. Woont momenteel bij zijn moeder een straat naast ons.
Ik ga hier de politie over bellen. Al heeft zijn hond (gelukkig!) Niet door gebeten, dit is gewoon gevaarlijk. Zijn honden luisteren echt niet en rennen ook gewoon de straat over. Zijn beide volle reuen trouwens.
@secricible, misschien kan je juist beter wel je hond laten loslopen in een hondengebied, ik weet niet of hij zeer agressief is geworden maar vaak gaat het wel goed. Door honden helemaal te ontlopen wordt hij helemaal niet meer sociaal.
xSCWx schreef:Zij had een zeer angstige houding, dit heeft ze... Sja, alledn bij dit soort honden die direct op haar af komen lopen/sluipen met oogcontact (hond bleef haar aanstaren). Dat zal ze misschien nog over hebben gehouden aan vorig jaar (alhoewel ze bij die hond gelijk op haar rug ging liggen piepen, nu snauwde ze wel ietsje terug).

) ..stond ook te trillen als een rietje..dan besef je pas hoe traag/hulpeloos je als mens bent. Daarna zo vreselijk pissig..de vader van dat kind stond op een afstandje met z'n armen in z'n zij toe te kijken..
anneliesdj schreef:xSCWx schreef:Zij had een zeer angstige houding, dit heeft ze... Sja, alledn bij dit soort honden die direct op haar af komen lopen/sluipen met oogcontact (hond bleef haar aanstaren). Dat zal ze misschien nog over hebben gehouden aan vorig jaar (alhoewel ze bij die hond gelijk op haar rug ging liggen piepen, nu snauwde ze wel ietsje terug).
Ach dat is ook wel heel sneu, maar ook wel ongezond voor een volwassen teef.
Ik hoop dat ze snel weer wat zelfverzekerder is.
anneliesdj schreef:xSCWx schreef:Zolang een hond haar normaal benaderd is er gelukkig niks aan de hand. Dan zet ze heel stoer haar rughaar omhoog, snuffelt, kwispelt en gaat verder met haar eigen ding.
Stoer, rughaar op en kwispelen is ook niet helemaal zoals het hoort

xSCWx schreef:anneliesdj schreef:
Stoer, rughaar op en kwispelen is ook niet helemaal zoals het hoort
Ze is ook niet helemaal normaal, net als haar baasjes
Haha, nee kan haar wel blijven verdedigen maar je zou het zelf eens moeten zien. Zal binnenkort een filmpje voor je maken hahaha

Daniellejody schreef:@Sassol, een gentle leader werkt hij zo mee af. Tenminste, onze nylon muilkorf was zo stuk toen hij zn bek los deed. Of zal dat bij een gentle leader niet lukken?
Sassol schreef:Daniellejody schreef:@Sassol, een gentle leader werkt hij zo mee af. Tenminste, onze nylon muilkorf was zo stuk toen hij zn bek los deed. Of zal dat bij een gentle leader niet lukken?
De gentle leader is eigenlijk meer als een soort halster zeg maar. Hij mag dus gewoon zijn mond open doen, kan een bal in de bek pakken etc.
Het is dus niet zo dat hij daar fysiek gezien geen hond mee kan grijpen. Wel is het zo dat hij niet zijn gewicht er in kan gooien. Toen ik 10 was kon ik zo ook makkelijk een hondagressieve Leonberger (zo'n 60 kilo) uitlaten, ook als ik onverwachts om de hoek een hond tegen kwam. Terwijl hij de riem gewoon kapot trok als je die ergens omheen vastmaakte.
Ik zou je liever tegenkomen met een gentle leader dat je hem goed bij je kan houden, dan dat hij losschiet met muilkorf om.