Asiel hondje nemen of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:23

3 uur is echt niet veel hoor, dat kan in principe prima.

Het enige waar je rekening mee moet houden is dus dat Paco dat mischien niet kan. Als je dus echt niks kan regelen, zou ik hem eerst op proef nemen. Mocht dan blijken dat hij in een huiselijke omgeving niet alleen kan blijven, weet je dus dat 3u alleen te lang is.

Als een hond een half uur alleen kan blijven, dan vaak ook 4u. Daarna wordt het opgegeven moment weer moeilijker voor een hond omdat hij al een tijd niks te doen heeft.

LauravW22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 13:26

Okee dus het zou niet erg zijn als ik 5 a 6 uur weg ben 1 dag in de week? En dat hij dan niet in een bench hoeft?

karuna
Drukke kabouter

Re: Asiel hondje nemen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:32

Eventueel zou je dan ipv oppas een dagopvang of uitlaatservice kunnen gebruiken dan. Onze honden gingen op een gegeven moment 3 dagen per week naar een dagopvang waar ze veel buitenkwamen of op een mega groot speelveld of mee naar het bos. Dat beviel uitstekend.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:44

Ik zie geen probleem. Hij is natuurlijk ook klein dus kan je overal mee heen nemen. Misschien een vriendin met honden? Ik neem wel eens buurhonden mee uit als ik eerder thuis ben als de eigenaar en ik weet dat. (Dag)Opvang vind ik maar niks. Geen idee waarom eigenlijk. Hangt vaakt ook een prijskaartje aan. :O

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:46

Mijn opa en oma of m'n ouders laten tussen de middag m'n honden uit als ik aan het werk of naar school ben. Moet kunnen..

Wat jou situatie betreft denk ik dat het hele maal goed gaat komen, mits hij met je moeders katten overweg kan.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:52

Je moet vooral kijken wat het hondje kan. Die van mij kan na heel lang en rustig opbouwen best 5 a 6 uurtjes (max!) alleen zijn en zindelijk zijn. Hierna als we thuis komen direct een lange wandeling. Maar jij moet kijken wat het hondje kan. Misschien is hij niet eens zindelijk binnen, of heeft hij binnen een uur al enorme verlatingsangst. Het is lastig voor jou, maar de vragen die je stelt zijn erg persoonlijk op jou situatie gericht, en wij kunnen dus geen passend antwoord daarvoor geven...

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:03

Ons laatst ingeslapen hondje (echt een probleem geval in huis) hebben wij een hondenluikje gemaakt. Haar geleerd hoe ze dan in de tuin moest komen (ze was half blind) en als die echt hoge nood had deed ze het in de achter tuin. Perfect. We wonen in een 2 onder één kap met een grote omheinde achtertuin. Het is een optie.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:11

ik heb een mechelaar die helaas regelmatig een uur of 5 alleen is (en soms ook langer) dit gaat prima.

een jr zit hoog in de energie, maar zorg dat hij zn ei kwijt is als jij weggaat... dan kunnen ze echt wel een tijdje alleeen zijn hoor

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:12

Minx2000 schreef:
Ik zie geen probleem. Hij is natuurlijk ook klein dus kan je overal mee heen nemen. Misschien een vriendin met honden? Ik neem wel eens buurhonden mee uit als ik eerder thuis ben als de eigenaar en ik weet dat. (Dag)Opvang vind ik maar niks. Geen idee waarom eigenlijk. Hangt vaakt ook een prijskaartje aan. :O

Als je een goede dagopvang met speelweide(s) hebt heeft je hond (afgezonderd van pups en oude honden) daar meer aan dan een hele dag alleen zitten met tussendoor een uurtje wandelen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 15:28

anders een uitlaatservice, dan gaan de honden lekker een uur rauzen op de hei

LauravW22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 16:06

Bedankt voor de reacties!

Minx2000, mijn instructrice heeft ook een hondenluik in de deur voor haar jack russel, zo kan hij altijd naar buiten en dat lijkt mij een fantastische oplossing! Het enige probleem is dat er bij mij in de buurt enorm veel katten wonen en deze kunnen dan ook in huis...

Ik heb gezocht naar een dag opvang, maar bij mij in de buurt heb ik weinig kunnen vinden.. Wel een uitlaatservice, deze zou ik kunnen proberen voor de dag dat ik lang weg ben toch?

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:31

Je hebt ze op chip. Zijn wel veeeel duurder maar ze zijn er.
Overigens als je een wat groter luik neemt, (heb ik ook) is die flap te zwaar voor een kat. Wij hebben ook veel katten in de buurt maar die komen er niet door. Het is toch anders als een kattenluik.
Jis_ Ja, tuurlijk zijn er wel super leuke plekken. Ik heb alleen heel wat slechte ervaringen met dat soort dingen dat het echt niet zo leuk was als iedereen zij. Het hondje wat ik nu nog heb is daar helemaal door verpest.
Wat EmptyWords zegt is ook gaaf. Is na mijn idee ook wat goedkoper maar ik weet niet hoe het dan zit als er wat gebeurt. Wat verzekering betreft als je hond wordt aangevallen en naar de dierenarts moet en zou komen te overlijden o.i.d. Ik noem even iets heel groots.

Maar euh. Zijn er al wat stapjes in jou richting wat betreft het nemen van Paco?

LauravW22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:31

Okee het zou handig zijn als de katten er niet in kunnen inderdaad, wordt alleen wel erg duur, want ik moet het dan in 2 huizen hebben..

Ik heb wel een leuke uitlaatservice gevonden waarmee hij minstens een uur blijft! Deze ga ik vanavond of morgen bellen!

Verder mag ik Paco adopteren als ik alles heb geregeld wat betreft het oppassen etc. Verder kan het allemaal dus ik hoop dat ik hem snel mee mag nemen! :)

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:33

Gefeliciteerd!

Ik heb hem via een dierenwinkel gekregen voor 60 euro. Het is een gewoon luik van 40 bij 30 cm ofzo Met een rubberen flap. Onder een magneet om hem dicht te houden en een ijzerenplaat om hem helemaal af te sluiten. Je hebt ze ook op marktplaats o.i.d. Ik had dat er toen wel voor over. Ze was zo'n beetje incontinent dus voor mij was toen een oppas geen optie. Je kwam net thuis van wandelen en ze deed het alsnog in huis..