Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.), soms zeiknat en stinkend van alle sloten waar ze doorgecrosst is.
DaniBanani schreef:Maar wat verwachten jullie van de hond? Als je niet met hem traint luistert hij niet goed, als je hem niet uitdaagt gaat hij zelf uitdagingen zoeken. Ik bedoel, een hond die slaapt loopt niet weg. Een omheining is één oplossing: hem beter leren luisteren en goed moe maken elke dag óók. Is alleen wat meer moeite voor jezelf. Heb je wél een hond die tevreden is, in plaats van eentje die nog steeds 't liefst weg zou willen maar niet meer kan.

Lightielight schreef:Hier heb je inderdaad gelijk in, probleem is dat ik nu met de hond zit en er wat mee moet doen. Denk je dat een 7 jarige stabij nog beter kan leren luisteren dmv een cursus?
blue_sky schreef:Ik vind het idee wat DaniBanani hierboven geeft eigenlijk wel een heel goede en diervriendelijke oplossing.
annnepannne schreef:Allereerst: halsband helpt niet, werkt zelfs negatief door harder weglopen, dus weg ermee.
Laat die hond eerst maar eens aan het idee wennen dat ie geen stroom meer krijgt en doe het dan na een tijdje op een andere manier: stroomdraad aan de grond, zoals al vaker gezegd, onze honden (herder x husky en herder x berner sennen) zijn doodsbang van het draadje en durven er ook echt niet overheen te stappen.
Als dit niet werkt dan is er nog maar 1 optie: hond vasthouden of zet een stuk van het erf af waar de hond kan "buitenspelen" met hekken met gaas erin zodat ie er niet doorheen kan.
Urielle schreef:blue_sky schreef:Ik vind het idee wat DaniBanani hierboven geeft eigenlijk wel een heel goede en diervriendelijke oplossing.
Ik heb dat, maar dat is wel lastig omdat de lijn makkelijk vastkomt in beplanting of als ze rond een paaltje loopt niet snapt dat ze terug moet lopen. Dus dat doe ik alleen als ik haar frequent weer uit de knoop kan helpen
, dus dat doe ik niet meer.