Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mischa schreef:Hiero! ik heb echt jaaaren getwijfeld om een reptiel aan te schaffen. Ik vind slangen erg mooie dieren om te zien, maar het staat me tegen muizen te moeten kopen als voeding.
Rivendell schreef:Ik heb sirtalis forida blue, marcianus, sirtals zwart, tetrataenia en proximus.
De blue en de marcianus zijn vrouwen en die wil ik eigenlijk kwijt. Mijn huis wordt te vol.
Vond het wel erg dat hij overleed.
Ik had eigenlijk nooit gedacht dat ik ooit een slang als huisdier zou nemen. Ik was er eerder altijd een beetje bang voor. Maar sinds mijn opleiding met wilde dieren vind ik ze echt geweldig. Deze twee heb ik 2 weken geleden van school overgenomen. Vanaf oktober vorig jaar kregen we de opdracht van school om een slang te verzorgen. Dit vond ik zo leuk dat ik besloot er een te houden en er nog een bij te nemen. Ik ben echt ontzettend blij met ze en ik vind het ook wel erg stoer eerlijk gezegt
Als ik bezoek heb griezelen ze altijd als ze de slangen zien. 

Heeft baardagamen gehad maar werden helaas allemaal ongeneeslijk ziek.
Zo hard dat we ervan wakker worden haha! De grijspoten hebben een buzzz geluidje en die horen we niet zo vaak. blensink schreef:didgeridoo wat een mooie naam is dat je maakt me nieuwsgierig![]()
Bedankt voor de uitleg en ja gooi maar veel foto´s van slangen erin.
Maar ik noem ze altijd gewoon rode rattenslang . Maarja ik voer ze wel muizen maar deze zijn al wel dood. Ik zou het eerlijk gezegd ook echt niet leuk vinden om ze levend te moeten voeren. Gothico schreef:Mischa schreef:Hiero! ik heb echt jaaaren getwijfeld om een reptiel aan te schaffen. Ik vind slangen erg mooie dieren om te zien, maar het staat me tegen muizen te moeten kopen als voeding.
Ik heb hier 8 kousebandslangen zitten erg mooie slangen en vis eters. Super leuke slangen stinken eigenlijk ook niet en eten diepvries vis zoals spiering en verse zalm of kabbeljouw gaan er ook wel in. Ook eten ze kattenvoer uit van die kuipjes.

Nouja, ze delen dus samen 1 naam
want ik zeg ook letterlijk dingen in de trant van "Ow, ik moet niet vergeten om Meneer Krabs, Krabs, Krabs, Krabs en Krabs nog een stukje appel te geven!" Dat ze zo schuw zijn vind ik inderdaad ook erg jammer. Soms zie ik er wel eens eentje, als ik heel heel stealthy in de schemer naar de bak sluip. Maar dan zien ze mij ook en HOEP zo in de schelp... Als ik dan 10 minuten bewegingsloos blijf staan (:P), komtie wel weer uit zijn schelp maar haast hij zich het stuikgewas in, omz ich voor me te verstoppen...

blensink schreef:Ze zijn prachtig acera merk dat ik ze op een foto al minder griezelig ga vinden maar of ik ooit gevoel ga krijgen om ze zelf te houden betwijfel ik. Kan me voorstellen dat je bezoek griezelt hahaha.![]()
DW gifkikker die zijn toch ontzettend mooi?
Heb je een foto?
Poeh wat een namen komen er voorbij heb geen idee waar je het over hebt.
Whahahha Gothico ik dacht dat het ook een naam van een slang was maar is een muziekinstrument.
Je moet me niet verwarren natuurlijk hahaha.![]()
Leuk haarbal maar jammer dat je er niet kan bij kan en dat ze schuw zijn. Whahhaha leuke namen heb je bedacht.