Nog meer reptielen of amfibieën liefhebbers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: Nog meer reptielen of amfibieën liefhebbers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:01

Ik heb kousebandslangen, verschillende soorten kikkers.
Heb ook gekko's, tokehs, skinken en salamanders gehad. Heb verder ook nog spinnen en schorpioenen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:08

Mischa schreef:
Hiero! ik heb echt jaaaren getwijfeld om een reptiel aan te schaffen. Ik vind slangen erg mooie dieren om te zien, maar het staat me tegen muizen te moeten kopen als voeding.

Ik heb hier 8 kousebandslangen zitten erg mooie slangen en vis eters. Super leuke slangen stinken eigenlijk ook niet en eten diepvries vis zoals spiering en verse zalm of kabbeljouw gaan er ook wel in. Ook eten ze kattenvoer uit van die kuipjes.

Even uit mijn hoofd. We hebben twee wildkleur, één albino, één melanist, twee snows, één zwart/rood, en één blauwe

Ook hopen we over 2 a 3 maanden jonge slangetjes te hebben.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:10

Rivendell schreef:
Ik heb kousebandslangen, verschillende soorten kikkers.
Heb ook gekko's, tokehs, skinken en salamanders gehad. Heb verder ook nog spinnen en schorpioenen.

Welke soort kousjes heb je als ik vragen mag? Als je de latijnse namen weet en kleur.

Ik heb hier ook een aantal kousjes zitten.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:11

Ik heb sirtalis forida blue, marcianus, sirtals zwart, tetrataenia en proximus.
De blue en de marcianus zijn vrouwen en die wil ik eigenlijk kwijt. Mijn huis wordt te vol.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:20

Rivendell schreef:
Ik heb sirtalis forida blue, marcianus, sirtals zwart, tetrataenia en proximus.
De blue en de marcianus zijn vrouwen en die wil ik eigenlijk kwijt. Mijn huis wordt te vol.

Oke mooie slangen dus.

Ik heb hier. Sirtalis (melanist (zwart), marcianus (wild en albino), sirtalis concinus, 3 radix (snow), 1 radix (wild), 1 radix (aneritristic)

Die bleu en marcianus zoeken wij hier nog naar eigenlijk. Maar marcianus licht gekleurd en bleu vrouw is gewoon gaaf.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:25

Afbeelding
Kleuren komen niet mooi op de foto.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:29

Wij hebben een Baardagaam gehad, beestje kreeg iets aan zijn poot en is helaas overleden. Eerst vond ik hem alleen maar doodeng, daarna wel grappig maar het voeren zag ik niet zitten.
Hij was van mijn dochter dus die mocht hem voeren maar uiteindelijk was mijn man steeds de pineut :D Vond het wel erg dat hij overleed.

Blensink: jij woont mooi maar je Mastin vind ik helemaal geweldig, heb zelf ook zo'n spanjaard in huis.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:29

Rivendell schreef:
[ Afbeelding ]
Kleuren komen niet mooi op de foto.

Mooie slangetjes. Kleuren zijn inderdaad wel een beetje vervaagt op de foto.

Ik vind het echt leuk om andere slangen te zien.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:38

corientjuhh whahhah ze lijken ook zo op elkaar dacht dat het dezelfde was van voor en achter. :=
Ze zijn erg leuk, ohhh het vrouwtje aggresief jakkie.
En het mannetje een spalkje maar is vrolijk. :)

Wat grappig,
Mischa dat de pupil verandert.
Inderdaad mijn gekkos zorgen ervoor dat er geen muggen of kleine vliegen naar binnen komen en ik ben erg blij met ze. *\o/*
Bea heeft een kort staartje maar volgens mij is hij weer aan het groeien kan dat?
Wat mooi dat jouw gekkos het leven te danken hebben aan de mens en dat ze anders waren uitgestorven.

love_western wat leuk een schildpad, zit er ook aan te denken om er één aan te schaffen maar moet eerst een vijver aanleggen. Vind het zulke leuke dieren. Brrr slangen vind ik tot nu toe erg griezelig.

Whahha inge81 zie hem al gaan door je woonkamer, geweldig!!!
Ben benieuwd naar een foto.

Rivendell brrr jij bent nog excotischer. Het zijn wel mooie dieren hoor die slangen hopelijk ga ik ze ooit eens geweldig vinden.

Gothico ben benieuwd naar jouw dieren op foto´s en binnekort babyslangen gaaf misschien kan ik er zo aan gaan wennen.

Wat zijn kousjes???

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:25

Kousjes is in het kort voor kousenbandslangen. Net als dat ik veel het woord didge gebruik in plaats van didgeridoo.

Ik ga zeker meer foto's van de slangen maken. En natuurlijk ook als de baby's er zijn.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:28

didgeridoo wat een mooie naam is dat je maakt me nieuwsgierig :D
Bedankt voor de uitleg en ja gooi maar veel foto´s van slangen erin.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:22

Ikzelf heb op dit moment twee rode albino rattenslangen. Ze zijn ontzettend lief en erg mooi :) Ik had eigenlijk nooit gedacht dat ik ooit een slang als huisdier zou nemen. Ik was er eerder altijd een beetje bang voor. Maar sinds mijn opleiding met wilde dieren vind ik ze echt geweldig. Deze twee heb ik 2 weken geleden van school overgenomen. Vanaf oktober vorig jaar kregen we de opdracht van school om een slang te verzorgen. Dit vond ik zo leuk dat ik besloot er een te houden en er nog een bij te nemen. Ik ben echt ontzettend blij met ze en ik vind het ook wel erg stoer eerlijk gezegt :P Als ik bezoek heb griezelen ze altijd als ze de slangen zien.
Afbeelding
Dit is Sliss mijn verzorgslang sinds oktober en nu definitief van mij :)
Afbeelding
En deze had ik er bij genomen alleen heeft hij nog geen naam.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:49

Hier mijn vriend die gifkikkers houdt :) Heeft baardagamen gehad maar werden helaas allemaal ongeneeslijk ziek.

We hebben een koppel Dendrobates tinctorius grijspoot. Ze hebben 6 jongen, drie net op het land en 3 nog kikkervisjes. Ook hebben we een D. tinctorius citronella vrouw. We zoeken nog een man, ze had de andere vermoord, haha! In een andere bak zit een koppel Epipedobates anthonyi/tricolor, en een verwant daarvan de Epipedobates tricolor Moraspungo weer in een andere bak. Het is een groepje van 3 en ze zijn heel actief. Ze fluiten 's ochtends heel erg :P Zo hard dat we ervan wakker worden haha! De grijspoten hebben een buzzz geluidje en die horen we niet zo vaak.

We hebben ook nog een huisgekkotje gehad bij de grijspoten in het paludarium maar die is door een ziekte overleden helaas.. Waarschijnlijk gaan we nog tokeh's houden en nog een speciale soort kikkers die we moeten importeren. Voor de kenners: Rhacophorus norhayatii.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:42

blensink schreef:
didgeridoo wat een mooie naam is dat je maakt me nieuwsgierig :D
Bedankt voor de uitleg en ja gooi maar veel foto´s van slangen erin.

Didgeridoo is een muziek instrument. Bekent uit Australië en ooit bij een Aboriginal stam ontdekt. Ik ben een didge speler en vandaar dat ik dat woord regelmatig gebruik.

Acera1991. Mooie slangen heb je daar. Het zijn inderdaad albino's en bij fokkers worden ze ook wel missing black genoemt. Sorry maar dit moest ik even kwijt. Ik vind de missing black ook een van de mooiste rattenslangen, maar ik ga geen muizen ect. voeren.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:24

Gothico . Ja inderdaad ze worden ook wel missing black genoemd :P Maar ik noem ze altijd gewoon rode rattenslang . Maarja ik voer ze wel muizen maar deze zijn al wel dood. Ik zou het eerlijk gezegd ook echt niet leuk vinden om ze levend te moeten voeren.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:01

Gothico schreef:
Mischa schreef:
Hiero! ik heb echt jaaaren getwijfeld om een reptiel aan te schaffen. Ik vind slangen erg mooie dieren om te zien, maar het staat me tegen muizen te moeten kopen als voeding.

Ik heb hier 8 kousebandslangen zitten erg mooie slangen en vis eters. Super leuke slangen stinken eigenlijk ook niet en eten diepvries vis zoals spiering en verse zalm of kabbeljouw gaan er ook wel in. Ook eten ze kattenvoer uit van die kuipjes.

Ik ken ze inderdaad, maar vind ze te hyper. En er zijn nog wel meer visetende slangen (die idd ook kattenvoer lusten) maar mijn voorkeur gaat daar niet naar uit. En er zijn zoveel leuke reptielen. Een trio doornstaarthagedissen lijkt me ook geweldig, maja ik kan wel zoveel leuk vinden ;)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:09

Ik heb 5 landheremietkreeften (Coenobita sp?), maar ze zitten eigenlijk altijd onder de grond. Ik heb ze nog niet zo lang, en ze zijn nog erg schuw. Ik weet dus ook nog niet precies welke soort ik heb, ik vermoed Coenobita Clypeatus. Heel af en toe, als ik s'avonds in het donker een kijkje ga nemen zie ik wel wat scharrelen. En ik kan aan de waterbakken en de voerbak zien dat ze boven de grond komen ;)

Foto's heb ik nog niet, en ze heten heel ongeinspireerd "Meneer Krabs, Krabs, Krabs, Krabs en Krabs". ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:46

Ze zijn prachtig acera merk dat ik ze op een foto al minder griezelig ga vinden maar of ik ooit gevoel ga krijgen om ze zelf te houden betwijfel ik. Kan me voorstellen dat je bezoek griezelt hahaha. :')

DW gifkikker die zijn toch ontzettend mooi?
Heb je een foto?
Poeh wat een namen komen er voorbij heb geen idee waar je het over hebt.

Whahahha Gothico ik dacht dat het ook een naam van een slang was maar is een muziekinstrument.
Je moet me niet verwarren natuurlijk hahaha. _O-

Leuk haarbal maar jammer dat je er niet kan bij kan en dat ze schuw zijn. Whahhaha leuke namen heb je bedacht. :=

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:56

:D Nouja, ze delen dus samen 1 naam ;) want ik zeg ook letterlijk dingen in de trant van "Ow, ik moet niet vergeten om Meneer Krabs, Krabs, Krabs, Krabs en Krabs nog een stukje appel te geven!" Dat ze zo schuw zijn vind ik inderdaad ook erg jammer. Soms zie ik er wel eens eentje, als ik heel heel stealthy in de schemer naar de bak sluip. Maar dan zien ze mij ook en HOEP zo in de schelp... Als ik dan 10 minuten bewegingsloos blijf staan (:P), komtie wel weer uit zijn schelp maar haast hij zich het stuikgewas in, omz ich voor me te verstoppen... :(

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 15:20

Heremietkreeften zijn leuk om ''aan te kleden'' met leuke schelpen :P

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:03

Ik heb nog 1 heremietkreeft, Herman :P
Als ze veel onder de grond zitten, is de bodem te droog en de temperatuur te laag.
Ik heb trouwens ook nog een agaatslak (Achatina fullica).

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 14:55

blensink schreef:
Ze zijn prachtig acera merk dat ik ze op een foto al minder griezelig ga vinden maar of ik ooit gevoel ga krijgen om ze zelf te houden betwijfel ik. Kan me voorstellen dat je bezoek griezelt hahaha. :')

DW gifkikker die zijn toch ontzettend mooi?
Heb je een foto?
Poeh wat een namen komen er voorbij heb geen idee waar je het over hebt.

Whahahha Gothico ik dacht dat het ook een naam van een slang was maar is een muziekinstrument.
Je moet me niet verwarren natuurlijk hahaha. _O-

Leuk haarbal maar jammer dat je er niet kan bij kan en dat ze schuw zijn. Whahhaha leuke namen heb je bedacht. :=

Gifkikkers zijn inderdaad erg mooi van kleur!

Afbeelding
Dendrobates tinctorius Grijspoot

Afbeelding
Dendrobates tinctorius Citronella

Afbeelding
Epipedobates tricolor Santa Isabel

Afbeelding
Epipedobates anthonyi Moraspungo
Voetnoot: Zijn niet mijn eigen foto's, de camera werkt niet mee en de kikkertjes zijn erg levendig..

De grijspoten en de citronella's zijn kikkers van 4 á 5 cm terwijl de santa isabel en moraspungo maar anderhalf tot 2 cm zijn. :D

Afbeelding
En de kikkers die we willen importeren. Ze zijn ongeveer 6,5 cm lang en hebben blauw/zwarte webben tussen hun tenen. Waarmee ze dus 'vliegen' *\o/*
Rhacophorus norhayatii - Eigen foto vanuit Maleisië

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 18:31

Echt jammer haarbal dat je ze zo weinig ziet.

Wauw DW ze zijn stuk voor stuk prachtig maar ik ben dan ook gek op alle kikkers. <3
Bedankt ook dat je de namen erbij gezet hebt zo leer ik ook nog wat.
Fantastisch word helemaal blij van die foto´s :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:53

Ik heb ook Epipedobates tricolor. Geen idee welke variant. Heb 2 mannen en 3 vrouwen. Mannen zijn pas begonnen met fluiten.
Wat voer jij ze? Ik kweek erwtenluizen voor ze.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 21:02

Ik vind gifkikkers echt fantastisch, maar dat was toch allemaal heel lastig in onderhoud enzo.

Ik heb nu een rattenslang.
Een amel motley (missing black)
Hij is nu bijna een jaar.

Afbeelding