Stationair draaiende hommel in vogelhuisje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:13

Wat een heerlijke topictitel :D

Ik werk in de kassen en ik ben toevallig van de week geprikt door een hommel, terwijl ik niks deed. Ik zat stil, hommel kwam aanvliegen, landde in mijn zij en PRIK... Zó door mijn shirt heen, zomaar! Dus ja, ze steken wel zonder reden. Moet wel zeggen dat dit de eerste keer was hoor.

Maar het is wel mooi om te zien :D

amber15

Re: Stationair draaiende hommel in vogelhuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 20:48

ik ga dit volgen
leuk, dat hommelgeluk in de tuin! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 20:52

Ik lig de hele week nog op de loer, met uitzondering van morgen ochtend, dan heb ik menles.
En met nat weer verwacht ik weinig hommel actie.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:13

Hommels steken wel degelijk! En gemeen ook. Ik heb jaren in een tuinplanten kwekerij gewerkt en vooral in de lavendel zaten hele hordes. Als je dan planten moest rapen, pakte je wel eens een plant met hommel. Ze steken dan gelijk uit verdediging.
Het enige verschil tussen een wesp en een hommel is dat een hommel een kromme angel heeft en daardoor zelf sterft als hij steekt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:12

hoe snel ze steken en hoe zeer dat doet zal ook wel erg verschillen per hommel soort...
ik ben er eens op 1 gaan staan, deed even zeer , verder weinig last van gehad wat betreft pijn...jeuk des te meer :+

maar de meeste hommels zullen echt niet snel steken, juist vanwege het feit dat steken, sterven betekend.
zelfde met bijen, steken ook alleen als het niet anders kan .
zou me ook echt niet snel druk maken om hommels en andere dieren, katten zijn ook slim zat, 1 keer auw en klaar, leren ze van ;)
onze hond zat achter alles aan wat bewoog...tot hij door een bij gestoken is, hij is direct een stuk voorzichtiger geworden :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:29

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:38

Mijn zoontje is ooit gestoken door een hommel in zijn duim toen hij klein was.. Hij heeft toen een week een dikke vinger gehad.. Ja hij wilde dat leuke zoemende beestje oppakken, maar verder steekt een hommel niet snel..