we hebben weer een nestje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:48

Kan je dan misschien maken dat je 1 groepje konijnen hebt met ex rammen ?
Dan moet je enkel nog een topic openen met je leuke konijntjes.(zonder jongen)

Kijk,het komt misschien wat bot over maar het is gewoon zo,er zijn veel te veel konijnen
en er zijn altijd zo reusachtig veel mensen die in de dierenwinkel 2 'voedsters' kopen en achteraf
zijn het dan weer een ram en een voedster,deze maken dan weer baby's heb je er weer ... meer,
en zo blijft er doorgaan.

Nogmaals,ik wil je echt niet aanvallen maar enkel wat bijbrengen. ;)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:48

Beste is nijnen in koppels te houden van: castreerde ram en voedster.

De gecastreerde ram heeft geen last van zijn hormonen en zal de voedster ook niet meer dekken. (Wel paar weken wachten met koppelen want ram kan nog vruchtbaar zijn) andersom zou ik nooit doen. Ook geen rammen bij elkaar of voedsters bij elkaar. Dit kan ook snel fout gaan.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 22:49

jillhorses schreef:
Jeetje op zulke reacties zit TS niet te wachten Geloof me ....

Niet echt nee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:49

XjesLiess schreef:
lieveli schreef:
Ik geloof je hoor, ik moest er alleen om giechelen. Ik vind dit soort topics gewoon altijd een beetje meh. Zeker als ts zegt 'we weten wat we doen' maar castratie is te duur.

Kan je even ophouden? Tnx

Ehm nee? klaarblijkelijk weet je niet wat je doet, als je jonge konijntjes wilt kun je beter naar het asiel, die zit VOL met jonge konijntjes zonder toekomst omdat er een groot overschot is aan de beestjes, en vervolgens blijft iedereen door fokken met de 'oeps' nestjes, ja, ook mijn nekharen gaan hier overeind van staan!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 22:51

Jazen schreef:

Kijk,het komt misschien wat bot over maar het is gewoon zo,er zijn veel te veel konijnen
en er zijn altijd zo reusachtig veel mensen die in de dierenwinkel 2 'voedsters' kopen en achteraf
zijn het dan weer een ram en een voedster,deze maken dan weer baby's heb je er weer ... meer,

Heel toevallig hebben we ze niet van de dierenwinkel!!

Jazen

Re: we hebben weer een nestje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:52

wil je even tot 10 tellen en men post nog eens lezen?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:53

XjesLiess schreef:
Jazen schreef:

Heel toevallig hebben we ze niet van de dierenwinkel!!

Ik denk dat hij/zij niet gezegt of bedoeld heeft dat JIJ ze uit een dierenwinkel gehaald hebt.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:53

Partnerkeuze
De beste combinatie is altijd een gecastreerde ram koppelen aan een voedster.
Koppelingen met hele jonge konijnen (bijv uit een dierenwinkel) aan oudere konijnen wil nog wel eens lastig gaan, omdat het oudere konijn het jonge konijn totaal overloopt. Het is beter om te wachten met de koppeling tot het jonge konijntje minstens 3 maanden oud is. Rammen samen gaat 95% nooit goed. Het is mogelijk, in een groep die bestaat uit gelijke koppels (dus bijv. een viertal van 2 rammen en twee voedsters). Maar dat is een zeer uitdagende koppeling. De beste keus en kans is een combinatie van een ram met één of meerdere voedsters, of als dat niet kan twee of meerdere voedsters te nemen. In het wild bestaat een groep immers ook maar uit 1 ram en 1 tot 5 voedsters. Voedsters koppelen zonder ram erbij geeft echter ook vaak problemen en is niet aan te raden. Hieronder heb ik in een schema gezet welke combinaties het best zijn als je een tweetal wil. Zoals eerder genoemd moet bij een koppeling de ram altijd gecastreerd zijn, in het schema is dus ook uitgegaan van gecastreerde rammen.

Bron: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/koppe ... ijnen.html

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:56

nummer 5 ligt echt arrogant te wezen , jaja ik ben knap ik kom er wel en dasnt dat witte vlekje ze zijn allemaal dottig 2 vooral

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:56

tjonge jonge ze hebben weer een nestje? dat eerste nestje was 3 jaar terug, Lijkt me dus dat ze niet "zomaar" aan het fokken zijn geslagen.
Als ze nou elke 6 weken een oeps nest hadden dan is het wat anders, maar 2 keer in de 3 jaar een nestje moet daar nou zo over doorgezeurd worden?
Wanneer die opmerking gemaakt wordt en er wordt op gereageerd, Waarom dan nog tig keer?

Van alle (huis) dieren zijn er te veel poezen, honden, katten, paarden. daar fokt men toch ook mee? onder het mom veulen blijfd van mij worden ze toch vaak nog verkocht.
Beter is het dan om helemaal niet meer te fokken en vermeerderen (net hoe je het noemen wil) tot de balans weer beter is.

ts geniet van je "laatste" nestje zijn leuke lieve foto`s.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 22:57

Ik stop gewoon met jullie reacties te lezen.
Ik weet best wat ik met MIJN konijnen doe en of ik een neste krijg of niet.
Ik hoef daar voor niet jullie mening.
Ik vroeg om reacties over de kleintjes en niet over of ik er te veel heb.
We hebben de ruimte, de konijnen hebben hier een prima leven en als je het niet gelooft kon je toch kijken.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 22:59

franka75 schreef:
nummer 5 ligt echt arrogant te wezen , jaja ik ben knap ik kom er wel en dasnt dat witte vlekje ze zijn allemaal dottig 2 vooral

Haha jaa! De eerste ook telkens omdat ie een wit voetje heeft :+

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 23:00

wendyenbram schreef:
tjonge jonge ze hebben weer een nestje? dat eerste nestje was 3 jaar terug, Lijkt me dus dat ze niet "zomaar" aan het fokken zijn geslagen.
Als ze nou elke 6 weken een oeps nest hadden dan is het wat anders, maar 2 keer in de 3 jaar een nestje moet daar nou zo over doorgezeurd worden?
Wanneer die opmerking gemaakt wordt en er wordt op gereageerd, Waarom dan nog tig keer?

Van alle (huis) dieren zijn er te veel poezen, honden, katten, paarden. daar fokt men toch ook mee? onder het mom veulen blijfd van mij worden ze toch vaak nog verkocht.
Beter is het dan om helemaal niet meer te fokken en vermeerderen (net hoe je het noemen wil) tot de balans weer beter is.

ts geniet van je "laatste" nestje zijn leuke lieve foto`s.

Indd

Haha ja het laatste nestje voorlopig! :+

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:01

Je kunt zo'n reacties verwachten. Anders moet je niet op een forum gaan posten.

Succes ermee.

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:04

Wel,nog veel plezier dan met het verder helpen aan het konijnenoverschot.
Wij doen ons best om jouw wat bij te brengen over wat het beste is voor jouw
konijnen,wil je niet luisteren?
Ok,maar kom achteraf niet zeuren.

Ik heb je het op een vriendelijke manier wijs willen maken,maar hier stopt het voor mij.
En de mensen die reageren van moet er nou over doorgezeurd worden,let niet op die reacties....
die weten,niks,maar dan ook helemaal niks van het overschot van konijntjes dat er zitten
te wachten in de opvang op een nieuw baasje.

Nou,ik wens je nog hee veel lieve kleine konijntjes toe. :evaw:

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:10

Tuurlijk kun je zulke reacties verwachten. En dat mag ook best gezegd worden. Ligt er echter wel aan hoe het gezegd wordt, en als het al 5 keer gezegd is is het dan nodig om nog een keer het zelfde te zeggen?
als je in een topic komt waarbij je denkt moet dat nou zo? en je ziet dat al meerdere mensen voor jou gereageert hebben, met de zelfde reactie al jij zou hebben, wat heb je dan nog voor nieuws te melden? dan kun je toch beter niks zeggen?
Het is niet jou keus, om met konijnen te fokken (vermeerderen) prima meld dat dan, ipv je zin door te drijven over castratie.
bijv:" leuk dat je een nestje hebt. Mijn keus is het niet, Omdat er al heel veel konijnen rondlopen zou ik ze castreren. En ik hoop dan ook dat ze een goed adres zullen krijgen." T.s weet dan heus wel hoe jij er over denkt, en zal misschien zelf ook nadenken (nadenken is overwegen, maar nog altijd niet dezelfde keuze maken als jij wenst) Wanneer 1o mensen op zo`n manier reageren is het minder hinderlijk dan wanneer 5 mensen zeggen hoe fout iemand wel niet bezig is, want het hoort zo en zo. Mijn mening? Juist op die manier ga je mensen alleen maar laten denken zo dus ik doe het fout? nou pech met jullie ik weet het zelf wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:15

Volgens mij reageren alle kritische noten heel normaal en hulpvaardig.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:16

Ja blijkbaar wel want TS leest blijkbaar onze reacties niet goed en nog steeds niet. ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:26

stelletje morraalridders weer !

moeten we maar een verbod op paardenfokken zetten , omdat
er nu zoveel paarden aangeboden worden ?
of honden ? of katten ?

laat haar toch gewoon !
10 keer zeggen is genoeg hoor !

en , denken jullie nu zelf dat ze nu geen nestje meer gaat fokken ?
nee hoor ! ze gaat er gewoon mee door !
en terecht ! het zijn haar konijnen...

wij hebben ook hobbynestjes gefokt ,
en ja , een aantal verkocht.

mogen we alleen maar stamboek konijnen gaan fokken ?
blijkbaar wel !
maar onze ''hobby-nestjes-konijnen''
werden wel altijd ouder dan 10 !
terwijl rasdieren vaak al heel snel dood gaan !

TS : wat een superleuke , en superschattige konijntjes !
veel plezier ermee !

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:32

Dus TS,jij wil zo'n reactie's ?
Raap-me-op... _/-\o_

Wij wilden je vriendelijk wat tips geven,maar jij leest enkel wat je wilt lezen.

Op bovenstaande reactie ga ik zelf niet op reageren. :+ :') :x

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 23:35

Niemand heeft gezegt dat ze met stamboek konijnen moet fokken?
Althans ik niet. En ik ben geen moraalridder of wat dat dan ook is. :P
En ''hobby nestjes konijnen'' (zoals jij ze noemt) is iets anders dan ''oeps'' (maar alsnog onnodig want je wilt geen konijnenras verbeteren), als er iets beter was worden gekeken dan was dit niet gebeurd. Maar dat heb zowel ik als andere leden al verteld. :) En we zeggen ook niks over rasdieren, dat maak jij ervan.

En je wilt niet weten hoeveel kleine konijnen ik ophaal voor de fretten omdat ze ze niet verkocht krijgen. -O- (maar dat is natuurlijk weer een andere discussie)

Het gaat zich erom: beter voorkomen dan genezen en er zijn al zijn nijnen op marktplaats (en ook niet op marktplaats).

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 07:13

Nu weet ze het wel!
Komop 1keer is genoeg

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:08

lieveli schreef:

1 enkele ja de eerste keer.
Maar zodra ze een antwoord krijgen die ze niet aan staat word het honend en spottend! en dat meerdere keren om maar vooral je eigen zin door te drammen.
Dat is in mijn ogen niet nodig. je hebt kenbaar gemaakt wat jij denkt, moet het dan nog spottend en honend?

Zullen we dan ook maar de veulentopics op Bokt verwijderen?
Want tja er zijn nu eenmaal genoeg paardjes op de wereld, de markt is ingestort.
En ondanks dat het merendeel van de veulens geen "oeps"veulens zijn, is het ook weer niet dat alles alleen maar ter verbetering van het paardenras gefokt wordt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:39

wendyenbram schreef:
lieveli schreef:

1 enkele ja de eerste keer.
Maar zodra ze een antwoord krijgen die ze niet aan staat word het honend en spottend! en dat meerdere keren om maar vooral je eigen zin door te drammen.
Dat is in mijn ogen niet nodig. je hebt kenbaar gemaakt wat jij denkt, moet het dan nog spottend en honend?

Zullen we dan ook maar de veulentopics op Bokt verwijderen?
Want tja er zijn nu eenmaal genoeg paardjes op de wereld, de markt is ingestort.
En ondanks dat het merendeel van de veulens geen "oeps"veulens zijn, is het ook weer niet dat alles alleen maar ter verbetering van het paardenras gefokt wordt.

Zullen we die discussie niet hier voeren? Als je een topic opent wil ik best mijn mening geven, maar ik vind dit soort zijstraatjes niet nodig :)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 08:46

Ik vind het niet nodig om er een topic voor te openen, Omdat ik vind dat iedereen zelf moet weten wat hij/zij doet.
En of dat nou voor de leuk een veulentje fokken is of een nest konijnen.
Nam het er alleen bij, omdat er steeds maar gezegd word tegen ts dat er al zoooooo veel konijnen lopen. tja en dat ism et alle andere (huis)dieren niet minder.
Ik kom alleen iets voor ts op omdat er steeds honend gereageert word, en daar erger ik mij aan. vooral omdat het in bijna elk topic gebeurd.

Ik zeg nergens dat ik "blij" ben dat er een nestje is geboren.Maar ik vind het ook niet nodig om als ..zoveelste te gaan zeggen wat ts wel/niet MOET doen volgens de bokkers.