nieuwe pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: nieuwe pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:22

Wat een schatje!

Maar je niet beter nog een paar weken wachten? 8 weken is erg vroeg hoor.. Als de fokker hem al met 8 weken mee wilt geven, vraag ik me toch altijd af of ze wel echt zo goed zijn..

Chanellhoii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 19:24

Afbeelding

Ze heeft al tandjes en kan al zelfstandig brokjes eten.
We zorgen er erg goed voor, dus het kan makkelijk met 8 weekjes

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:30

Meestal laten ze kleine hondjes wat langer bij de fokker dacht ik, tot een week of 10.

Wij hebben onze pup al met 7,5 week opgehaald.. :')

*krijgt nu waarschijnlijk heel bokt over haar heen*

Leuke pup!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:34

Jis_ schreef:
dierenfan schreef:
ik zou er op letten dat er maar 1 nest ligt en niet paps EN mams aanwezig zijn (en als die wel aanwezig zijn proberen uit te vogelen of het een eenmalig nestje is of dat mams elk half jaar vol gepropt wordt). Verder zou ik willen hebben dat ze in de huiskamer of in elk geval in huis op groeien en dat de fokker niet nog veel meer rassen heeft waar hij/zij mee fokt.

Op zich mee eens hoor maar waarom mogen paps en mams niet beide aanwezig zijn? De kleine van mij is ook met zijn paps opgegroeid en komt van een erg goede fokker vandaan.

@ Ts, let ook op dat mama hond ook echt de pups voedt (kan je zien aan melkklieren en tepels) en niet dat het een teef is die er voor het juiste plaatje bij bijvoorbeeld oostblok pupjes gezet is.

Stoere naam voor een teefje: Mexx, Charley
Reu: Roefus

ik heb in mijn post erbij geschreven waarom ze daar op moeten letten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:45

8 weken is heel erg ongebruikelijk voor een chihuahuapup. En het heeft er niets mee te maken of jullie goed voor het pupje zullen zijn :)

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 19:52

Hhilde schreef:
8 weken is heel erg ongebruikelijk voor een chihuahuapup. En het heeft er niets mee te maken of jullie goed voor het pupje zullen zijn :)

Mee eens,
Goede fokkers doen ze dan ook meestal met 10+ weken weg

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:03

dierenfan" schreef:
Jis_ schreef:

Op zich mee eens hoor maar waarom mogen paps en mams niet beide aanwezig zijn? De kleine van mij is ook met zijn paps opgegroeid en komt van een erg goede fokker vandaan.

@ Ts, let ook op dat mama hond ook echt de pups voedt (kan je zien aan melkklieren en tepels) en niet dat het een teef is die er voor het juiste plaatje bij bijvoorbeeld oostblok pupjes gezet is.

Stoere naam voor een teefje: Mexx, Charley
Reu: Roefus

Inderdaad excuus......maar goed ook zonder (dek)reu aanwezig kan een teef helaas elk (half) jaar gedekt worden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 20:18

Chanellhoii schreef:
zaterdag is ze 8 weken!

Het is een schatje om te zien hoor maar vind het wel raar dat je eerst nog 2 weken moest wachten en nu mag ze al deze zaterdag mee. :?
Bij Chihuahua's raden ze trouwens aan om ze iets langer in het nest te laten. Zijn ook vaak wat moeilijker zindelijk te krijgen, hou daar rekening mee. :)

Chanellhoii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 20:52

jaa, in de advertentie staat dat het 2 weken was, maar de advertentie stond er al een paar dagen.
Het gras is hier voor de deur, dus ga ook om het =/- uur naar buiten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 21:40

Om het uur zou ik niet aanhouden. Beter voor en na elke activiteit zoals spelen/slapen/eten/etc.

Chanellhoii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 16:31

De eerste dag hier:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ons boomertje is helemaal gek op haar.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 16:49

Jammer dat je toch niet hebt geluisterd naar het advies van de meeste bokkers hier.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:33

Jis_ schreef:
dierenfan" schreef:

Inderdaad excuus......maar goed ook zonder (dek)reu aanwezig kan een teef helaas elk (half) jaar gedekt worden.

geeft niet en idd alles kan....

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 17:38

Jis_ schreef:
Chanellhoii schreef:
zaterdag is ze 8 weken!

Het is een schatje om te zien hoor maar vind het wel raar dat je eerst nog 2 weken moest wachten en nu mag ze al deze zaterdag mee. :?
Bij Chihuahua's raden ze trouwens aan om ze iets langer in het nest te laten. Zijn ook vaak wat moeilijker zindelijk te krijgen, hou daar rekening mee. :)

zal vast en zeker wel een pret nestje zijn van mensen die ook even snel geld willen verdienen en gelezen hebben dat ze 10 weken bij mams moeten blijven en dat hebben willen doen. Echter een nest puppen van 8 weken is niet meer gezellig maar heel bewerkelijk. Ze willen de weide wereld in, ze poepen en plassen veel, worden vocaal, spelen veel, hebben uitdaging nodig enz. Niet meer zo snel tevreden en makkelijk dus tja opeens mogen ze dan eerder ophoepelen.

Dit hoeft niet hier zo gegaan te zijn maar zo gaat het wel heel vaak helaas. Niet alleen bij honden maar zeker ook bij kittens. Men wil graag een pret nestje en met 8 weken worden de kittens erg actief en moeten ze opeens weg omdat ze te bewerkelijk/ te druk o.i.d. worden. Vervolgens wordt gezegd dat mams ze beu is, ze al zelfstandig eten en drinken en dat ze dus echt weg moeten omdat ze er echt wel aan toe zijn (wat echt NIET zo is!!!)

Jammer in elk geval dat TS dit pupje al zo vroeg gehaald heeft. Herders en staffords bijv. zijn met 8 weken echt eraan toe om het nest te verlaten. Net als zeer veel andere rassen. Chihuahua's en vele andere mini's niet maar men schijnt daar geen rekening mee te kunnen houden. Alsof de tijd dat je ervan kan genieten zoveel korter wordt als ze nog 2 weken langer bij hun moeder en nestgenoten mogen blijven. Hun zijn nu eenmaal langzamer in ontwikkeling (je kan die mini rassen wel met katten vergelijken) en hebben het gewoon nodig.