Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Agossie schreef:Als je je hond op ander voer zet, doe dat dan geleidelijk, niet in één keer dat andere voer gaan geven, want daar kan hij misselijk van worden (omdat zijn darmen het niet gewend zijn) en dan eet hij het niet meer. Begin met kleine beetjes bij zijn normale voer. Probeer inderdaad eerst die olie supplementen die ik voorbij zag komen. Ook weer in hele kleine beetjes beginnen.
Overigens zou ik op die leeftijd niet meer over gaan op ander voer. 8 jaar is voor een Berner heel oud. Hij kan echt last krijgen van zijn darmen, omdat hij dat andere voer, ookal is het nog zo'n goede kwaliteit, niet gewend is. Dus, mijn advies, àls je ander voer wil proberen, doe dat dan heel langzaam en begin met kleine beetjes (echt niet meer dan een handje) mengen met bestaand voer.
Succes!
nikkialex schreef:We hebben al een keer vers vlees enzo gekocht, heeft ie 1 keer gegeten en daarna niet meer,
Nogmaals ik voer hem geen paard
Is er geen soort bodylotion ofsow voor honden? Haha voor die schilverigehuid
Krissis schreef:essiesilly schreef:ik vind het ook niet zo raar dat hij zo n last heeft met dat voer (sorry) ..
Het voer hoeft niet per definitie slecht te zijn voor alle honden. Bordeauxdog van m'n ouders is er 10 op geworden (oudste van het nest) en was in topconditie. Epilepsie heeft hem de das om gedaan.
Zo zijn er meerdere honden die het prima doen op goedkoop voer.
) Ooit gelezen over epilepsie gerelateerd aan voeding?.. Shetter schreef:Wassen met berkenteer shampoo en erna de ergste plekken insmeren met berkenteer olie (of camille thee)
Ik zou NIET overgaan op versvoer zoals duck, enzv.. ja het is goed maar!! wat vééél mensen niet weten is dat de symptomen dat een tijd verslechteren voor ze verbeteren. De regel geld 1 maand ontgifting pér jaar brok dat de hond heeft gekregen...
En aangezien ik las dat de hond al 8 jaar is zou ik het persoonlijk niet meer doen.
Je kan proberen denkadog derma protect te geven of europremium seafood maar ik vrees dat er niet echt véél aan te doen is.
Raar maar waar werken de vele haren van een berner senner tegen... de huid kan slecht ademen en je kan er niet bij met "smeersels".
mijn mening (en ik weet dat veel bokkers nu op hun tenen getrapt zijn maar enfin ik zit in dat wereldje ik verkoop het dus ik weet het ook)
versvoer is op zich goed. punt!
MAAR: 1 niet alle honden verdragen het, 2 het is duur én je betaald voor 70% water!
3: je mag het niet in de microgolf steken (* met uitzonderingen van welk merk enzv)
4: het verslechterd eerst de symptomen voor het inderdaad beter worden wat ze uiteindelijk wel worden
5: je doet de tanden er ook niet goed mee (tenzij je echt een fervente barfer bent, maar komaan, wie heeft daar tijd voor??)
6: héél veel mensen die schreeuwen voor vers vlees bij honden vergeten dat een "wilde hond/wolf.." het allereerste de maag en de lever op eet en wat bevind zich in de maag.... "groen"... en DAT is wat wilde dieren het eerst eten (alfa meestal)
packer schreef:Ik heb zelden zulke onzin gelezen als hierboven, maar ga je hond maar wassen met allerlei troep. En wij zullen het allemaal wel verkeerd doen als we kvv voeren. Je kan een hond direct overzetten van brok naar kvv, andersom niet, heeft te maken met het feit dat brokken veel langer nodig hebben om te verteren, vlees niet. Ik wens je veel succes met je hond
packer schreef:Ik heb zelden zulke onzin gelezen als hierboven, maar ga je hond maar wassen met allerlei troep. En wij zullen het allemaal wel verkeerd doen als we kvv voeren. Je kan een hond direct overzetten van brok naar kvv, andersom niet, heeft te maken met het feit dat brokken veel langer nodig hebben om te verteren, vlees niet. Ik wens je veel succes met je hond
Mistymuis schreef:Hooi,
Mijn hond had ook dat probleem,
Geef hem pure zalm olie over het voer (1 a 2 toefjes).
Dit is te halen bij de dierenwinkel.
Mijn hond is daar ook helemaal van opgeknapt en heeft weer een glanzende vacht
Sassol schreef:Ontgiften vind ik ook de grootste onzin. Ja, een hond gaat aan de diarree als je hem ineens van voer verandert. Helemaal geen probleem, maar dat is geen ontgiften.
Nee een hond is geen wolf, maar wel een carnivoor met behoefte aan een beetje groente/grassen/fruit. Ook is het vlees uit de bio-industrie niet te vergelijken met het vlees wat de wolf in het wild vangt. Daarom moet je je vlees ook aanvullen.
En dat kvv slecht voor de tanden is... onzin. Het poetst de tanden niet nee, maar dat doet een brok ook niet. Tandplak vormt zich doordat er etensresten aan de tanden blijft zitten. Brok plakt meer dan kvv, dus viezer zullen de tanden er niet op worden.
Wel ben ik voorstander van elke dag of regelmatig een goed bot om het te 'poetsen' en de kaakspieren te trainen.
TS: je hebt al heel veel tips gekregen maar ik zie nergens wat je nu gaat doen of lees ik hierover heen?
Kuggur schreef:Shetter schreef:De regel geld 1 maand ontgifting pér jaar brok dat de hond heeft gekregen...
Sorry maar de enige mogelijke reactie op een dergelijke onzin is![]()
Ontgifting door een dieet verandering bestaat niet.
een week niet eten dan zou ik toch nadenken hoe ik het beter kan introduceren zodat hij het wel eet..