Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 12:29

UK_eef schreef:
Denk er eens over na als het hier om 'kinderen' zou gaan. Wat zou je dan doen?

Ik zou hem zijn kinderwens (die hij heeft) nooit van hem ontnemen. Zelf heb ik (nog) niks met kinderen maar sinds ik met hem ben wil ik ze wel als ik wat ouder ben (vind mijzelf daar nu nog te jong voor := ). Maar ik ken genoeg paren die uit elkaar zijn gegaan omdat de één een kind wilde en de ander niet.

Het ras staat trouwens wel vast hoor, als we een hond nemen wordt het een herder.

Wat trouwens ook wel heel gek is, hij is wel gek op dieren maar alleen om ernaar te kijken. Natuurfilms op National Geographic en Discovery, grappige filmpjes van honden en katten op youtube, hij zoekt het wel zelf op. Daarom vind ik het ook zo dubbel, en daarom denk ik dat hij het wel in zich heeft om een hond leuk te kunnen vinden, maar hij weet gewoon niet hoe het is.
Ik wilde eerst een volwassen hond (vanwege minder werk met de opvoeding enzo), maar hij wil dus per se een pup ALS een hond nemen, zodat hij ermee kan 'opgroeien' en eraan kan wennen. Dit respecteer ik ook en hierin ga ik met hem mee.

Nogmaals, ik wil hem geen hond opdringen en als we er uiteindelijk voor kiezen om het niet te doen dan gebeurt het ook niet, maar dan gaan we wel uit elkaar want hij wil mij mijn droom ook niet ontnemen, zegt hij.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 12:32

Dimple schreef:
Oke, gelukkig maar, dan heb ik je verkeerd begrepen ;)

Dan kan het niet anders zijn dan dat jullie er uitkomen. Is een pleeghond niet een idee om te proberen?

En wat voor een hond zou jij willen? Zo'n grote kwijlende die met 1x schudden door de wintervacht is?? :D

Haha, nee hoor :D Gewoon een herder, een Duitse herder. Pleeghond was dus een plan van ons, maar toen zei hij dat hij liever meteen een hond wilde. En laatst zei hij dat hij het liefst zo snel mogelijk wilde zodat we dan meteen konden weten of het ging werken of niet, maar ik wil niet het risico lopen dat hij het dan toch niet aan kan en dat we uit elkaar gaan terwijl ik overdag niet thuis ben.
Onze situatie hoe het nu staat is in principe wel goed voor een hond: hij is overdag thuis omdat hij in de horeca werkt, en ik ben 's avonds thuis omdat ik overdag nog op school zit (student). Er is dus altijd iemand thuis, en als het uiteindelijk niet werkt tussen ons en we moeten uit elkaar dan zal de hond de halve dag alleen thuis zijn en dat risico wil ik niet lopen. Een hond neem je voor het leven en niet voor even :)

EDIT: hij zei trouwens wel ooit dat het karakter van de herder hem wel aansprak, wegens het beschermen van het huis en de eigen roedel/gezin. Dat vond hij mooi! En een tijdje geleden toen hij aan het werk was kwam er een herderpuppy het restaurant binnen, toen stuurde hij me een foto van hem en de pup met de tekst erbij dat hij zich helemaal warm voelde worden van binnen en dat hij weet dat het zo belangrijk voor me is. En door dit soort momenten wil ik dus niet onze relatie nu al opgeven omdat ik denk dat hij het wel in zich heeft, snap je?
Laatst bijgewerkt door Emita op 25-05-13 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:32

Ik heb altijd gezegd als mijn partner niet paarden en honden accepteert, gaat het voor mij niet werken. Dat zou voor mij een dealbreaker zijn. Misschien is er wel een middenweg te vinden, maar als het pertinent welke hond dan ook is wordt het wel lastig.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:36

Ik heb mij helaas neer gelegd bij een leven zonder dieren. Sinds ik samen woon heb ik voor het eerst in mijn leven geen dieren om mij heen en ja het is hard, maar het lukt wel gelukkig. Een ander issue waar wij mee te maken hebben is op beroep gebied. Mijn grote passie zijn bussen en al van kleins af aan droom ik om buschauffeur te worden. Helaas wilt mijn vriend dit niet, omdat hij het te gevaarlijk vind en hier heb ik het wel ontzettend moeilijk mee. We zijn onlangs een aantal weken uiteen geweest en het eerste waar ik aan dacht was yes toch met de bus rijden (heel slecht ik weet het) Echter zijn we nu weer samen en ik heb het gevoel dat dit tussen ons in staat.

Mungbean

Re: Help, mijn leven bestaat uit honden maar vriend 'haat' ze...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:44

Is geen optie om een kennel/tuin hond te houden ipv een huishond?
Ik ken wel meerdere mensen waar de honden nooit in huis komen en die zijn gewoon net zo sociaal.

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:45

Je vriend is in ieder geval wel eerlijk. Als hij je verder op alle fronten bij elkaar past is het zoeken van een andere optie mogelijk? Veel mensen hebben een bijrijdpaard, jij mogelijk een leuke oppashond die je extra aandacht kan geven? Misschien is het een optie om een oppashond van een bejaarde te zoeken waar je veel mee kan wandelen en eventueel ook kan trainen? En wonen jullie buitenaf, anders is het wellicht een compromis een hond buiten te houden als erfhond? Met een goede kennel en nachthok waar een hond droog kan liggen moet dat ook kunnen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:46

Oef dat zou voor mij ook een serieus probleem worden...
een hond zou ik nog kunnen laten, maar ik ben al heel mijn leven een vreselijke kattengek geweest en ik heb al van toen ik vijf jaar oud riep geroepen dat ik een kat wil. Helaas ouders die radicaal tegen katten waren en momenteel woon ik ergens waar het niet mag en kan, maar ik blijf er bij als ik verhuisd ben naar een plek waar het wel mag dan komt die kat er. Gelukkig doet mijn vriend daar niet moeilijk over.

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je echt niets met dieren hebt en dan is het ook echt niet fijn om elke dag in de geur en aanwezigheid te moeten zitten.
Ik denk dat ik een compromis zou proberen te sluiten met dat ten eerste jij voor de hond gekozen hebt, en jij voor het overgrote deel dus moet zorgen voor het dier. En bv afspreken dat de hond op bepaalde plaatsen niet kan komen zodat hij er geen last van heeft. Ik weet niet hoe je woont, maar aangezien ik ergens Duitse Herder lees vermoed ik niet op een appartement van 2 hoog. Dus bv dat de hond buiten een grote ren heeft waar hij in kan, een kelder, een hal....maar dat bv de keuken en woonkamer verboden terrein zijn.
Mijn vroegere buurman had ook een hond die enkel buiten in de grote tuin liep en in de kelder mocht en dat was een superbraaf en sociaal dier.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:50

poetser schreef:
Ik heb mij helaas neer gelegd bij een leven zonder dieren. Sinds ik samen woon heb ik voor het eerst in mijn leven geen dieren om mij heen en ja het is hard, maar het lukt wel gelukkig. Een ander issue waar wij mee te maken hebben is op beroep gebied. Mijn grote passie zijn bussen en al van kleins af aan droom ik om buschauffeur te worden. Helaas wilt mijn vriend dit niet, omdat hij het te gevaarlijk vind en hier heb ik het wel ontzettend moeilijk mee. We zijn onlangs een aantal weken uiteen geweest en het eerste waar ik aan dacht was yes toch met de bus rijden (heel slecht ik weet het) Echter zijn we nu weer samen en ik heb het gevoel dat dit tussen ons in staat.

Je mag toch zeker wel zelf weten wat voor baan je neemt? Je vriend hoeft toch niet de hele dag bij je in de bus te zitten... Alles is tegenwoordig gevaarlijk of kan gevaarlijk zijn. Maar om daarvoor je droom opzij te zetten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:50

Dat is niet hoe ik het bedoelde, Dimple. Als toch blijkt dat de vriend van TS echt geen hond wil, dan moet dat niet opgedrongen worden, net als dat de vriend van TS haar niet op mag dringen geen hond te nemen.

@Gini, het kan natuurlijk goed zijn dat zienswijzen veranderen. Misschien hoopte de vriend van TS dat ze toch niet per se een hond wil. Of nu andersom dat TS hoopt dat haar vriend zeker weten een hond wil. Zo hoopte mijn vriend (inmiddels dus ex) dat ik gematigder zou worden en wel uiteindelijk kinderen zou willen. Helaas voor hem wil ik dat niet, dus toen is onze relatie verbroken.

@TS, misschien moet je hem toch wat meer op de spits drijven, dat het tijd wordt dat hij eens een knoop doorhakt, dus of wel in de toekomst een hond en daarbij een plan van aanpak, of gewoon geen hond. Dan weet je ook waar je staat :).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 12:55

Kirsha schreef:
poetser schreef:

Je mag toch zeker wel zelf weten wat voor baan je neemt? Je vriend hoeft toch niet de hele dag bij je in de bus te zitten... Alles is tegenwoordig gevaarlijk of kan gevaarlijk zijn. Maar om daarvoor je droom opzij te zetten...

Dit vind ik ook wel erg ver gaan...het is nu ook niet alsof buschauffeur een beroep is waar er veel doden en gewonden in vallen...als je een huisdier koopt terwijl je vriend huisdieren haat dan dring je zo'n dier gewoon bij hem op en verplicht je hem om er maar mee "opgescheept" te zitten. Dat is lastig. Maar als jij nu gaat werken in de groentenwinkel of je stapt op een bus, daar heeft hij geen enkele last van. Behalve als je bv altijd 's avonds en in een weekend zou moeten werken en jullie elkaar zo bijna nooit meer zouden zien, dan kan ik wel begrijpen als iemand er moeite mee heeft...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:04

Kwanyin schreef:
Kirsha schreef:

Dit vind ik ook wel erg ver gaan...het is nu ook niet alsof buschauffeur een beroep is waar er veel doden en gewonden in vallen...als je een huisdier koopt terwijl je vriend huisdieren haat dan dring je zo'n dier gewoon bij hem op en verplicht je hem om er maar mee "opgescheept" te zitten. Dat is lastig. Maar als jij nu gaat werken in de groentenwinkel of je stapt op een bus, daar heeft hij geen enkele last van. Behalve als je bv altijd 's avonds en in een weekend zou moeten werken en jullie elkaar zo bijna nooit meer zouden zien, dan kan ik wel begrijpen als iemand er moeite mee heeft...

Dat snap ik inderdaad ook, maar ik heb uit de post van Poetser het idee gekregen dat het hier echt gaat om de baan zelf... En inderdaad, er zijn wel gevaarlijker banen. Persoonlijk zou ik in dit geval zeggen 'zoek het uit, het is mijn leven dus ik werk waar ik wil'.

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:08

Je kan hem niet dwingen om een hond in huis te nemen en hij jou niet om zonder hond te leven. De vraag is dus blijf jij bij hem als je het zonder eigen hond moet stellen? Kan jij gelukkig worden zonder eigen hond?

En anders is er misschien een compromis mogelijk?
- Een 'lat' relatie. Niet heel gebruikelijk en duur, maar je kan natuurlijk overwegen allebei een huis te hebben bij elkaar in de buurt. Als hij de hond zat is kan hij naar zijn eigen huis.
- Kan jij genoegen nemen met een hond buiten in een (verwarmde) kennel en een gedeelte van de tuin bijvoorbeeld?
- Misschien is een kat een middenweg?
- Misschien kan jij genoegen nemen met het zorgen en trainen van een hond van iemand die er zelf weinig tijd voor heeft? Bijvoorbeeld een oud vrouwtje in de straat, dat jij elke dag de hond meeneemt voor een training of lange wandeling. Oud vrouwtje hoeft haar hond niet weg te doen en hij hebt niet een hond in huis.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 13:16

En een ander dier om mee te starten? Mijn vriend heeft ook weinig met dieren. Dus een kat zal er nooit komen want daar heeft hij echt een hekel aan. Honden gaat hij steeds leuker vinden, dus wellicht komt die er wel een keer een. Een hamster of iets wilde hij ook niet, maar 2 konijnen zag hij dan wel weer zitten. Zo is het toch een beetje schipperen. Met een koophuis zoeken is het ook voor beide water bij de wijn doen. Je bent het immers nooit over alles eens. Door allebei er wat minder zwart wit in te zitten kom je er meestal wel uit samen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:00

Toen ik mijn man leerde kennen en het wat serieuzer werd ben ik heel duidelijk geweest, geen kinderen en veel dieren. ...
Nu zijn we al 20 jaar heel gelukkig getrouwd, we hebben 2 honden en 2 paarden
(en in het verleden 4 katten, 3 honden, muizen, ratten, hamster, konijn gehad :D )

Een leven zonder dieren zou ik niet kunnen en dus had ik me vroeger al voorgenomen dat er alleen een man zou komen die net zo'n dierengek is als ik.

Ik denk als één van de twee zijn dromen aan de kant moet zetten, dit op de langere termijn toch fout gaat.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:44

Het gaat hem echt om het beroep zelf, ik heb al geïnformeerd ivm de kinderen en het is mogelijk om enkel van maandag tot vrijdag met mooie dag uren te werken. Hij is vooral bang omdat er hier in de omstreken (voornamelijk Antwerpen, waar ik dan ook regelmatig zal komen) toch op vrij regelmatige basis een chauffeur word aangevallen. Ergens snap ik hem wel, maar ik weet uit ervaring (ken veel buschauffeurs) dat dit enkel gebeurt bij de chauffeurs die heel direct zijn in hun aanpak en voor het kleinste akkefietje vanachter hun stuur komen. Maar aan de andere kant, zelfs een schoolbus ziet hij niet zitten, zogezegd vanwege boze ouders.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:47

Wat voor werk doe je nu dan?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:48

speurneusc schreef:
en niets is erger dan als compromie een klein hondje te nemen omdat dat minder "vies" etc. is waar je

weinig anders mee kan als alleen voor de heb... terwijl je met een grotere veel meer dingen kan die je

juist met een hond wil gaan doen, behendigheid, trainen etc...

Nou, wij hebben wel een klein hondje genomen als compromis, en ze rockt in behendigheid :D ze is supersportief en is heel goed trainbaar. Dusss... ik vind het zeker een optie om een compromis te sluiten qua grootte. Er zijn zat grote honden in klein formaat. Al gaat dit in het geval van TS niet op, omdat ze een herder wil. :')

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:33

Mijn laatste ex had ook helemaal niets met dieren. Hij is opgegroeid zonder dieren, dus wist niet echt hoe het was.
Toen we elkaar leerde kennen woonde ik nog bij mijn moeder waar we 5 katten hadden(en hond mocht ik niet). Had hij niet zoveel mee en was er ook een beetje bang voor.
Ik heb altijd HEEL duidelijk gezegd, dat zodra ik op mijzelf ging wonen er een hond ging komen en daar was geen discussie over mogelijk.
Toen ik 2 week op mijzelf woonde is er ook een hond gekomen. Op dat moment was het uit dus hij wist van niks. Schok was dan ook groot toen we weer een beetje aanrommelde dat er een hond bij mij thuis was hihi.
De relatie heeft geen stand gehouden, niet om die reden hoor.

Inmiddels al weer een tijdje vrijgezel, en woon uit nood bij paps. Heb 2 kleine honden, en zodra ik weer mijn eigen huis heb zal daar een grote(re) hond bij komen.
Een man is best welkom hoor, maar onder geen beding dat er een dier weg gaat(komen eerder meer bij). Ik kies voor mijn dieren, tot de dood ons scheidt :)

Nooit nooit nooit dat ik mijn beesten weg doe voor een ander.

Slikken of stikken :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 17:58

Beetje aanstellerig hoor... "Oh nee! Modder en haren!" Wat is hij, een prinsesje? :=
Ik ben hier eigenlijk heel makkelijk in.. iemand die niet met dieren om kan/wil gaan komt er bij mij niet in. Ik vind niet dat je je passie voor de rest van je leven op moet geven omdat meneer bang is voor haren op het meubilair...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:18

die vriend zou snel mijn ex vriend zijn. Ik kan veel hebben en ik kan op veel punten toe geven. Ik zou zonder katten en konijnen kunnen als het moet en als ze overlijden. Ik zou ze nooit weg doen voor iemand. Echter zonder honden daar moet ik niet aan denken. Dat gaat geen enkele liefde overleven. Ieder zijn ding en tja dit is mijn punt.

Misschien dati k daarom nog vrijgezel ben hahaha. Nee hoor, maar ik ben heel makkelijk maar niet over het feit wel/geen hond. Dat ik er nooit meer dan 2 zou mogen hebben daar zou ik mee kunnen leven. Dat 1 jonge hond en eventueel een oudje dan het 2tal is zou ik ook goed mee kunnen leven maar geen hond? Nee dat niet.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:18

Ik kan me thans heel goed inbeelden dat er mensen zijn die niet graag leven in een woonkamer vol haren overal hoor...het is niet omdat jij er niet aan stoort dat iemand anders zich een prinses waant omdat die er niet mee zitten...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:21

Simoonzel schreef:
Beetje aanstellerig hoor... "Oh nee! Modder en haren!" Wat is hij, een prinsesje? :=
Ik ben hier eigenlijk heel makkelijk in.. iemand die niet met dieren om kan/wil gaan komt er bij mij niet in. Ik vind niet dat je je passie voor de rest van je leven op moet geven omdat meneer bang is voor haren op het meubilair...

dat dus!

Nu lees ik nog meer reacties en ja ik zou wel een overeenkomst aan willen gaan om bijv. een naakthond te nemen zonder haren dus. Dat geeft weer wel ander werk natuurlijk maar tja dat zou ik wel kunnen. Of honden die vrijwel niet verharen. Tenslotte ben ik helaas behoorlijk allergisch voor honden. Heb er zelf nog nooit rekening mee gehouden maar het zou geen kwaad kunnen dat wel te doen natuurlijk.
Ook over de grootte kan ik best wel praten. Ik hou van enorme honden maar heb nu ook gewoon grote honden en als dat middelmaatjes of kleintjes moetn worden daar zou ik ook mee kunnen leven. Als het maar hond is haha

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:37

Kwanyin schreef:
Ik kan me thans heel goed inbeelden dat er mensen zijn die niet graag leven in een woonkamer vol haren overal hoor...het is niet omdat jij er niet aan stoort dat iemand anders zich een prinses waant omdat die er niet mee zitten...

Als je 1 keer per dag zuigt en 1 keer per dag veegt is het prima te doen. Een dier hebben is niet inherent aan een huis vol haren. Dat zegt meer iets over je manier van huishouden :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:38

Ik moet eerlijk zeggen dat de mensen die ik ken en die niet van dieren houden, dat dat ook net de mensen zijn die ik niet echt leuk vind. Wel aardig, oppervlakkig, maar diep persoonlijk vind ik juist die mensen egocentrisch van aard.

Painttobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:07

Ik snap alleen niet helemaal waarom hij perse een pup wil. Om er langzaam aan te wennen? Maar uiteindelijk wordt dat ook een hond die ooit eens door de regen en modder loopt. En dan zal dat "stinken" etc.. Maar voordat je daar bent, ben je dus 1 a 2 jaar verder.. En dan? Dan doe je die hond niet meer weg, en dan zal je misschien wel ruzie krijgen omdat hij die stank en modder niet wil. En dan zit je wel met én een kapotte relatie, en een hond waar je niet alleen voor kan zorgen.. (misschien kan ik dan voor je oppassen :P)

Of zie ik het verkeerd?
Ik denk gewoon dat als je een volwassen hond neemt gelijk ook met de "problemen" die hij met honden heeft wordt geconfronteerd. En dus niet pas na een aantal jaar..