Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fiffill schreef:Er zijn geen menpaden in het Amsterdamse Bos, er zijn ruiterpaden
Dat een aantal daarvan groot en breed zijn en geschikt zouden zijn voor koetsen is een ander verhaal. Ik snap overigens ook niet waarom je niet zou mogen mennen in het A'damse Bos, zou juist heerlijk zijn voor menners. Vraag me echter af of de reden die de TS geeft wel echt de daadwerkelijke reden is dat er niet gemend mag worden, als dat zo is is het wel heel banketstaaf namelijk.
Citaat:Omdat het een keer of wat is voorgekomen dat een groep ruiters op buitenrit op hol is geslagen, iedereen eraf is gevallen en de paarden door Amsterdam/Amstelveen heen gallopeerden omdat er een aanspanning in het bos reed en ze die tegen kwamenHelaas zijn paarden aanspanningen niet gewend en zijn ze er vaak bijzonder angstig voor. Als er dan 15 onervaren kinderen een buitenrit maken kunnen ze de paarden niet onder controle houden en dat loopt dus fout....
Dus 1 keer per jaar mag je in het bos rijden, tijdens een wedstrijd....... Heb de keer dat ik meedeed meer dan eens stil gestaan omdat er een ruiter aankwam met een paard wat helemaal begon te flippen.
Maar goed, dat is een andere discussie.
Keet schreef:Fiffill schreef:Er zijn geen menpaden in het Amsterdamse Bos, er zijn ruiterpaden
Dat een aantal daarvan groot en breed zijn en geschikt zouden zijn voor koetsen is een ander verhaal. Ik snap overigens ook niet waarom je niet zou mogen mennen in het A'damse Bos, zou juist heerlijk zijn voor menners. Vraag me echter af of de reden die de TS geeft wel echt de daadwerkelijke reden is dat er niet gemend mag worden, als dat zo is is het wel heel banketstaaf namelijk.
Omdat het een keer of wat is voorgekomen dat een groep ruiters op buitenrit op hol is geslagen, iedereen eraf is gevallen en de paarden door Amsterdam/Amstelveen heen gallopeerden omdat er een aanspanning in het bos reed en ze die tegen kwamenHelaas zijn paarden aanspanningen niet gewend en zijn ze er vaak bijzonder angstig voor. Als er dan 15 onervaren kinderen een buitenrit maken kunnen ze de paarden niet onder controle houden en dat loopt dus fout....
Dus 1 keer per jaar mag je in het bos rijden, tijdens een wedstrijd....... Heb de keer dat ik meedeed meer dan eens stil gestaan omdat er een ruiter aankwam met een paard wat helemaal begon te flippen.
Maar goed, dat is een andere discussie.

Ook meteen zorgen dat er geen bloeiende planten staan, die kleurtjes zouden wel eens heel eng kunnen zijn!
Frensie schreef:... Maar in dat bos lopen ook heel veel families met kinderen en oudere mensen dus ik snap wel dat het daar niet gewenst is om met grote groepen honden rond te rennen, ookal mogen ze wel los daar.
TeSzZz schreef:Maar hier zijn er een paar gebieden die ik doordeweeks om bepaalde tijden toch echt mijd.
Gini schreef:TeSzZz schreef:Maar hier zijn er een paar gebieden die ik doordeweeks om bepaalde tijden toch echt mijd.
Ik mijd de Lidl ook vrijdagavond rond 17 uur. Stikt er van de onbeleefde en onvriendelijke Polen dan.
Moet er dan ook een verbod komen van Polen in de Lidl?
Het is niet omdat iets niet in je kraam past, dat het meteen verboden moet worden. Soms erger ik me ook aan bepaalde dingen, uiteraard, maar je kan dan toch niet zomaar voor alles maar een regel gaan uitvinden? Zou nogal wat zijn. Dan poneer ik meteen een wetsvoorstel voor het aan de leiband houden van katten en kinderen.
IngridM schreef:romyloverrr schreef:dus die mensen moeten maar oprotten omdat hondenbezitters daar komen
nou zoveel losloopgebieden zijn er niet meer in Nederland dus als mensen zonder hond daar dan niet lopen, blijft er genoeg voor ze over. In tegenstelling tot de honden die tegenwoordig overal geweerd worden
TeSzZz schreef:Er zijn er wel degelijk winkels (ok, niet specifiek tegen polen) die bijv een beleid hebben waar schoolgaande jeugd maximaal met zijn 2en of 3en naar binnen mag.

Zaina schreef:Ik vind hier die groepen van de uitlaatservices ook onwijs irritant als ik ze tegenkom met mijn paard. Al die honden lopen los en luisteren voor geen meter, blaffend achter je paard aan etc.
Dat vind ik bij 1 hond al vervelend, en zéker bij 10 honden tegelijk.
Tinkermuts schreef:Ik ben al 15 jaar de trotse bezitter van z,on uitlaatservice:), in de loop vd tijd merkte ik dat er honden zijn die niet zo geschikt zijn om in een losloopgebied te lopen om div redenen, ik heb toen een flink stuk land gehuurd wat geheel omheind is en voorzien van vermaak voor de honden, de wat grotere, drukkere of lastigere groepen loop ik altijd mee op het eigen terrein, heb ik een kleinere groep wat sociaal is en goed onder appel staat ga ik ook regelmatig mee naar bos of strand. Een eigen terrein is een uitgave maar het geeft ook veel rust omdat de honden niet weg kunnen, en ik andere mensen niet tot last ben. Ik heb overigens nog niet echt negatieve reacties gehad als ik wel in het bos oid ben en veel mensen kennen me en lopen vaak gezellig met me op. Er zijn veel goede uitlaatservices met voldoende kennis maar zie uiteraard ook wel die er een potje van maken. Ik vind ook wel dat je aardig wat vh hondengedrag af moet weten om een hus te beginnen, ook dieren ehbo is geen overbodige luxe.
Gini schreef:TeSzZz schreef:Er zijn er wel degelijk winkels (ok, niet specifiek tegen polen) die bijv een beleid hebben waar schoolgaande jeugd maximaal met zijn 2en of 3en naar binnen mag.
Serieus? Mag ik vragen welke winkels zoal?
Daar heb ik hier nog nooit van gehoord. Zouden Belgen hier nuchterder in staan? Wij mogen ook nog altijd wit lint rond onze weide zetten en schuilstallen bouwen dat het niet mooi is.