CM_ schreef:Ik heb een hoop poezenbevallingen meegemaakt, helaas 2 keizersnedes moeten meemaken, en 2 voldragen worpen die dood ter wereld kwamen.
Dat miauwen of gillen heb ik nog nooit meegemaakt, had er zelfs niets van gehoord.
Wel kunnen ze idd een keer piepen tijdens de bevalling , maar dat is vaak kort en niet door merg en been.
Ik blijf erbij, raadpleeg de dierenarts.
Voel of je de kittens nog voelt bewegen... zo niet, dan direct poes in de mand en naar de dierenarts.
op internet staan heel veel verhalen van wanneer moederpoes de eigenaar 'roept' en dat dit geluid niet te missen is. Het is niet schreeuwen maar het is wat wij "yowling" noemen, hele harde diepe langgerekte mauw. Cyra deed dat eerder ook wel als ze vond dat ze te lang moest wachten voordat ze kreeg wat ze wilde.
Kiki1976, dat klinkt herkenbaar, behalve dat het hier dus al een poos langer duurt.
Ik maak me geen zorgen over Cyra, als ik dat zou doen zou de dierenarts er al geweest zijn. Maar ik ken mijn kat het beste en als ik ook maar half het idee had dat ze moeilijkheden had of zich niet goed voelde dan zou ik er iemand bij halen, maar ze is vrolijk en aanhankelijk, kijkt op en purrt als ik binnen kom en maakt in het algemeen geen indruk of ze in de problemen is.