Overlast van honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:06

Ik heb zowel een hond als katten.. En ik vindt ieder dier heeft zn voordeel :)
De hond van de buren blaft om elk wissewasje.. Maar onze hond bijt je in de bil loop je langs ( bij de buren dus.. ) dus ieder wat ( alhoewel onze hond is nu wel gemuilkorft maar dat is een andere discussie )

De kat van mn schoonouders een echte kater,, sproeit bij ons alles onder zodra de deur open staat,, maar onze kat gooide daar alles van de wand..

Ieder beest heeft wel wat en zolang de problemen niet al te erg zijn zeg ik leven en laten leven..
Katten lopen nou eenmaal buiten rond ( en ja onze katten komen in ons nieuwe huis strax alleen buiten in een buiten hok en ben al uitgemaakt voor mishandelaar terwijl iedereen miept om kattenpoep ) onze tuin ligt nu overhoop ligt vol met katten strond.. Maar ik vindt het mijn taak te zorgen dat de katten gewoon niet in mijn tuin kunnen poepen ze lopen er dus doe ik mijn best :) ( nu alleen dus niet wegens giga verbouwing )

Ben welleens door van die **** keffers gebeten.. Maar heb daar nooit een issue van gemaakt tis een dier en die blijven altijd onvoorspelbaar ook voor de eigenaar :)

Ik vindt dat gezeur allemaal een beetje overtrokken tegenwoordig heeft iedereen last van iedereen :)

Anoniem

love_western schreef:
Resistance schreef:

Waarom zou je dat niet willen? Wij fokken ook met onze katten voor de Nederlandse Boskatten Kring, en gaan met ze naar shows. Het is inderdaad raar om ze dan op straat te laten lopen, maar wij verkiezen de vrijheid voor de dieren boven de risico's dat ze gestolen worden.

Ik ga niet meer op jou in. Je hoort niet met katten lukraak te fokken. Mensen die serieus met raskatten fokken willen niet eens dat hun kater een vreemde poes dekt. Helemaal met overdraagbare ziektes. Maar zo te zien ben je geen serieuze fokker. Katten die op straat lopen, moeten in mijn ogen geholpen worden.

Dan is dat inderdaad uit jouw ogen zo, en dat mag ook. Maar zeg niet dat wij geen officiële fokkers zijn, onze kater wint regelmatig prijzen, en de kittens ook. Dat hij op straat soms poezen dekt staat daar totaal buiten. Alsof fokkatten geen recht op vrijheid hebben.

Wilawander

Resistance schreef:
love_western schreef:
Ik las in een ander topic dat je de kater ook niet gecastreerd hebt. Dus je voorkomt niet alle klachten.

Onze kater dekt inderdaad wel eens poezen, maar wij hebben tot nu toe alleen maar enthousiaste mensen over de vloer gehad met: "Wat zijn het toch prachtige kittens geworden". Zodra er klachten komen houden we hem binnen, maar zolang dat niet het geval is loopt hij gewoon lekker buiten rond.

:roll:

Ongelooflijk en dat klaagt over honden.... nee lekker ongewilde katten op de wereld zetten en je kater lekker in de buurt laten vechten met andere katters enz.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:09

Ik dacht dat het een topic over honden was. :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:09

Wilawander schreef:
Resistance schreef:

Onze kater dekt inderdaad wel eens poezen, maar wij hebben tot nu toe alleen maar enthousiaste mensen over de vloer gehad met: "Wat zijn het toch prachtige kittens geworden". Zodra er klachten komen houden we hem binnen, maar zolang dat niet het geval is loopt hij gewoon lekker buiten rond.

Ongelooflijk en dat klaagt over honden.... nee lekker ongewilde katten op de wereld zetten en je kater lekker in de buurt laten vechten met andere katters enz.

Alle katten vechten met elkaar. Katers zijn daar niet erger of minder erg in. En de katten zijn niet ongewild. Als ze dat wel zijn bieden wij aan om ze over te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:10

Resistance schreef:
love_western schreef:

Ik ga niet meer op jou in. Je hoort niet met katten lukraak te fokken. Mensen die serieus met raskatten fokken willen niet eens dat hun kater een vreemde poes dekt. Helemaal met overdraagbare ziektes. Maar zo te zien ben je geen serieuze fokker. Katten die op straat lopen, moeten in mijn ogen geholpen worden.

Dan is dat inderdaad uit jouw ogen zo, en dat mag ook. Maar zeg niet dat wij geen officiële fokkers zijn, onze kater wint regelmatig prijzen, en de kittens ook. Dat hij op straat soms poezen dekt staat daar totaal buiten. Alsof fokkatten geen recht op vrijheid hebben.

Raskatten hebben idd recht op vrijheid. Maar dan wel geholpen. Als kattenliefhebber en officiele fokker wil je niet dat je raskat een straatkat dekt. En wil je niet aan vermeerderen doen. Maar het ras verbeteren. En je raskat op een htk kat loslaten heeft niet te maken met het ras verbeteren.

Wij laten onze berner reu ook geen teef dekken. Ondanks dat ie prijzen heeft gewonnen en er volgens vele prachtig eruit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:10

soesita schreef:

Dat spookte inderdaad ook al de hele tijd door mijn hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:11

Resistance schreef:
Wilawander schreef:

Alle katten vechten met elkaar. Katers zijn daar niet erger of minder erg in. En de katten zijn niet ongewild. Als ze dat wel zijn bieden wij aan om ze over te nemen.

Nee maar er zijn al genoeg katten hier in Nederland. Raad dan mensen aan om katten uit een asiel te halen...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:11

soesita schreef:

:')

Ik denk dat we alleen zo stomverbaasd zijn over TS haar manier van handelen dat we er niet over op kunnen houden.
Ik vind deze gedachtengang echt ongelooflijk.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:12

Mensen moet er gewoon voor zorgen dat hun dieren geen overlast bezorgen bij anderen. Punt. Of het nu om honden of katten gaat. En verder kunnen we best met ons allen eens wat toleranter worden en leven en laten leven. Dat gezeik altijd overal om.

Maar serieus?? Jij laat dus gewoon een ongecastreerde kater los buiten lopen en het interesseert je geen zier dat hij poezen dekt en voor een heleboel kittens zorgt, terwijl er daar toch echt genoeg van zijn?? Wauw, over onverantwoordelijk en overlast bezorgen gesproken... 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:12

love_western schreef:
Resistance schreef:

Raskatten hebben idd recht op vrijheid. Maar dan wel geholpen. Als kattenliefhebber en officiele fokker wil je niet dat je raskat een straatkat dekt. En wil je niet aan vermeerderen doen. Maar het ras verbeteren. En je raskat op een htk kat loslaten heeft niet te maken met het ras verbeteren.

Wij laten onze berner reu ook geen teef dekken. Ondanks dat ie prijzen heeft gewonnen en er volgens vele prachtig eruit ziet.

Wie zegt dat je als officiële fokker per sé het ras wil verbeteren? Dat hoeft van ons niet zo, wij willen gewoon mooie kittens voortbrengen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:13

Estera schreef:
En verder kunnen we best met ons allen eens wat toleranter worden en leven en laten leven. Dat gezeik altijd overal om.

Maar serieus?? Jij laat dus gewoon een ongecastreerde kater los buiten lopen en het interesseert je geen zier dat hij poezen dekt en voor een heleboel kittens zorgt, terwijl er daar toch echt genoeg van zijn?? Wauw, over onverantwoordelijk en overlast bezorgen gesproken... 8)7

Whaha, kijk de tegenstrijdigheid in bovenstaand bericht _O- _O-

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:14

Beetje lief voor elkaar blijven graag.

Ik heb in mijn wijk ongeveer net zoveel last van katten- als van hondeneigenaren. Loslopende honden in de wijk die dan míjn reu komen lastigvallen, katten die de ruimte onder mijn balkon als bak gebruiken waardoor het 's zomers als de zon er op staat (lang leve de non-zomers van Nederland trouwens) stinkt als de pest op mijn balkonnetje, honden die in de gemeenschappelijke binnentuin gaan zitten kakken..

Maar ik denk, een betere wereld begint bij jezelf en zorg daarom dat NIEMAND last heeft van mijn hond. Ik ruim zijn poep op, ik zorg dat ie niet tegen andermans tuintjes piest, ik heb 'm eigenlijk overal aangelijnd tenzij in een aangewezen hondenlosloopgebied en dan NOG als ik kleine kinderen tegenkom of mensen die met een bal lopen te spelen dan pak ik 'm even bij me zodat we het risico niet lopen dat ie in al z'n enthousiasme iemand omverkwispelt. Ik heb 'm geleerd dat ie mensen met rust laat maar kinderen zijn een ander verhaal. En thuis, tja thuis springt ie wel eens tegen visite op. Nouja, dat weet je als je bij mij thuis komt ;) Maar verder probeer ik alle overlast zoveel mogelijk te beperken, IK wil namelijk graag een hond en daar hoeft IMO niemand onder te lijden.

En ik merk bij zowel honden- als bij katteneigenaren dat het dáár een beetje aan ontbreekt. Bij beide partijen. DUS, laten we nou allemaal een beetje de hand in eigen boezem steken. Als je er zelf niets aan doet geven namelijk ALLE huisdieren overlast en dát lijkt me gewoon niet de bedoeling:)

Anoniem

Goof schreef:
soesita schreef:

:')

Ik denk dat we alleen zo stomverbaasd zijn over TS haar manier van handelen dat we er niet over op kunnen houden.
Ik vind deze gedachtengang echt ongelooflijk.

Ik kan er ook niet over uit.

Prima dat ze haar raskatten buitenlaat. Maar ik kan het niet snappen dat ze haar fokkater op elke willig keurige krolse kat loslaat. Maar ik kan het ook niet begrijpen dat de poezen eigenaren hun kat niet laten castreren. Maar ja een nestje kittens is zo schattig. Dan denk ik meld je dan aan als gastgezin bij een asiel.

Wilawander

Resistance schreef:

Ongecastreerde katers staan er juist om bekend en vaak de veroorzakers dat andere katten gewond thuis komen. En dus ook zwanger en al die mensen zullen vast niet weten wie de vader is van hun ongewilde kittens. Kan me daar echt kwaad overmaken er zijn al zoveel katten die geen huis vinden. Dat vind ik nu echt het toppunt van overlast.

Sorry voor het off topic maar moest er echt even uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:15

Resistance schreef:
love_western schreef:

Wie zegt dat je als officiële fokker per sé het ras wil verbeteren? Dat hoeft van ons niet zo, wij willen gewoon mooie kittens voortbrengen.

Dan ben in mijn ogen niet een serieuze fokker. Als fokker zijnde wil je het ras verbeteren. Dus dan kijk je naar de gezondheid. Niet naar een kleur.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:17

Goof schreef:
Estera schreef:
En verder kunnen we best met ons allen eens wat toleranter worden en leven en laten leven. Dat gezeik altijd overal om.

Whaha, kijk de tegenstrijdigheid in bovenstaand bericht _O- _O-

Haha, ja je hebt wel een beetje gelijk := . Ik doelde meer op gezeik over honden die TS hier meldt om zelf vervolgens een ongecastreerde kater los te laten lopen. Beetje tegenstrijdig ook.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:18

Mijn mening is voor ieder dier en iedere diereneigenaar hetzelfde.. Of het nu om een muis, koe, kip, slang of postduif gaat!

Je moet er als diereigenaar voor zorgen dat jouw dier geen overlast veroorzaakt, doet het dier dat wel moet er door de diereigenaar een oplossing gevonden worden. De diereigenaar is verantwoordelijk voor hetgene dat zijn/haar dier doet. Natuurlijk moet daarbij het welzijn van het dier voorop staan!

Ook mogen we best een beetje water bij de wijn doen.. Een beetje tolerantie kan geen kwaad O:)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:18

Telpeva schreef:
Kuggur schreef:
En dat is natuurlijk de "gouden regel" voor wat voor dieren je ook houdt*, ervoor verantwoording dragen dat anderen er geen overlast van ondervinden.

*Behalve schapen in IJsland, maar dát is een rare uitzondering.

Klinkt als een goed verhaal, hoe gaat dat daar dan zoal?

Wel, dat is redelijk maf, na de lammertijd (en we hebben nog maar drie ooien te gaan) zetten we de hekken open en laten de schapen los.
Ze hebben voorang op auto´s (verzekering autobezitter die er een aanrijdt betaald), en ze grazen waar ze zin hebben. Bevalt dat je niet, dan moet je maar zorgen dat je een goed hek om je land zet. En de absolute knaller is als je hier landeigenaar bent, ben je verplicht mee te werken (of het equivalent te betalen) om je buurman´s schapen weer van jouw land te drijven, waar ze de hele zomer gratis gras hebben gegeten!
Toegegeven, die laatste wet (de verplichting schapen van je land te drijven in de herfst) bestaat nog wel, maar wordt eigenlijk niet meer bekrachtigd. De rest is wél actueel, hoewel er wel steeds meer kritiek op komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:20

love_western schreef:
Resistance schreef:

Dan ben in mijn ogen niet een serieuze fokker. Als fokker zijnde wil je het ras verbeteren. Dus dan kijk je naar de gezondheid. Niet naar een kleur.

Hij is werkelijk topfit! :) Heeft nog nooit iets gehad. Zeer vriendelijk naar mensen, en door hem zijn alle katten in de straat opeens vriendjes geworden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:21

Resistance schreef:
Resistance schreef:
Een hond is dan zogenaamd getraind, maar ik vind iemand bespringen alles behalve getraind zijn. Alle honden doen dat, en als ze het niet doen zijn het kleine vervelende keffertjes die in je paardrijlaars bijten (wat ik vaak genoeg heb meegemaakt).

Misschien zullen er wat zijn die het niet doen, maar ik ben in mijn leven nog nooit een hond tegengekomen die niet zijn neus vol in mijn kruis duwt.

sorry hoor maar ik weet niet waar je dan woont???
ik heb zelf 2 honden die niemand tot last zijn, kom ik fietsers wandelaars honden of wat dan ook tegen roep ik ze even bij me en staan ze of stil of lopen netjes naast me mee.
het aantal honden die mij tot last waren in heel mijn leven zijn op 1 hand te tellen de rest kijkt niet eens naar me dus ik weet niet wat voor parfum je op hebt? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:22

EliseBrouwer schreef:
Mijn mening is voor ieder dier en iedere diereneigenaar hetzelfde.. Of het nu om een muis, koe, kip, slang of postduif gaat!

Je moet er als diereigenaar voor zorgen dat jouw dier geen overlast veroorzaakt, doet het dier dat wel moet er door de diereigenaar een oplossing gevonden worden. De diereigenaar is verantwoordelijk voor hetgene dat zijn/haar dier doet. Natuurlijk moet daarbij het welzijn van het dier voorop staan!

Ook mogen we best een beetje water bij de wijn doen.. Een beetje tolerantie kan geen kwaad O:)

Men doet inderdaad alsof wij criminelen zijn als het om onze katten gaat, maar als we ook maar één klacht krijgen doen we er iets aan. Waar het dan ook over gaat. Als wij klachten zouden krijgen over nestjes (wat niet het geval is), houden wij onze kater binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:23

Resistance schreef:
love_western schreef:

Hij is werkelijk topfit! :) Heeft nog nooit iets gehad. Zeer vriendelijk naar mensen, en door hem zijn alle katten in de straat opeens vriendjes geworden.

Ik bedoel daarmee dat je kijkt als fokker welke poes er beste erbij past. En wat je eventueel aan het ras kan verbeteren. Bijvoorbeeld iets aan de bouw.

En volgens zullen de katten echt niet door 1 kat vrienden met elkaar worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:26

love_western schreef:
Resistance schreef:

Ik bedoel daarmee dat je kijkt als fokker welke poes er beste erbij past. En wat je eventueel aan het ras kan verbeteren. Bijvoorbeeld iets aan de bouw.

En volgens zullen de katten echt niet door 1 kat vrienden met elkaar worden.

Het is toch echt zo. Ik weet ook niet hoe het kan, maar het is waar.

En we kijken inderdaad ook naar de bouw en structuur. Poezen eigenaren zoeken onze kater uit als deze het best bij hun poes past en vaak ook omdat hij gewoonweg een perfecte boskat is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:29

ik merk ts dat jij een beetje denkt van ik heb katten die zijn niemand tot last (dat vind jij ;) maar ondertussen worden wel poezen in de buurt ongevraagd gedekt.. ik woon op z n boers en mijn buren hebben een jong poesje van hooguit een half jaar.. deze heeft nu een nestje dood zielig)
en veel hondeneigenaren denken ook dat hun honden niemand tot last zijn dus zo blijft de circel rond he ;)
maar goed, honden KAN je nog opvoeden katten doen gewoon lekker waar ze zin in hebben :P en ja.. ik heb ook (gecastereerde)katten