Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Bigone, hij is afgelopen weekend voor het eerst gecatheteriseerd. Toen hij naar huis mocht kregen we een heel pakket medicijnen mee (mijn vriend is in die nacht met hem geweest), maar zondag heeft hij een vastgehecht catheter gekregen én een infuus, vanaf dat moment krijgt hij intraveneus antibiotica en pijnstilling.
Delerium, bedankt voor je tip, daar zijn ze vást wel voor te porren![]()
Flevolander, wij hebben op dit moment 8 katten.
Ik zal de situatie in de groep proberen te schetsen, want ik heb duidelijk verschuiving gezien. Ik zie ook precies wat er is gebeurd in de rolverdeling.
Purdy was altijd de leider in de groep (Pumbaa, Koekie en Poespoes zaten dik onder de plak bij hem). Kai, Vlinder, Noa en Bloem vonden de situatie prima.
In de zomer 2011 kwam er een nieuwe (gevonden) kater bij; Bram. Bram is met 20 weken gecastreerd en heeft nooit dominant gedrag vertoond, maar Kai vond het wél een bedreiging en is de leiding over gaan nemen.
In maart 2012 is Poespoes in haar oog geslagen door Kai (hij sloeg om als een blad aan een boom), de hele handel laten behandelen en zij heeft in oktober besloten elders te gaan wonen (woont nu achter ons). Kai bleef etterbakken en in oktober had Purdy zijn eerste 'stress blaasontsteking' te pakken, volgens de DA door toedoen van het dominante gedrag van Kai. Kai richt op ogen, dus Purdy heeft in de tussentijd ook een beschadiging gehad aan zijn ooglid.
Purdy ging meer naar de achtergrond en Kai nam volledig de leiding. Wél bleef Purdy Pumbaa en Koekie op de huid zitten (deze 2 zijn overigens niet bang voor Kai, hij is de zoon van Koekie). Purdy heeft eerder dit jaar 2 blaasontstekingen gehad.
De DA gaf aan dat Purdy het best herplaatst kon worden naar een huis zonder katten, omdat hij niet mét katten zou kunnen. Ik was dat niet met haar eens, maar ik zie dat Kai loopt te klieren en vroeg of hij nog chemisch gecastreerd kon worden, maar dat heeft geen zin bij gecastreerde katten zei ze. Dus Purdy kreeg pillen tegen de stress, maar dit haalt ook weinig uit. Aanwezigheid van Kai is genoeg.
Wij gaan over een aantal weken 3 weken op vakantie, mijn moeder verzorgt de katten in die tijd.
Purdy krijgt zijn eigen kamer zodra hij thuis komt van de praktijk en zal ook daar zijn tijdens onze vakantie, daarna gaat Kai voorlopig naar een vriendin (mits het daar goed gaat met haar katten), dan kunnen wij kijken hoe Purdy het in de groep doet.
Probleem 2: Purdy en Bloem zijn heel close (zijn toen tegelijkertijd gekomen) en Bloem is nu verschrikkelijk van de wap door zijn afwezigheid, dat zij gisteravond óók begon met bloed plassen.
De samenstelling van de groep is als volgt:
- Pumbaa is de oudste (in 2001 uit het asiel gehaald)
- Purdy en Bloem zijn gekomen in 2008 (Purdy uit een nestje, Bloem gevonden in Frankrijk)
- Poespoes kwam in 2008, was de oude stalkat, die redde het niet meer op stal (oud, mager, bronchitis)
- Koekie kwam in 2009 (gevonden op vakantie) en in 2009 kwamen daar 3 kittens uit (Kai, Noa en Vlinder)
- Bram kwam in 2011 (gevonden op het industrieterrein)

Quellian schreef:Mijn dierenarts heeft hem pas 2 dagen, daarvoor is hij bij de faculteit geweest en daar hebben ze enkel aan symptoombestrijding gedaan. Mijn DA moest uitsluiten dat het geen verkramping in de urinebuis zou zijn, want dan zou penispuntamputatie geen nut gehad hebben, maar dan had hij levenslang medicijnen moeten hebben. Het is dus wel fijn om te weten wat de oorzaak is, want zonder oorzaak kun je ook niet behandelen
Hij wordt morgen geopereerd en ik hoop dat het probleem dan voor altijd is opgelost.

Mijn vriend opperde gister inderdaad ook of ze hem niet een week konden laten slapen, maar dat gaat niet. En ze willen hem ook niet te lang daar houden, omdat hij nogal luidruchtig is als hij opgesloten zit.