Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AZNLady schreef:dierenfan schreef:afgezien van het feit dat er al een overschot aan cavia's is en ik dus niet snap dat je wil gaan fokken terwijl je jezelf al ergerd aan de dieren vraag ik me wel af of je jezelf goed ingelezen hebt??
Een knaagblok is namelijk ZEER slecht voor cavia's (en konijnen) daar wordt op de betere websites diverse malen tegen gewaarschuwd dat je die niet moet aanschaffen. En te dikke dieren worden veel moeilijker drachtig. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat 1 van 2 gewoon steriel is. Zijn het toch geen broer/zus zodat je ook nog inteelt gaat doen? Verder als een cavia volgroeid is en nog geen jongen gehad heeft dan mag ze ook niet meer gedekt worden!!! Dat gaat haar dood worden namelijk
Ik heb nooit gezegt dat ik wou fokken,
Ik wou alleen voor 1 keertje kleintjes hebben,
En ik weet dat als cavia's 1 zijn geweest en nog geen eerste nestje heeft gehad dat ze niet meer mag bevallen.
Ivm haar bekken.
En nee, ze zijn geen broer en zus. Ik heb het allemaal duidelijk gevraagd aan de dierenwinkel.
Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben.
Ik heb ook al een extra hok aangeschaft voor als het toch mannetje evn vrouwtje zijn.
Dan ga ik ze uit elkaar halen.
Ik ga zo snel mogelijk een expert er naar laten kijken.
dierenfan schreef:dierenfan schreef:
Hoe heet dat dan 1x maken dat je cavia drachtig wordt en kleintjes krijgt? Dan fok je niet maar dan ???
fok je toch of rommel je dan eigenlijk maar een eind aan??