Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mhollander schreef:Ik ben ook op zoek naar een koppeldiamantduifjes. Ik wil graag de gewone zeg maar de grijze. Ik ga mijn volière vergroten en dan is de bedoeling dat er verschillende vogels ik komen. Heb er op dit moment alleen grasparkieten en zebravinken, en ook 1 japanse kwartel en 2 chinese kwartel in lopen. Heb al een koppel valkparkieten gereserveerd. De grasparkieten hadden vorig jaar jonkies en de zebravinken ook. Nu geen nestkastjes opgehangen omdat we gingen vergoten. Nacht hok is klaar nu nog de buitenvoliere het is de bedoeling dat er ook een kleine waterval in komt.
Dus als iemand nog een leuk koppel duifjes heeft en in de buurt hou ik me aanbevolen.
Zeer slechte combinatie. Er is hier al heel vaak geadviseerd om helemaal niks bij grasparkieten te zetten.
Diamantduifjes zijn erg rustig, bijna sullige vogels, en met een beetje pech worden ze letterlijk helemaal gesloopt door de grasparkieten.
Wil je iets bij je grasparkieten, doe er dan een koppel valkparkieten bij, dat gaat prima.
WinSel schreef:Nee dit was het enige koppeltje....
Ik zag op marktplaats in Delfzijl nog wel een koppeltje...
Is deze kooi geschikt ? http://www.theeuwesdierenwebshop.nl/med ... 8800_1.jpg
?