Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Myraxhorsey schreef:Ik heb me wel in gelezen maar sommige dingen kon ik niet vinden of vraag ik het voor de zekerheid hier en waarom omdat ik me konijn niet echt goed kon koppelen en toen dacht ik dat ik haar maar beter kon gaan laten dekken
Myraxhorsey schreef:Nouja zeg jullie reageren alsof ik iets vermoord heb ofzo Jezus hee
pinto_1 schreef:Je hebt je konijn laten dekken omdat je hem wilde koppelen?![]()
En wat doe je dan met de rest van het nestje, neem aan dat er toch meerdere jongen geboren zijn. Hou je er wel rekening mee dat als er rammetjes bij zitten, deze over een paar maanden hun moeder weer kunnen dekken als je ze bij elkaar laat...
Voor de rest zou ik het nestje met rust laten. Moeder zorgt er heus wel voor, als jij al vanaf dag 1 voortdurend gaat kijken stoor je het nest alleen maar. En ja, als je dat maar vaak genoeg doet is er inderdaad een kans dat moeder er niet meer heen gaat, dus... lekker met rust laten.
saskiakefie schreef:pinto_1 schreef:Je hebt je konijn laten dekken omdat je hem wilde koppelen?![]()
En wat doe je dan met de rest van het nestje, neem aan dat er toch meerdere jongen geboren zijn. Hou je er wel rekening mee dat als er rammetjes bij zitten, deze over een paar maanden hun moeder weer kunnen dekken als je ze bij elkaar laat...
Voor de rest zou ik het nestje met rust laten. Moeder zorgt er heus wel voor, als jij al vanaf dag 1 voortdurend gaat kijken stoor je het nest alleen maar. En ja, als je dat maar vaak genoeg doet is er inderdaad een kans dat moeder er niet meer heen gaat, dus... lekker met rust laten.
Nou wel 1x per dag nestcontrole of de buikjes gevuld zijn en of ze allemaal leven. Als er 1 dood is wordt die namelijk koud en dat kan ervoor zorgen dat de rest van het nest ook afkoelt en daardoor kunnen er zelfs wat dood gaan.