Baby konijntjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Baby konijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 23:51

Misschien je sowieso inlezen eer je een dier aan schaft en in jouw geval geldt dat geloof ik niet alleen voor konijnen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 06:23

afschuwelijk arme voedster dat ze bij jou terecht gekomen is :( :( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Erg triest dit alles!!!!!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 06:24

overigens NIET de kleintjes bij moeder weg halen. Ze kunnen beter nog overlijden omdat moeder door de stress die jij haar geeft de kleintjes niet verzorgd dan dat jij ze binnen gaat halen en zonder moeder op gaat voeden. De kans dat ze op latere leeftijd hier zeer veel gedragsproblemen door krijgen is groot namelijk omdat jij moeder niet na kan doen en haar opvoeding niet aan de jongen kan geven.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 06:26

ik zou ze als ik jou was gewoon even met rust laten, en de natuur zijn gang laten gaan, komt het vast wel goed. zoals andere zeggen handig om even te googelen en in te lezen.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 07:45

Oke nest is gecontroleerd, onbeperkt bix en hooi is heel belangrijk. Zagen de kleintjes er goed uit? Hoeveel jongen heb je eigenlijk en waren de buikjes mooi rond?

Laat de kleintjes gewoon bij mams en zorg voor zoveel mogelijk rust.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:49

Myraxhorsey schreef:
Ik heb me wel in gelezen maar sommige dingen kon ik niet vinden of vraag ik het voor de zekerheid hier en waarom omdat ik me konijn niet echt goed kon koppelen en toen dacht ik dat ik haar maar beter kon gaan laten dekken

Ik begin vaker dit soort redenen te lezen om een nestje te nemen... Met welke en hoeveel konijnen heb je je eigen konijn gekoppeld? En hoe heb je gekoppeld? Het koppelen van konijnen met namelijk wel op de juiste manier en een goede match is natuurlijk wel belangrijk. Er worden veel konijnen als 'onkoppelbaar' bestempeld terwijl het konijn gewoon verkeerd wordt gekoppeld of met de verkeerde konijnen wordt gekoppeld. Als je nou met je konijn naar een opvang was gegaan, had je zeer waarschijnlijk een leuke ram kunnen vinden. Bij een opvang heb je zo veel keus, en zeker omdat je de kennismaking bij de opvang maakt kan je al goed inschatten of het een goede match is of niet.

Vergeet niet dat het voor moederkonijn erg zwaar is om een nestje te hebben. Zij heeft er immers ook niet om gevraagd, jij wel. Succes verder met 't nestje.

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 19:37

Ik heb nog een vraagje sorry maar hoe ziet het er uit als een baby konijn er uit als ze geen voeding krijgen dan krijgen ze toch een rimpelig buikje want mijn baby konijntjes hebben wel een rond buikje maar ook rimpelig

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:44

Volgens mij wil jij gewoon een konijn met de fles grootbrengen.

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:06

Nee helemaal niet echt niet maar ti's toch belangrijk als ik dat weet hoezo zou ik dat willen?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:39

Omdat je op dag 1 al de jongen naar binnen wilde halen bij je in huis.

Je moet de moeder niet teveel storen, dan verstoot ze het nestje zeker. Dus gewoon met rust laten en niet meer constant naar de jongen gaan kijken. Over 2 dagen kan je eens kijken of ze allemaal een gevuld buikje hebben.

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:56

Jaaa maar hoe zie je dat

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 08:07

Misschien eens raad vragen aan de fokker waar je je konijn twee keer hebt laten dekken zonder je eerst goed in te lezen.

Myraxhorsey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:17

Nouja zeg jullie reageren alsof ik iets vermoord heb ofzo Jezus hee >;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:23

Hé komt er nou eindelijk wat binnen bij je?! Ik heb het idee dat je helemaal niks aantrekt van de reacties, en dat je niks fout gedaan hebt, maar dat heb je wel degelijk. Dus misschien een goed idee om alle adviezen die je in de loop van de tijd hebt gekregen nog eens door te lezen en een beetje zelfreflectie kan dan ook niet kwaad. De reacties zijn niet om je te pesten maar om je te laten inzien dat dit ten koste gaat van het welzijn van dieren.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:51

Je hebt je konijn laten dekken omdat je hem wilde koppelen? :roll:

En wat doe je dan met de rest van het nestje, neem aan dat er toch meerdere jongen geboren zijn. Hou je er wel rekening mee dat als er rammetjes bij zitten, deze over een paar maanden hun moeder weer kunnen dekken als je ze bij elkaar laat...

Voor de rest zou ik het nestje met rust laten. Moeder zorgt er heus wel voor, als jij al vanaf dag 1 voortdurend gaat kijken stoor je het nest alleen maar. En ja, als je dat maar vaak genoeg doet is er inderdaad een kans dat moeder er niet meer heen gaat, dus... lekker met rust laten.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:54

Myraxhorsey schreef:
Nouja zeg jullie reageren alsof ik iets vermoord heb ofzo Jezus hee >;)

We reageren zo, omdat we een beetje gek worden van jou topics. Het lijkt net of we tegen een muur praten namelijk |o

Breng mams en de jongen naar een opvang of haal er iemand bij die er daadwerkelijk verstand van heeft. Je ziet toch zelf, hopelijk, wel in dat dit zo niet langer kan..

Zoek dan iemand die je intensief begeleid, dus iemand die langskomt om je te helpen bij de konijnen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:56

pinto_1 schreef:

En wat doe je dan met de rest van het nestje, neem aan dat er toch meerdere jongen geboren zijn. Hou je er wel rekening mee dat als er rammetjes bij zitten, deze over een paar maanden hun moeder weer kunnen dekken als je ze bij elkaar laat...

Voor de rest zou ik het nestje met rust laten. Moeder zorgt er heus wel voor, als jij al vanaf dag 1 voortdurend gaat kijken stoor je het nest alleen maar. En ja, als je dat maar vaak genoeg doet is er inderdaad een kans dat moeder er niet meer heen gaat, dus... lekker met rust laten.

Nou wel 1x per dag nestcontrole of de buikjes gevuld zijn en of ze allemaal leven. Als er 1 dood is wordt die namelijk koud en dat kan ervoor zorgen dat de rest van het nest ook afkoelt en daardoor kunnen er zelfs wat dood gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:57

Niks aan het nest doen. Moeder ruimt de jongen toch op die zwak zijn. Zulke kleintjes moet je ook niet gaan redden. Is de natuur klaar.

Ik heb in het verleden gefokt met mijn (ras)konijnen. Al een paar jaar gestopt. Omdat ik liever heb dat mensen een konijn uit een opvang halen. Maar ik heb ook nesten gehad waarbij de jongen verspreid door het hele hok lagen. Sommige door de helft etc. Is de natuur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:57

saskiakefie schreef:
pinto_1 schreef:

Nou wel 1x per dag nestcontrole of de buikjes gevuld zijn en of ze allemaal leven. Als er 1 dood is wordt die namelijk koud en dat kan ervoor zorgen dat de rest van het nest ook afkoelt en daardoor kunnen er zelfs wat dood gaan.

Moeder ruimt alsgoed is de dode jongen op. Tenminste hier altijd wel.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:34

Ik doe zelf ook liever 1 x pd nestcontrole, vooral bij kleine nesten zodat er bij eventuele dode jongen de rest niet te snel afkoeld, daarnaast als moeders het niet opruimt en je krijgt vliegen heb je maden in je hok.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:16

en heb je er al iets van geleerd of zijn de jongen nu allemaal dood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:40

animalwoman schreef:
en heb je er al iets van geleerd of zijn de jongen nu allemaal dood

Ben je altijd zo negatief ingesteld.?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:40

alleen bij dit persoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:49

animalwoman schreef:
alleen bij dit persoon

Weet je het zeker? Lees alleen maar negatieve berichten van jou. En ooit van hoofdletters en punten/komma's etc gehoord?

En daarnaast kun je het ook op een andere manier overbrengen ipv zo bot te zijn :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:55

Ben je echt 16 jaar?
Dan zou je inderdaad je goed moeten inlezen. Daar schiet je veel meer mee op dan hier deze vragen te stellen. Bunny Bunch is een goede site. Kan je veel van leren.
Daardoor kan je veel beter voor de konijntjes zorgen. Veel succes. Hopelijk komt het goed.