Canicross

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:49

Leuk een topic hierover. Ik wil dit straks ook met mijn hond gaan doen. Ze is nu 6 maanden oud dus nog wat te jong. Wacht wel tot ze een jaar oud is en dan zullen we voorzichtig eens wat gaan beginnen.
Ik heb een Amerikaanse Stafford.

ESSIE70

Re: Canicross

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:19

Mag ik me ook melden :D
Ik loop normaal gesproken 3 x per week hard met mijn rottweiler van bijna 2 jaar.(Nu even niet vanwege hielspoor :\ )
We lopen 2 x per week ongeveer 8 a 9 km en 1 x per week 5 km. Meestal loopt mijn hond gewoon los.
Maar er zijn stukken waar hij niet los mag lopen dan gaat hij aan het tuig,maar trekken doet helaas nog niet. Bij mij de buurt werd in december een canicross wedstrijd georganiseerd en toen twijfelde ik of ik me zou inschrijven maar ik durfde niet :o .

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:22

Vanwege mijn blessure fiets ik nu maar met mijn hond en dan loopt hij ook het liefst op het asfalt. Ik denk dat het met deze temperaturen geen kwaad kan.

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:51

Wat een gezelligheid hihi welkom allemaal :)
Gelukkig dat er meerderen over staat lopen met de hond. Dan voel ik me weer wat minder schuldig.
Met sneeuw word hier geen zout maar steentjes gestrooid dus daar hebben we geen last van en dan wil ik eigenlijk wel graag weer in het bos lopen.. Ik kan niet zo goed tegen gladheid hihi vast iets psychische

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 15:11

Ik woon redelijk buitenaf, dus ik kan wel 'veilig' zonder zout. Dus ik kan wel door.
Als er ooit al genoeg sneeuw valt om te strooien.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:12

Wij hebben even gewoon gewandeld vanmiddag.
Met de pup erbij (slow) crossen we wat minder de laatste tijd.
Mattie is nu 5 maanden en kan lekker mee wandelen...........dus dan pak ik lekker 2 in 1 x :)

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:19

Hihi altijd handig zo doe ik dat wel eens met de pony en honden hihi
Hier komt vanaf morgen sneeuw dus het word snowcrossen :p kan me er nu al op verheugen afgelopen dagen niet kunnen lopen ivm gladheid.. En dan vind ik het doodeng om trekkend een berg af te dalen :o

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:25

Ik canicross voor de fun met mijn hond.
heb een labrador x hollandse herder van 5 jaar

Ik zelf liep altijd al hard en heb hem veel getraint aan de fiets.
Ik heb hem commando's aan geleerd die ze ook voor slede honden gebruiken.

Haik = Rennen/trekken
Gee (Djiee) = links af
Ha = rechts af

vooral het richting aangeven vind ik erg makkelijk want dan kan je gewoon door rennen.
ik heb 1x een wedstrijd gelopen maar mijn hond is dan erg afgeleid door de andere honden, dus ie weet in de toekomst. ;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 19:15

Misschien kun je een keertje oefenen met een andere hond erbij?
Die commandos zijn wel handig, vooral als je gewoon aan het hardlopen bent. Kan ik ook eens over nadenken haha.

Iris_Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:30

Hey wat leuk een topic over canicross. Ik cross ook met mijn hondjes. Zo af en toe lopen we ook een wedstrijdje, maar de meeste zijn wat ver weg. Ik loop met mijn inmiddels 11-jarige teckel, mijn 4-jarige Border collie en mijn vriendin loopt met de Australian Shepherd van drie jaar oud (vriendje maakt de foto's, die heeft een keer meegerend en vond het toch wel wat zwaar zo door de bossen :Y) )

De teckel
Afbeelding

De Border
Afbeelding

De Aussie
Afbeelding

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:02

Sneeuw :brr: :brr: Dan woon jij vast niet in Nederland, Love1992?

Ik denk dat mijn hond ook erg afgeleid zou zijn tijdens zo'n wedstrijd want hij wordt altijd erg hyper als we honden tegen komen in het bos. Ik ben bang dat hij mij met zijn 53 kg alle kanten optrekt :+

Wat een leuke foto's Iris_Casper :j . Dus het voortrekken is niet zo heel belangrijk met cani cross?
Want ik neem aan dat je teckel niet zo hard kan trekken. Die foto met de aussie ziet er wel snel uit.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:30

Leuke foto's!!

Ben ook wel benieuwd naar de labrador x holl herder, heb je een foto?
(hier 2 holl herder kruisingen).

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 16:52

yep, dit is de Labrador x Hollandse Herder.

Afbeelding

Afbeelding

Reu van 5 jaar.
ik nam hem eerder ook al wel eens mee met hardlopen en toen zag ik dit. dat trekken aan de riem snapte hij erg snel! ik heb een borsttuig met speciaal borstgedeelte voor het trekken. daar aan een lijn met een stuk elastiek door de schokken. dit zit aan mijn heupband. het voordeel van een grote hond is dat ie hard trekt en je dus erg snel gaat zonder veel moeite te doen whaha

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 16:55

Die van jou is heel wat groter dan de mijne :))
Mijn hondje is nu bijna 3, en rond de 30 cm. En heeeeellll snel.
Afbeelding

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:34

Hoe heb je hem dat trekken geleerd baszo17? Mijn hond heeft ook een borsttuig en zit vast aan een lijn met elastiek. Maar hij snapt niet dat hij mij moet voortrekken,terwijl hij dat makkelijk kan met zijn ruim 50kg. Hij blijft braaf naast me lopen :?
Edit; leuke kruising :j

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:10

ESSIE70 schreef:
Hoe heb je hem dat trekken geleerd baszo17? Mijn hond heeft ook een borsttuig en zit vast aan een lijn met elastiek. Maar hij snapt niet dat hij mij moet voortrekken,terwijl hij dat makkelijk kan met zijn ruim 50kg. Hij blijft braaf naast me lopen :?
Edit; leuke kruising :j

ik maakte hem altijd een beetje hyper zodat ie druk werd, rustig lopen en ineens rennen en dan zij ik 'Haik' en zodra hij voor me liep aanmoedigen en braaf. net zo lang rennen tot de hond naast of achter je loopt. vooral met het tuigje makkelijk te trainen want dan voelt ie meteen druk. als je eerst met de halsband oefent zonder druk... :) toen leerde hij het vanzelf. vooral aanmoedigen. het is niet zo dat hij continu druk heeft. ik vind het goed dat hij bijvoorbeeld na 3 km even rustiger aan doet, wel voor me loopt, maar met een slokke lijn, dit doe ik vaak op de stoep. zodra ik weer een zandpad in ga wil ik dat ie trekt... en roep ik weer haik haik! dit betekend dus rennen!! hoe meer haik hoe harder rennen. :) hij pikte het erg snel op en vind het leuk, zeker door die intervallen in het begin, rennen en wandelen werd Juno, mn hond, erg enthousiast :)

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 19:01

Bedankt. Zodra ik van mijn blessure af ben ga ik dit gelijk uitproberen +:)+ .

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 07:14

Erg leuke hond Baszo!
De mijne zijn een maatje grote 40kg en (uiteindelijk) ongeveer 50 kg.

Kan nie wachten tot ik met Mattie kan beginnen.....maar dat duurt nog ff...nog een maand of 7....

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:26

Hoe gaat het bij jullie? Hier ligt inmiddels wel een meter sneeuw. :) heb twee weken niet echt kunnen lopen. Maar vanaf vandaag lukt het weer dus gelijk van gegoten hihi heerlijk zo dik ingepakt en gaan over de sneeuw :)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:34

Ik heb het ook een tijdje gedaan maar kreeg enorme last van mijn scheenbenen, ben er toen helaas mee moeten stoppen. Vond nog een foto maar hoe krijg ik hier eigenlijk foto's in geplakt , kan iemand mij dat in lekentaal uitleggen ? :o
Laatst bijgewerkt door maras op 21-01-14 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:35

Ohw fijn Love 1992 :)

Hier ligt het even stil..
Dingo liep niet goed....kreupelde licht rechtsvoor.
Dus rust en Rimadyl en dan hopelijk binnenkort weer rustig aan door.

't Is wat....zonder ouder wordende grote hond :\

Jamiee__xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:38

Ik ben ooit meegeweest met een kennis naar een canicross wedstrijd! Heb toen besloten dat ik het zelf ook wilde gaan doen. Dus hup alles aangeschaft, tuig enz. En ben samen met haar gaan trainen (ik kon gelijk met mijn hond beginnen aangezien ik al een vrij goede conditie had). Helaas zelf nog nooit een wedstrijd meegedaan en ook gestopt met oefenen. Wil het oefenen graag binnenkort weer oppakken en in de zomer wedstrijden gaan doen. Helaas heb ik nu geen tijd aangezien ik op zaterdag ook voetbal en de wedstrijden vaak op een zaterdag zijn :(. Maar het is wel superleuk! Echt een aanrader, het is goed voor jezelf en superleuk om iets samen met je hond te doen!

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:11

Paintlinger wat balen! Hopen dat gauw beter gaat met je hond :(

Jamie wat ontzettend leuk!! En om zelf mee te lopen met en evenement is echter leuk !! Ik kreeg mijn smile niet van mijn gezicht hihi echt genieten!! Kun je het canicrossen niet combineren met je voetbal? Al is 1 of 2x in de week? :)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:37

Jammer dat het niet goed te combineren is Jamie...

Ik heb voor Dingo een (voor mij) nieuw supplement besteld, ik hoor er hele goede dingen over dus hopelijk geldt dat ook voor ons......

Mattie is nu 22 weken, dus daarmee moet ik nog wel ff geduld hebben.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:42

Dit zijn mijn mannen trouwens

De kleine is Mattie Hollandse herder x Amerikaanse Bulldog van 22 weken
En de Grote is Dingo Hollandse herder x Fila Brasiliero van 8,5 jaar

Afbeelding