muis uit lijden verlost :'(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:02

brrr... dat moet akelig zijn geweest. Sterkte!

no--a

Re: muis uit lijden verlost :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:06

Ik kan me best in je keuze vinden! Denk dat het voor de muis ook het fijnst was zo snel mogelijk uit zijn lijden verlost te worden en niet de stress te ervaren van de rit richting dierenarts (en het zijn in de dierenartspraktijk zelf). Als je het diertje dan ook met een flinke klap uit zijn lijden kan verlossen...
Maar inderdaad een flinke keus, zal niet makkelijk zijn geweest.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:18

Adin schreef:
tsja, weet niet wat ik er van moet denken, dat je zoiets kan doen? even snel naar de DA voor een spuitje had ik persoonlijk gedaan.

Ik dacht bij deze reactie echt aan een kindje van een jaar of 10, maar het is toch echt anders als ik in je profiel kijk := maar dat terzijde

Heel verstandig en dapper dat ts deze keuze heeft genomen. Het beestje is snel en zonder stress uit zijn lijden verlost en ze is nuchter en realistisch genoeg om niet de belachelijk hoge kosten van de weekenddienst van een dierenarts aan te gaan.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:22

Kosten van de dierenarts zijn inderdaad belachelijk hoog. Snap best dat die mensen ook hun geld moeten verdienen en dat ze ook aardig wat kosten zullen maken, maar toch. Ik vind het een verstandige keus!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:24

Wat sneu voor het muisje. Zo te zien in het filmpje was ze wel echt ziek ofzo. Dapper van je! Ik heb een keer een ziek kuiken gehad en heb toen bij de appotheek een flesje Ether gehaald en het kuiken met een watje met Ether in een dicht bakje gedaan. Ze was zo ingeslapen. Ether werd vroeger gebruikt om mensen onder narcose te brengen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:27

Heel goed gehandeld TS. Diertje heeft geen stress gehad en z'n lijden is zo kort mogelijk geweest. De manier waarop klinkt in onze oren misschien niet prettig, maar voor je muisje was het een snelle, nette dood.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 12:16

Bedankt voor de lieve berichtjes.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:17

Ik heb mijn muis nestjes bij de dierenarts laten inslapen en hoefde niks te betalen.

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:25

niet elke dierenarts is zo vriendelijk om dat te doen tooske.

je hebt het beste gedaan voor het beestje ts

ik zou het ook gedaan hebben. ben sowieso best wel hard in die dingen, katten pakken regelmatig een duif of vogel.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 12:42

Tooske schreef:
Ik heb mijn muis nestjes bij de dierenarts laten inslapen en hoefde niks te betalen.

Dat is aardig van je DA, maar ik denk niet dat mijn DA in het weekend gratis terug gaat komen om even een muis in te laten slapen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:46

Je hebt het beste gedaan.
Knap hoor :j

Al zou ik eerder strekken ipv tegen de muur aanrammen..
Wat als je niet hard genoeg slaat?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:48

Vind dat je heel veel lef hebt! Ik zou echt bang zijn dat ik het niet hard genoeg zou doen o.i.d. Heel veel sterkte!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:49

ik zal het niet durven hoor, sterkte met je verdriet nog! Denk wel dat je juist heb gehandeld..

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:51

1 goede klap is sneller als in laten slapen..

knap van je TS.. je hebt de beste keus voor het muisje gemaakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:54

Ik vind het dapper van je, maar je beweegreden wel compleet verkeerd. Het ging je niet om de beste keus, maar om de kosten?? Sorry, maar daarom kom ik dus niet bij. Neem dan geen huisdier, als je er niet meer geld aan wilt uitgeven dan de aanschafkosten.

Nogmaals, ik vind dat je de goede keus hebt gemaakt en erg dapper, maar de achterliggende reden valt mij wel een beetje tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:58

Wat maakt het uit hoe het beestje aan zijn einde is gekomen? Het is snel en pijnloos gegaan. Ik ben met mijn hamsters en konijnen ook niet naar de da geweest. Wou ze de stress niet aandoen. En het geld kon ik dus gebruiken voor mijn andere dieren. Mijn vader en de vriend van mijn moeder hebben al vele dieren geslacht. Dus weten precies hoe ze in 1 klap weg zijn. En beestje heeft geen stress. En dat is wat ik het belangrijkste vind.

Eefske

Ik heb van veel mensen gehoord dat de dierenarts bij hamsters, muizen etc. aanraad om het dier tegen de muur te slaan in plaats van hem in te slapen.
Niet alleen vanwege de kosten maar ook omdat dat vaak de snelste en meest effectieve manier is.

Ik vind het ontzettend dapper van je TS en ik denk dat dat de beste keuze is. Zo heeft je muisje zo min mogelijk geleden :j

Pacific

WildWings schreef:
Ik vind het dapper van je, maar je beweegreden wel compleet verkeerd. Het ging je niet om de beste keus, maar om de kosten?? Sorry, maar daarom kom ik dus niet bij. Neem dan geen huisdier, als je er niet meer geld aan wilt uitgeven dan de aanschafkosten.

Nogmaals, ik vind dat je de goede keus hebt gemaakt en erg dapper, maar de achterliggende reden valt mij wel een beetje tegen.

Ze heeft er vast en zeker het geld voor, maar als je mocht kiezen tussen veel stress en dan dood, of in één klap dood en dat is ook nog eens voordeliger? Wat zou jij dan doen?

Vind dat TS zeer zeker goed gehandeld heeft ten opzichte van het muisje, chapeau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:02

Nee hoor Nikita, lees maar op de vorige pagina, daar staat letterlijk dat 20 euro haar teveel is voor een muis. Dat snap ik dus niet. Je weet vooraf wat de kosten zijn, als je dat niet voor een levend wezen over hebt, neem je toch geen dier? Als hier iemand een topic had gemaakt met 'Ik heb vandaag mijn kat in één klap tegen de muur doodgeslagen, want ik vond de kosten van het inslapen belachelijk hoog' dan was de wereld te klein geweest. Maar nu is het ineens een mooie beslissing, terwijl er letterlijk word gezegd dat de hoofdreden toch echt het geld is...

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 13:03

Tyrcanol schreef:
Je hebt het beste gedaan.
Knap hoor :j

Al zou ik eerder strekken ipv tegen de muur aanrammen..
Wat als je niet hard genoeg slaat?

Strekken heb ik ook wel van gehoord, maar ik weet niet precies hoe dat moet en ben bang dat ik het dan verkeerd doe.
Dit leek mij op dat moment de beste optie, beestje was in 1 klap weg.

WildWings schreef:

hier kan ik dus echt heel kwaad om worden! Wie zegt dat dat mijn reden was om het zelf te doen?
Alsof ik mijn huisdier met plezier zelf dood maak omdat het me teveel zou kosten.
Muisje was er heel slecht aan toe, en zou alleen maar stress opleveren om hem naar de DA te brengen, daarnaast had ik ook geen vervoer op dat moment.
Vorige muisje heb ik ook gewoon in laten slapen, maar ik ga niet met een muisje wat zo slecht ligt naar de weekenddienst.
Dat geld kan ik beter investeren in voer en andere benodigdheden voor mijn andere dieren.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:05

Je kan een kat niet vergelijken met een muis in dit geval. Was ze naar de dierenarts gegaan, dan had het én langer geduurd én de muis had enorm veel stress gehad... Het is nu bekend dat het voor een muis (en een hamster) sneller en minder stressvol is om ze tegen de muur te slaan. Ik kan het best begrijpen dat ze dan voor deze optie kiest, ten eerste omdat het minder stressvol is en ten tweede omdat ze die 20 euro dan beter kan gebruiken voor voer voor de andere muizen. Ik heb een beetje het idee dat je het te zwart/wit bekijkt WW.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:05

Wie zegt dat??? Joehoe, jij zelf :?

Quote van eind vorige pagina: "even snel naar de DA kost door de weeks voor een muis al 20,- laat staan als ik naar de avond of weekenddienst moet. Wat dat betreft ben ik wel heel reëel, dat is me gewoon te veel geld. kan ik 10 kilo voer voor de andere muizen voor halen."

Dan kan je wel boos op mij worden, maar dat zeg je zélf, 20 euro is je teveel.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:06

Nee WildWings dat staat er niet.
Er staat dat het doordeweeks 20 euro zou kosten en in het weekeind/avond veel meer.

In haar bericht ervoor staat ook dat ze de stress van naar de dierenarts niet wilde. En daar heeft ze de beste keuze gemaakt. Diertje was er nu in 1 keer vanaf, de reis naar de DA is vaak niet prettig voor die kleintjes.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:06

WildWings schreef:
Nee hoor Nikita, lees maar op de vorige pagina, daar staat letterlijk dat 20 euro haar teveel is voor een muis. Dat snap ik dus niet. Je weet vooraf wat de kosten zijn, als je dat niet voor een levend wezen over hebt, neem je toch geen dier? Als hier iemand een topic had gemaakt met 'Ik heb vandaag mijn kat in één klap tegen de muur doodgeslagen, want ik vond de kosten van het inslapen belachelijk hoog' dan was de wereld te klein geweest. Maar nu is het ineens een mooie beslissing, terwijl er letterlijk word gezegd dat de hoofdreden toch echt het geld is...

20 euro voor een dood die ook gratis kan, ja. Als ze 20 euro uit zou moeten geven voor iets wat die beestjes écht nodig hebben en wat niet goedkoper kan (zoals voer) dan ben ik er van overtuigd dat ze dit zou doen. Deze dood is vele malen prettiger voor het diertje. Bovendien vind ik niet dat jij hier over mag oordelen, jij kunt niet in haar portemonnee kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:10

Nikita, ik kan niet in iemands portomonnee kijken, maar als je niet het geld hebt voor het onderhoud en de medische kosten, schaf dan geen dier aan zeg!! Als blijkt dat op de juiste manier de keel van je hond of kat doorsnijden snel en pijnloos is, en ik maak nu een topic aan met dat ik dat heb gedaan omdat de dierenartskosten zo hoog waren terwijl het ook gratis kon, is dat dan ook dapper en goed en een heldendaad van mij???

Ik vind 'minder stressvol' en 'gauw uit zijn lijden verlossen' een goede reden an sich (voor ieder dier, overigens). Het is puur het geld-argument waar ik over val. Ik snap ook niet hoe mensen dat niet kunnen zien, maargoed, misschien houden wij allemaal dieren om verschillende redenen, dat kan. Ik houd in ieder geval van mijn dieren, en als ik een dier aanschaf, houd ik rekening met de eventueel bijkomende kosten zoals 20-35 voor het inslapen van een muis of hamster. Of andere medicijnen (antibiotica etc), óók voor een klein knaagdier.

Maar hier wordt duidelijk genoemd dat het geld voor het inslapen haar 'te veel' is. Dat het zo duidelijk genoemd wordt, geeft aan dat het een beweegreden was voor de TS om het dier niet in te laten slapen. Dat vind ik verkeerd, dat moet toch niet eens in je opkomen als argument in zo'n situatie? Je weet als je een dier koopt dat de kans er is dat zoiets in het weekend gebeurd, helaas. Dan vind ik dat je daar vooraf over moet nadenken. Het verbaast me ook echt dat zoveel mensen hier nu mij vreemd aanspreken, maargoed. Zoals gezegd, we zullen wel met andere redenen onze dieren houden ofzo ;) Ik houd wel op met reageren hier, wilde alleen mijn ei kwijt.