Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Faniek schreef:Een hollander valt onder de kleine rassen en weegt tussen de 2 en 3 kilo.
Maar het ligt er aan in hoeverre het een raszuivere hollander is.
Waarom met een dier vermeerderen als je de kennis er niet van hebt?
Faniek schreef:Een hollander valt onder de kleine rassen en weegt tussen de 2 en 3 kilo.
Maar het ligt er aan in hoeverre het een raszuivere hollander is.
Waarom met een dier vermeerderen als je de kennis er niet van hebt?
Myraxhorsey schreef:Hoezo kost dat meer?
. Ik baseer dit puur op wat ik zou doen in zo'n situatie en van bronnen op internet.saskiakefie schreef:StalNollie schreef:volle hand achter de oren bij nekvel
Nooit in de nekvel pakkenWie dat ooit heeft bedacht snap ik ook niks van. Waarom zou je een konijn in de nekvel pakken??
Ik noem je aantal redenen waarom je het NIET moet doen, ik ben er zelf namelijk FEL op tegen:
-Konijnen worden niet door de moeder in de nekvel gepakt, dus het is niks natuurlijks
-Enkel roofdieren pakken ze daar op, dus het zorgt voor angst
-Het doet pijn, wat het nekvel is daar niet voor bedoeld, ze kunnen er blauwe plekken tot kneuzingen van krijgen, dit zie je alleen niet omdat er vacht groet, als je konijn geschoren is zou je het wel kunnen zien.
-Er kunnen zelfs stukken vacht loslaten vooral bij rexen.
Konijnen worden er dus erg bang van en dit uit zich in een erg gespannen nek wat je dan ook bij veel konijnen tegenkomt die je daar aait, die spannen zich volledig aan.
Wilawander schreef:Heb zelf Thrianta's gefokt en het bovenstaande lijstje met kosten komt aardig in de richting. Dat geld haal je er door fokken niet uit en kost heel wat meer dan die 40 euro en je hebt al gauw grote nesten. Zo had ik eens allemaal rammen. Die zijn moeilijk te plaatsen en kunnen met 2 a 3 maand vaak al niet meer samen en dan heb je veel hokken nodig. Kan allemaal gebeuren.
Enten zou ik ook zeer zeker doen.