Heb er overigens best een paar gezien die heel leuk uitgepakt zijn hoor, en ook hier in het topic leuke kruisingen
Zou zelf alleen het risico niet graag lopen. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zou zelf alleen het risico niet graag lopen.
Ook had ze in haar jongere jaren aardig wat beweging nodig. Laatste twee jaar is dat wel wat minder geworden, alhoewel ze nog graag naast me mee rent als ik een stukje ga fietsen met haar

TeSzZz schreef:Een kruising berner x border zou mijn keuze eerlijk gezegd niet zijn. Mijn hond is een volle border maar heeft puur het karakter en de werklust van 1 ouder geerfd (vader in dit geval). Zou dit bij zo'n kruising gebeuren dan heb je idd toch een probleem als het het lichaam van de berner en de energie en werklust van een border heeft.
Heb er overigens best een paar gezien die heel leuk uitgepakt zijn hoor, en ook hier in het topic leuke kruisingenZou zelf alleen het risico niet graag lopen.
uniekhorse schreef:TeSzZz schreef:Een kruising berner x border zou mijn keuze eerlijk gezegd niet zijn. Mijn hond is een volle border maar heeft puur het karakter en de werklust van 1 ouder geerfd (vader in dit geval). Zou dit bij zo'n kruising gebeuren dan heb je idd toch een probleem als het het lichaam van de berner en de energie en werklust van een border heeft.
Heb er overigens best een paar gezien die heel leuk uitgepakt zijn hoor, en ook hier in het topic leuke kruisingenZou zelf alleen het risico niet graag lopen.
Hier loop ik ook tegen aan inderdaad. Ben nog enorm aan het twijfelen..
Als je voor een Berner (of border) valt, zou ik bij een goede fokker van zo'n ras gaan kijken
uniekhorse schreef:@ angeliekje, wederom weer een mooie hond, ook aardig energiek begrijp ik. Heeft hij verder geen last van de gewrichten enzo?
Nu slaapt ze wel erg veel, maar heeft nog weleens een uitspatting
. Ze heeft geen last van haar gewrichten. Door ouderdom komt ze nu iets moeilijker overeind, maar eenmaal op haar poten loopt ze als een kievit. Valt dus met haar wel mee! Als ik kijk naar haar bouw, dan klopt dat niet helemaal (poten vind ik eigenlijk te lang voor haar lijf, vooral haar achterpoten!), dus het is een wonder dat ze geen last heeft van haar heupen, gewrichten, e.d.
Citaat:@ crypto, jouw hondje lijkt mij als pup ook nog wel een forse pup in tegenstelling tot hoe ze er nu uitziet.

maras schreef:Wat een leuke kruisingen ! Geerke even vlug ontopic: wat voor een kruising is die herdershond met flaporen?
ik vermoed herderxdog...hij is erg groot.
Hij kwakkelt wel wat met zijn gezondheid op het moment.(ehrlichiose)