Vijvernet over konijnenren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:06

DutchRiders schreef:
takkie_muis schreef:
Ik heb geen net erover , vindt het wat een kwestie waar je woont en ik woon voor mijn gevoel vrij veilig. Katten liggen bij ze en ze kunnen overal heen als er iets komt..

Stel, je konijn springt eruit, of er komt een roofvogel, dan doet een kat niks hoor..
Bij ons kan het konijn ook alle kanten op indien er gevaar drijgt, dachten we.. Het is toch mis gegaan.. :(

Dan zitten ze onder de heg , nooit zal er iets over mijn ren komen...

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 18:06

Myraxhorsey schreef:
Ja maar dat gaat moeilijk maar een konijn kan daar toch niet uit springen

Ik heb vanochtend nog een verhaal gehoord van een man die vroeger een konijn had die uit een kuil van 1.20 is gesprongen, dus konijnen kunnen héus wel hoog springen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 20:40

hier niets over de ren voor de helft maar de ren hier is 1.60 meter hoog. Ik zit tegen het buitengebied aan en gelukkig is er nog nooit een dier om mijn nijnen gekomen (nu heb ik alleen joekels van een nijnen). Heb wel in het begin tuingaas, vijvergaas en dat soort gaas over mijn vorige ren gehad die 1 meter hoog was. echter de kat van de buren sprong in het net en zakte er doorheen. Toen hij dat door had kon ik elke dag gaten dichten. HIj deed niets met de nijnen maar wilde in het hok slapen........

Mijn nijnen springen in angst wel over 1 meter heb ik gemerkt (omheining van de grasweide is 1 meter hoog) echter als ze niet in paniek raken blijven ze er achter maar ze gaan er nooit meer zonder toezicht op sinds dat ik weet dat ze het kunnen. Maar als mijn nijnen zich uitrekken dan zitten ze al tegen de 1 meter.

Mijn kat en honden houden nu alle andere katten uit de tuin en ik hoop van harte nooit te maken te krijgen met andere gespuis. Dan zou ik mijn nijnen 's nachts op moeten gaan sluiten en dat doe ik liever niet. Echter als ik merk dat er wat zit in de buurt dan gaat dat zeker aangepast worden zodat het hok afgesloten kan worden.