Wie heeft er een Engelse Springer Spaniel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: Wie heeft er een Engelse Springer Spaniel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:14

Leuke hond! Ik denk dat we qua bezigheid wel kunnen bieden wat ze nodig hebben. Maar goed elke hond is natuurlijk anders en zal op individu aangepast worden. Ach ja het lange wachten kan beginnen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:23

Wat onze echt gewéldig vindt:
zeepbellen: erachter lopen en springen en ze dan kapot bijten :=
Een metalen decoratiebal van m'n moeder, daar zit de ze hele tijd op te knabbelen/zeveren en die rolt als zotten dus zit ze daarmee door te tuin te sheezen. :') :+
En oude lakens in een knoop, en dan plukken uitscheuren :))

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:25

Je zegt dat je een Heidewachtel niet aandurft, omdat jullie te weinig wandeltijd hebben... Waarom dan wel een Springen Spaniel? Die hebben net zoveel aan die wandeltijd.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:45

Astrid; jij hebt inderdaad een werker :) Knap kind heb je daar! Mijn ervaring is juist dat de showers hoger op de poten e ranker zijn als de werkers. Werkers juist iets kleiner en forser.

Surprise; een Springer is vaak wat makkelijker tevreden te stellen. Het maakt ze niet zo uit, als ze er maar uit komen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:48

Onze is vrij groot idd, der zusje is een heel stuk kleiner en fijner, maar zij was bij de 3/4 grootste in een nest van 7, zusje was 1 vd 2 kleinste. Ze is ongv 48 cm en net iets zwaarder dan 20 kilo ongv. :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:49

Surprise_ idd wat xIirtJj zegt. Een showlijn engelse springer is wat makkelijker tevreden te stellen, als ze er maar bij kunnen zijn. Wat wij begrijpen wacht de springer meer op opdracht van de baas, heidewachtel heeft toch echt meer training nodig en zoekt vaak zelf zijn werk. Springer blijft meer in de buurt van de baas. Maar goed dit is even kort door de bocht natuurlijk.

We hebben er wel goed over nagedacht, verschillende fokkers en eigenaren geven aan dat het wel bij ons past. Showlijnen zijn ook echt helemaal niet nerveus druk, zijn wel aanwezig en in beweging maar alles op een kalme manier (weet niet goed te omschrijven) waar een heidewachtel meer hectisch overkomt.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:51

Wij hebben hier ook een reus :)
Ik zal eens foto's van mijn mannen posten :)

Werker Pjotr, negen jaar oud van Sipke
Afbeelding

Shower Topper Buddy Leikaspringers, tweeënhalf jaar oud van Yannis vom Soestbach
Afbeelding

Samen met mij
Afbeelding

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:54

Wauw wat een heerlijke beesten heb je zeg <3
Stiekem vind ik het jammer dat de onze haar buikhaar niet zo groeit, blijft gewoon kort :n
Maar ach, nog zo handig nu met die regen en modder :+

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:00

Die werker van ons gaat het minder hard, het groeien van behang, maar na negen jaar lang sparen heeft hij wel super behang :) Hij heeft minder dik behang als Buddy, maar hij heeft het wel! Is heel veel borstel werk en er blijven zo vaak takjes ed in hangen. En wat je zegt, met regen en modder is het ook wel lekker.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:10

Hier nog een Springer eigenaar :D

Onze eerste Springer Rocco, hebben we in januari 2012 helaas in moeten slapen op een leeftijd van 9 jaar..

Afbeelding

En dit hebben we nu := Bruno.

Afbeelding

Eens een Springer, altijd een Springer! :D Geweldig ras, zou niks anders meer willen.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:27

Wow die 2e is erg vos! Bijna een welsh zo :))

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:28

't is toch echt een Engelse volgens zijn paspoort :+ Hij is al wel een heel stuk donkerder geworden, bij z'n oren heeft 'ie nog van die puppy haartjes in de kleur die hij had zoals we hem gekocht hadden! :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:13

Spijt me zeer, maar das echt geen Engelse xD dat is een Welsh. Hij is veel te licht voor een Springer. Zoi best kunnen dat het een kruising is tussen Engels en Welsh en daarom in het Engelse stamboek terecht gekomen is. Maar dit is echt te licht. Wat is zn naam/nhsb nummer?

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:19

xIirtJj schreef:
Spijt me zeer, maar das echt geen Engelse xD dat is een Welsh. Hij is veel te licht voor een Springer. Zoi best kunnen dat het een kruising is tussen Engels en Welsh en daarom in het Engelse stamboek terecht gekomen is. Maar dit is echt te licht. Wat is zn naam/nhsb nummer?

Nummers en dergelijke hebben we niet van Bruno, we hadden hem gekocht bij een "fokker" in Belgie maar bleek achteraf uit Slowakije te komen. Hier hoef ik geen verdere commentaar op (al genoeg gehad van Bokt :+), maar een stamboek en dergelijke hebben we niet.. Enkel zijn paspoort waarin staat dat hij een Engelse Springer Spaniel is :)

Maar zijn lijf is wel een stuk donkerder als zijn kop, zijn lijf begon ook als eerste te "verkleuren". Maar als ik eens zoek naar een Welsh, dan begin ik aan zijn paspoort te twijfelen. Qua kleur heeft ie inderdaad meer weg van een Welsh.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:29

Een Engelse is echt al donkerbruin vanaf de geboorte, die verkleuren niet naar donkerder. Zijn bij de geboorte al heel diep van kleur. Dus ik denk dat de jouwe eerder een Welsh is, maar dat er gewoon Engels op zijn paspoort staat.
Het is in ieder geval geen stamboek Engelse Springer, hij staat niet in het stamboekbestand. En op shows zou je het ook niet hoeven proberen met zo'n kleur.

Maar het is en blijft een Springer, of het een Welsh of Engelse is, ze zijn qua karakter grotendeels hetzelfde! Zijn geweldige honden!

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:56

Hier nog iemand met 2 engelse springer spaniëls. Wij hebben 2 teefjes. Sylca die 13 september 4 jaar oud is geworden en Shanty die 2,5 jaar oud is. Beide hebben we vanaf pup af aan.
Sylca is ontzettend slim. Toen ze 12 weken oud was kende ze de commando’s zit, af, pootje, apport en los al. Zo hebben we ook een heleboel speeltjes / knuffels en alles heeft een naam en ze weet dus ook welke naam bij welk speeltje of knuffel hoort. Sylca loopt ook vrijwel altijd los overal mee naartoe. Alleen op drukke punten doen we haar aan de lijn voor de zekerheid. Verder is ze behoorlijk geliefd bij ons in het dorp. Zo komen ook vaak kinderen aan de deur of dat sylca buiten mag komen spelen :+ Verder is ze een echte waterrat, apporteert graag, is ze gek op zeepbellen, sneeuw en vuurwerk. Met oud en nieuw staat sylca doodleuk buiten naar het vuurwerk te kijken.

Shanty daarentegen is wat minder slim. Duurt bij haar allemaal een stuk langer eer ze een commando snapt, maar dat maakt haar niet minder leuk. En ze is liever lui dan moe. Apporteert wel eens, maar dit is altijd voor korte duur. Wat ze wel erg leuk vind is de vogels/eenden opjagen of speeltjes van sylca afpakken om vervolgens hard weg te rennen en tijdens het rennen het speeltje te laten vallen, zodat sylca het speeltje kan gaan zoeken :+ Shanty is ook niet zo’n held als sylca. Vind een hoop dingen best eng, snel schrikachtig en moet helemaal niks van kleine kinderen hebben. Om deze redenen loopt shanty dan ook vaak aan de lijn. Op open velden, strand of park waar ze de ruimte heeft loopt ze wel los. Verder is ook zij een echte waterrat en een echte knuffelhond.

Met beide honden gaan we in de zomer regelmatig naar het strand en het hele jaar door regelmatig naar het bos. Beide plekken lopen ze gewoon lekker los rond te struinen. Dagelijks gaan we naar het park wat op 5min afstand ligt, van 4,5 hectare groot, waar ze lekker kunnen ravotten. Ligt een beetje aan het weer, maar vaak zijn we daar 1 tot 1,5 uur te vinden met ze. Verder gaan ze nog 3xper dag voor een kortere ronde op pad. Zijn beide ook geen blaffers, blaffen echt alleen als er onverwachts vreemde in de achtertuin staan of ze een vreemd geluid horen.

Samen:
http://i7.photobucket.com/albums/y281/o ... e83438.jpg

Sylca:
http://i7.photobucket.com/albums/y281/o ... d19e05.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y281/o ... G_7041.jpg

Shanty:
http://i7.photobucket.com/albums/y281/o ... 40c3b9.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y281/o ... 60ea96.jpg

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:38

Ook twee werkers toch? Leuke dieren!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 09:27

Ik kwam dit topic tegen en dacht zal jullie een update geven.

Jill is gedekt in maart en er worden in week 21 pups verwacht. Het is te hopen dat er voor ons iets bij gaat zitten, staan redelijk vooraan (meen tweede) voor een reu. De dekreu is Chaos geworden en die is BOB geworden op de crufts en we hebben hem daardoor kunnen bewonderen op de crufts. Dus nog een maandje wachten en dan weten we of we in juli ons nieuwe huisgenoot kunnen ontvangen.

Naam is wat moeilijk om samen uit te komen, aan de ene kant willen we een naam van een zanger (ivm Do onze boxer lijkt ons dat leuk) moet lekker kort en krachtig zijn, niet te vaak voorkomen.
Nu zitten we op Guus en Juul. Van deze twee vindt ik Juul het vlotste maar laten we in de buurt een JR Juulke hebben, meisje Juultje en op het werk een Julie... Guus is leuk ivm Guus Meuwis maar ik vindt het wat plomp overkomen :+ ach ja we hebben nog even.

Mocht er niks bij gaan zitten dan gaan we waarschijnlijk in Duitsland kijken waar op dat moment nesten zitten en we gaan over dan op de lijst van Abby maar zullen ook vooraf dan aangeven dat we wel gaan rondkijken. We hebben lang genoeg gewacht en willen nu toch echt graag een pup.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:46

Ons jongste is vandaag drie geworden :) Al drie jaar lang mijn maatje. Ligt nu, na een lange wandeling, uitgeteld aan mijn voeten.

Afbeelding

Hij wordt niet mishandeld xD

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 11:20

Nieuwe update!

Pups zijn zondag 18 mei geboren, een flink nest namelijk 7 reuen en 4 teven (er zijn nog reuen die een baasje zoeken).
Over vier weken mogen we gaan kijken en rond 6-7 weken krijgen we te horen welke pup(s) qua karakter bij ons zou(den) passen.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 11:33

Spannend hoor!! Hele fijne honden, die springers, staan ook op mijn lijstje voor een volgende hond, al voel ik nog iets meer voor de Welsh dan voor de Engelse, maar wie weet :D

(en dat er nog reuen een baasje zoeken heb ik niet gelezen, of ik zat al in de auto :Y) )

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:20

Wat leuk Joyce! :)
Er moet vast een leuk maatje voor je tussen zitten :)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 11:47

Ze groeien hard!! zaterdag gaan we voor de eerste keer kijken.

Op de foto's zijn ze 3 weken oud, de hele bubs zijn alle reuen bij elkaar.

Afbeelding
Afbeelding

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:53

Gefeliciteerd :) Wat een leukerds!
Maar ik val sws voor Springers.
Ga je ook naar de Springerdag in (uit mijn hoofd) september? Op Stal Mansour in Arnhem

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 11:11

Springerdag? :D