Jonge kittens, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:48

Ik ga zo overleggen! Mams vangen is erg makkelijk, het is net een huiskat. Vindt alles best, maakt haar allemaal niets uit eigenlijk. Ik snap dat jullie 'willen' dat ik de dierenambulance nu bel, maar ik overleg zometeen, met mijn ouders.

Mioux

Re: Jonge kittens, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:49

T lijkt mij ook niet anders als normaal dat als je de moederpoes kan vangen je erna de dierenambulance belt, zeker als ze de kittens links laat liggen? Niet om 1 of ander,maar als ze niks binnen krijgen jonge kittens kunnen heel snel uitdrogen,als je t vachtje iets optilt, gaat t dan meteen terug? En het tandvlees is die rose of wittig?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:51

Ik zal ze in ieder geval naar binnen halen, en dat als je ze niet zelf wil voeden de dieren ambu bellen.

Het is trouwens wel heel veel moeite als je ze zelf moet voeden, 's nachts om de 3 uur eruit, Maar ik moet zeggen, je krijgt er zovele liefde voor terug en zulke lieve katjes :j
Wij hebben zelf ook een te vroeg geboren nestje opgevoed, dus voor eventuele vragen, we hebben ervaring :')
Ik volg even, ben benieuwd wat je gaat doen :)

Trouwens goed dat je die kruik erbij hebt gelegd :j

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:51

Ze laat ze niet links liggen, lijkt het nu. Ze lag er net heeeel dicht tegenaan en likte ze een beetje. Verder leefden de kittens vandaag weer op, dus het lijkt alsof ze het warmer hebben/voedsel hebben gekregen oid. Ik loop er zo weer even heen, zal kijken naar de vacht en tandvlees!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:52

Inderdaad, waarom eerst overleggen? NU die dierenambulance bellen, elke seconde telt met die kleintjes. Vooral als je ze zelf niet kunt houden en de moederpoes zorgt er niet voldoende voor ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:52

En inderdaad binnen halen want het is buiten best fris, ook met kruik,zeker voor zulke jonge kleine kittens

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:52

@Fair, okee, bedankt! Ik zal zo overleggen. Hoop dat we ze binnen mogen houden, en als dat over een paar uur totaal niet beter gaat, ga ik zeker de dierenambulance bellen. Maar dus eerst maar even overleggen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:53

Paar uur? Sorry waarom over een paar uur? Het beste is als die dierenambulance ervoor zorgt, die hebben ervaren artsen en deskundige in dienst? Het BESTE voor de KITTENS is zeker de dierenambulance bellen

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:53

Ik denk ook niet dat de blauwe kleur goed is, maar ik zie wel verbetering. Ook de moeder lijkt meer te doen zegmaar. Ik snap dat elke seconde kan tellen, maargoed. Ik heb toch liever even een snel overleg met mn ouders.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:54

Mensen die reageren, er staat dat de moederpoes moet worden gecastreerd, maar is het niet steriliseren?
Verder hoop ik echt dat het goed komt met de kleintjes. En misschien vond die moeder 5 kittens wel te veel?

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:54

@Mioux, nou, ik bedoelde daarmee, als we ze binnen bij de warme kachel leggen en als het dan na een tijdje nog niet beter gaat (wil niet zeggen een paar uur) dan kijken. Er zit nu al verbetering in, dus ik kan het toch een halfuurtje aanzien binnen (als dat mag dan, anders gelijk dierenambulance).

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:55

heb je ze al binnen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:55

sorry maar jemoet wel aan de kittens denken en niet alleen aan ik wacht even een paar uur,ach maak t uit ze zijn blauw maar verder? Blauwe kleur is vaak een slecht teken zeker bij nog zo jong diertje

Ze noemen het vanwege het verwijderen ook castreren bij de vrouwtjes, de oude term stelleriseren word minder gebruikt tegenwoordig

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:57

@tabaflab, volgensmij idd steriliseren.
Maar misschien wel, het is zo te zien een erg jonge kat, en ook nog heel klein (ze is niet gegroeid de afgelopen 3 maanden dat ze hier liep). Dus misschien kon ze dat wel niet aan, of ze snapte het niet of wat dan ook. Ik kan geen gedachten lezen. Volgensmij is er 1 of 2 doodgeboren .. Maar er zat al niet veel leven in, en heb ze eerst ook maar met rust gelaten. Maar deze twee bewegen meer enzo, dus er zit (denk ik in ieder geval) verbetering in.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 15:57

Mijn ouders komen over iets van 2 minuten thuis, ga nu naar beneden en ik laat het jullie nog weten. :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:58

Kan je ze niet even snel met kussen en al in de bijkeuken in een doos zetten zolang het overleggen ?

Okee succes :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:59

Elk dier word in feite gecastreerd. castreren is weghalen, steriliseren is afbinden.
Bij poezen word de hele handel weggehaald dus castreren.
In de voksmond word nogal graag gesproken over steriliseren bij vrouwtjes en castreren bij mannetjes.

Overigens hoop ik dat poezenmamma gewoon naar de opvang gaat al is het maar om te vooromen dat ze weer zwanger word en de kleintjes op straat belanden.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:00

kittens even op de keukenweegschaal wegen, ze moeten per halve dag aankomen, zo niet dan is het einde verhaal zijn ze aan doodgaan.
maken de kittens geluid? kreunen ze? zo ja.. onmiddelijk dierenbscherming bescherming bellen en op laten halen dan gaat het niet goed dan zijn de organen al aan afsterven.

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:01

Ik denk dat jij er zelf moeite mee hebt ze te geven aan de dierenambulance omdat je ze zo schattig vind. Maar je weet wat er gebeurd, daar buiten gaan ze echt dood. Ik zal als ik jou was de dierenambulance bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:01

Wat is er zo lastig aan de dierenambulance bellen?
Ze zijn ervoor
Het is gratis
en ze hebben er ook nog verstand van

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:04

Wat sneu om dood te gaan van de honger en de kou. Je had al veel eerder moeten bellen.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:07

Carmenxoxo schreef:
Ik denk dat jij er zelf moeite mee hebt ze te geven aan de dierenambulance omdat je ze zo schattig vind. Maar je weet wat er gebeurd, daar buiten gaan ze echt dood. Ik zal als ik jou was de dierenambulance bellen.

Dit was het eerste wat bij mij binnen schoot.
Ik weet wel 1 ding dat ik mijn kinderen wel zo opvoed dat bij leven en dood van mens en dier altijd! gebelt moet worden voor medische hulp.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:09

nu nemen jullie conclusies zonder te weten wat er echt is.

Ik denk dat ze ze gewoon wil helpen, en daar zijn 2 manieren voor: zelf opvoeden of dierenambu.
Die keuze is ze nu aan het maken :j alleen maar goed toch?

Het enige wat van mij wel mocht is om zo lang de katjes binnen te houden :j

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:10

Laat je even weten wat je doet Ts? Ik woon niet heel ver van jou vandaan, wil ze ook wel ophalen als je de dierenambulance niet wilt bellen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:10

de dierenambulance kost je ook niks, dus ik zou ze bellen.