Kat agressief tegen peuter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:50

Wij hebben onze katten ook maar een week binnen gehouden. We hadden 1 slimme kat en die bleef meteen in de tuin en kwam ook terug. De andere kat zijn we wel een stuk of 10 keer moeten gaan halen bij ons oude huis. 8)7 Hij bleef maar weglopen! Daarom zou ik het risico persoonlijk niet nemen.. Straks is je lieve poessie weg :(

LoveBodin

Re: Kat agressief tegen peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:53

Denk dat je dat moet afwegen: of de kat weg, maar hij is wél gelukkig, of nog een paar weken een uiterst ongelukkige kat, die alles doet om te ontsnappen.

Ik zou, zeker bij deze kat, dan maar het risico nemen :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:53

Dat niemand denkt aan spelen? Als mijn kat speels is kan hij me ook best te pakken nemen, maar dan heeft ie niks in de kwade zin. Als je kind over de grond dweilt is het voor de kat wellicht een uitdaging om te spelen. Misschien de kat meer uitdagen met speeltjes, hengeltjes etc.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:54

Onze kat is uit het raam van de eerste verdieping gesprongen, een week na de verhuizing. De sukkel kwam gelukkig in de heg terecht dus de schade viel mee. Daarna hebben we hem maar gewoon naar buiten gelaten en dat is prima gegaan.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 09:55

Nou ja, ik kan me nog herinneren dat onze kat ook niet tevreden was buiten hoor. := Je weet het toch niet!

Je kan ook het huis leuker maken voor hem? Krabpaal oid?

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 10:09

Nou, spelen is het in elk geval niet :n
Die ene keer toen ze mijn dochtertje aanviel was het waarschijnlijk uit frustratie (heeft ze trouwens niet meer gedaan), en nu is het echt op de momenten dat ze naar buiten wil. Als ze de deur hoort open gaan komt ze aangestormt en probeert ze naar buiten te glippen. Als ik haar dan wil tegenhouden gaat ze blazen, krabben en proberen te bijten.

Krabpaal en speelgoed heeft ze trouwens bij hopen, maakt ze ook veel gebruik van. Er wordt ook veel met haar gespeeld en ze krijgt veel aandacht (dochter is echt gek op haar).

Aan een tuigje is bij haar geen optie, geloof me, dan wordt ze helemaal wild...

Om een idee te geven van haar jachtinstinct: toen we tijdelijk op het appartement woonden is ze vanaf het balkon een passerende duif achterna gesprongen, gelukkig is ze op het balkon een verdieping lager terechtgekomen en konden we haar daar terug gaan ophalen :=
Laatst bijgewerkt door MiVita op 11-07-13 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:12

Ik zou haar naar buiten mikken.. Dier heeft zoveel frustratie blijkbaar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:32

Mijn hond doet dit bij de kat en zoon als ze iets doen wat niet mag. Als de kat op tafel zit meent de hond dat hij moet corrigeren en trekt de kat eraf
Als zoon iets doet wat niet mag, snoepjeskast openen, blaft de hond op hem. Gelukkig is het niet zo extreem als bij jullie,maar kan zijn dat de kat jullie wil helpen door het kind te "straffen"

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:19

FriesWytske schreef:
Kun je haar niet een tuigje omdoen en daar een lang touw aan. Deze dan ergens aan vast maken. Zo kan ze toch buiten, maar niet weglopen.

Dat zou ik bij mijn katten nooit aandoen, ze worden zeker weten helemaal gek.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:36

samoth schreef:
FriesWytske schreef:
Kun je haar niet een tuigje omdoen en daar een lang touw aan. Deze dan ergens aan vast maken. Zo kan ze toch buiten, maar niet weglopen.

Dat zou ik bij mijn katten nooit aandoen, ze worden zeker weten helemaal gek.

Volgens mij staat er zelfs op die verpakkingen dat je ze er nooit alleen mee mag laten omdat ze zichzelf op kunnen hangen erin.

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:53

Nou, rond de middag had ik haar even buiten gelaten. Eerste 10 minuten bleef ze netjes in de tuin, daarna was ze plots verdwenen. Was ze al gaan zoeken maar vond ze nergens. Ik vreesde al dat ik ze niet meer terug zou zien.

Maar 10 minuten geleden kwam mevrouw doodleuk weer naar binnen wandelen en om haar eten vragen. Helemaal super dus!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:54

Oh pfieuw gelukkig maar *\o/*

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:06

zie je wel! :D

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:16

nice! ik hoop dat ze een beetje tot rust komt nu :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:17

Nou moet ik zeggen dat kinder gekrijs nog wel eens op een katten gekrijs kan lijken... misschien dat daar de trigger lag toen ze echt aanviel? Hier reageren mijn katten nog wel eens op de krijsende baby van de buren ze kijken dan rond alsof er een vreemde kat in huis loopt (grote ogen, staart ietsjes dik, zoekend in alle gaten en hoeken :j ).

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 14:18

@vanLotje: ik hoop het ook, voorlopig is ze toch al een stuk rustiger dan de voorbije weken.

Het schuifraam staat open en ze loopt binnen en buiten alsof het nooit anders is geweest 8)7
Pff katten zijn rare beesten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 23:01

Gewoon naar buiten laten. Die van ons was na 2 dagen al ontsnapt en kon het huis prima terug vinden.