Zijn er meer opvanggezinnen op bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Zijn er meer opvanggezinnen op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 21:53

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:19

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 17:16

Haha ook niet altijd hoor, ik kan aan mensen wel goed zien of ze serieus geintresseerd zijn en dan wil ik best uitleggen, maar soms tref je ook mensen die stellig veroordelend zijn. Ook prima, daar neem ik de moeite niet voor, dan kunnen ze nog wel een opmerking krijgen over 'verkeerd voorgelicht' oid maar dan gaan ze maar lekker zelf googlen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:38

xXLianneXx schreef:
Mist schreef:
ik zo'n beetje 15jr. ik kan niet anders. Een paar jaar geleden toen ik een hele reeks nierpatienten had opgevangen (dat is heel intensief!) zat ik er doorheen en ben ik "overgestapt" naar aidskatten- die gaan doorgangs wat langer mee. Ik heb dus dit jaar pas voor het eerst een aidskat verloren, maar die was al wel bijna 5 jaar bij mij. De andere oude zwakke/zieke zwervers (vaak ook wild- maar dat trekt heel snel bij) hielden het hooguit 2 jaar vol, IK heb een hele kast vol urnen, geen idee hoeveel maar 20 zullen het zeker zijn.

Toevallig plek voor nog 2 aids katers? Wij hebben een super leuk stel in het asiel zitten die nog een huisje zoeken :)

Op dit moment helaas niet , zit nu aan 8 en dat is mijn "vaste" max, behalve de tijdelijke opvang :)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:11

anneliesdj; misschien ligt dat aan 'mijn' diersoort maar ik ben er toch meer 'tegen'. Dat komt omdat ik sinds ik voor deze stichting werk echt veel kattenproblemen tegenkom. Het zwerfkatten probleem is in Nederland op veel plekken natuurlijk nogal groot en daarom ben ik echt voor om dit in Nederland eerst op te lossen voor er katten uit het buitenland gehaald worden.

Als je ziet hoeveel zwerfkatten de stichting waar ik voor werk per jaar laat helpen (echt in de honderden) en hoeveel kittens er alsnog binnen komen lijkt er haast geen eind aan te komen. En dan werk ik nog voor een hele kleine stichting.

Met honden is het vast anders, daar heb ik nooit echt over nagedacht, er lopen natuurlijk niet honderden zwerfhonden over straat die er maar op los fokken, maar vanuit mijn katten oogpunt ben ik erg tegen dieren uit het buitenland halen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 12:52

Ben ik met je eens hoor, katten hebben we genoeg, de stichting waar ik voor opvang haalt dan ook geen katten uit het buitenland, gaan ze dat wel doen dan gooi ik het bijltje in de ring ;)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:16

Ik haal het topic maar weer eens omhoog want sinds 1,5 week is het eerste nestje van het jaar weer bij ons binnen. Ze zijn bij iemand voor de deur gevonden en zij wisten zeker dat ze van een zwerfkat waren, ik twijfel daar erg over omdat ze wel schuw zijn maar absoluut niet wild. Mijn gok is dat ofwel de mensen die ze hebben 'gevonden' er vanaf wilde of dat ze daar gedumpt zijn.

De kleintjes waren al een week of 5 toen ze kwamen en gister zijn ze geent en gechipt, ze staan dus al op de website voor adoptie en mogen over een weekje weg :) Aan de ene kant heel leuk weer lekker bezig zijn maar ik heb inmiddels een baan voor 36 uur in de week en het word nu wel erg veel. Ik denk dat ik dit jaar flink moet gaan minderen vergeleken met vorig jaar. Maar voor nu is het weer heerlijk vijf van die kleine frutsels in huis :D Het zijn waarschijnlijk kruisinkjes met een oosters ras want ze zijn mega slank, lange poten, spitse koppies en mega oren, echt super lief!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:30

ik heb sinds gisteren weer 3 opvangkittens van ca. 3 wk. een rood wit katertje en rood katertje en een zwart met beetje wit katertje

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:46

speurneusc schreef:
ik heb sinds gisteren weer 3 opvangkittens van ca. 3 wk. een rood wit katertje en rood katertje en een zwart met beetje wit katertje

Leuk :) ! Ik heb 4 zwarte met een heel klein plekje wit (helaas want zwart is moeilijk plaatsbaar ookal zijn deze zooo mooi en sierlijk gebouwd) en 1 cyperse :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:51

Ik vind zwarte katten juist leuk? Mijn zwart beetje felix ook van.de straat.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:06

Ik ben opvang geweest voor een stichting in Drenthe die honden uit Kroatië haalde.
Wil de naam hier niet openbaar zetten, via pb eventueel wel.

Nogal een dubieuze eerste indruk kreeg ik, zeer chaotisch in het contact en vertelden verschillende verhalen.
Hoefden mij ook niet eerst te ontmoeten, ik hoefde niks te tekenen, allemaal erg apart.
Helaas bleek die stichting ook in verder contact erg "bijzonder".
Voor de hond die ik opving was na een tijdje interesse en die mevrouw zou voor een 2e bezoek en wandeling komen en aan de hand daarvan beslissen.
Uiteraard laten weten aan de stichting, maar nog vóór die geïnteresseerde voor de 2e maal was geweest is de hond (zonder mij in te lichten) opgehaald en geplaatst bij een iemand die het dier nog niet eens had gezien! (Ik woonde destijds met meer mensen in 1 huis en iemand anders heeft de hond zo meegegeven... >;) )

Raad deze stichting dan ook zeer af.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:36

nee, maar lijkt me wel echt leuk. maar dan wil ik eerst een heel stuk groter wonen

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:43

Wij krijgen 16 juni ons eerste gasthondje, ben heel nieuwschierig, 4 maand oud teefje uit griekenland.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 12:41

Spannend Leanne :) Bij mij is er inmiddels 1 zwart poesje besproken, normaal gaat het veel sneller maar het begin is er ;)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:20

hier geen problemen met kleurtjes om te plaatsen... speciale zwart/wit meetings worden er georganiseerd in het asiel en dan zijn ze vaak allemaal geplaatst ook.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:02

Inmiddels is alice hier bijna een week :) het een chihuahua kruising staat in haar boekje, en ze heeft er wel veel van weg. Ze was erg angstig en onzeker de eerste dagen, maar moetzeggen dat het steeds beter gaat. Ze begint wat te spelen en begroet je als je even weg bent geweest. Al een hele vooruit gang dus.