Rare eetgewoontes hond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 18:45

Mijn hond heet een keer een schaaltje paaseitjes gegeten. met papier.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:46

die van mij eet echt alles wat ze maar mag hebben (dus geen chocola etc.) , behalve sla :+

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:00

Chimene15 schreef:
ik wist niet dat druiven giftig waren maar 2 druiven per 3 maanden kan geen kwaad denk ik?
onze worden er niet ziek van in ieder geval

Tja nu weet je het wel.. ik zou het dus niet doen maar het is jou hond en niet de mijne ;)

Chimene15

Re: Rare eetgewoontes hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:08

nee ze krijgen het niet meer!

belisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:18

Als de hoefsmid is geweest bij mijn verzorgpony eet de stalhond stukken afgesneden hoef op..
Verder eet de stalhond ook paardensnoepjes, biks , stront (alle soorten en maten :') ).
In zijn bench staat altijd normale hondenbrokjes maar dat eet ie niet.
1 x mijn tas op de grond gezet met broodje leverworst erin ik loop weg, kom ik terug.. Zit er een hond in mijn tas te genieten van een broodje leverworst.. :=

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:23

afgesneden hoef en stront is heel normaal geloof ik :) Iig afgesneden hoef doen heel veel honden.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 19:24

tja is toch een soort bot.

Madeliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:27

mijn hond eet alles graag wat ik opeet van avondkost. behalve dan rauwe groenten. Maar ze krijgt enkel kleine restjes. Verder eet ze hier ook enkel 's avonds juist voor ik ga slapen haar eten op. Op een ander moment in de dag kijkt ze er niet naar om, enkel dan wil ze eten..!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:38

LoveBodin schreef:
afgesneden hoef en stront is heel normaal geloof ik :) Iig afgesneden hoef doen heel veel honden.

Dat klopt het is heel normaal maar gezond is anders.,. stront kan natuurlijk ook van alles bevatten en hoef kan heel scherp zijn en door de darmwand of maagwand snijden..
De hond van mijn baas vermorzeld na een BBQ kippekluifjes.. botjes en al gaan naar binnen. de hond is al 15 en heeft zijn hele leven dit al gedaan en gehad. Die mensen geven het gewoon omdat het nooit fout is gegaan,. tja ik zou het dus zelf niet doen maargoed tja bij dat soort mensen gaat het altijd goed en als ik het dan een keer zou doen gaat het dus wel fout haha

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:50

Inderdaad, hoef is niet heel erg veilig. Maar dat geldt voor alle scherpe dingen.
Stront ligt eraan wat voor stront.
Wij geven ozne hond nooit dingen met bot (katten trouwens ook niet).
(al heeft 't beest wel minimaal 3 chocoladerepen van 200gr opgevreten := )

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:54

Van voor gekke dingetje die van mij lekker vind, staat op nummer 1 huzare salade en kippe soep... Haha..

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:11

Onze ridgeback is gek op koffie! Ze mag vaak de beker uitlikken van mijn man en zit dan erg ongeduldig te wachten tot hij de koffie op heeft.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:18

tja..bekijk het zo...
eet jij 7 dagen in de week , smorgens en savonds boerenkool zonder jus?
yak denk je dan, echt niet, en waarom je hond dan wel?
want qua droogte en smaak is het bijna hetzelfde!!
dus wilt je hond graag andere smaken!!
geef hem groot gelijk!!

en dat is ook geheel de reden dat een hond weinig eet, en daarbij, de grootste reden van niet eten, alleen in de avond..
brok ligt op het maagzuur
maarzuur zorgt (in de natuur) ervoor dat botwerk zacht word, pas als het zacht word , zakt het en kan het getransporteert worden naar de darmen.
Nu doet de gemiddelde brok er ongeveer 16 uur over om te zaken, he verdomd, mijn hond eet niet lekker, alleen in de avond, tja logisch, want de brok ligt op het maagzuur, is nog niet gezakt, dus is de hond nog eigenlijk vol van de vorige voeding.
in totaal is de brok rond de 24 uur aanwezig in het lichaam.

verse voeding max 16 uur, en daar zit het verschil in!!

ooit een wolf of zwerfhond een potje zien koken, maar onze honden krijgen wel brokken?!!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:29

LoveBodin schreef:
Inderdaad, hoef is niet heel erg veilig. Maar dat geldt voor alle scherpe dingen.
Stront ligt eraan wat voor stront.
Wij geven ozne hond nooit dingen met bot (katten trouwens ook niet).
(al heeft 't beest wel minimaal 3 chocoladerepen van 200gr opgevreten := )

Wij thuis ook geen bot .. behalve mijn moeder.. mijn moeder gaf ze altijd het 'soepbot' (dus z'n ring waar nog merg in zit uit de bouilion)..
Deed ze wel vaker.. Dus dat had ze op een middag gedaan. In eens heel hard gepiep uit de keuken.. Dus is ze naar de keuken toe gerent.
Had mijn hond het voor elkaar gekregen om met haar onderkaak door de ring (waar het merg dus normaal zat) achter haar hoektanden te krijgen.. hondje helemaal in paniek en met haar poten proberen het eraf te krijgen..
Zij met hond (+soepbot) naar de DA toe.. die heeft hem eraf moeten slijpen..
:') Nu krijgen ze nooit meer soepbot haha..

Is maar goed dat ik er niet was want ik had waarschijnlijk helemaal dubbel gelegen.. er is maar een dier die dat voor elkaar krijgt.. :j _O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:47

hoef knaagt ie hier ook zo weg , maar ja, hij krijgt vers, dus dat verteert wel, lamsribben en konijnenkarkassen verteren ook, dus waarom hoef niet ;)
paardenpoep ben ik wel fel op, voor het zelfde geld is het paard waar het van is, net ontwormd , voor je het weet is je hond hemelen of dikken neurologische problemen.
dus ik probeer altijd paardenpoep te mijden.
verder is ie wel gek op mandarijnen, kwijlen als een dolle als iemand er 1 eet :+

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:54

Mijn vorige hond was gek op augurken! 8)7 Ik kon zelf nieteens een augurk eten zonder dat zij helemaal gek werd! Haha

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:20

Boem eet alles! Is zeer gemakkelijk met zijn eten. ´s Ochtends brok, ´s avonds rauw vlees wat ik meeneem uit de zaak. Tussendoor fruit, hondekoekje e.d. En verder loopt hij in het bos te zoeken naar dode konijnen, geiten, moeflons, etc. Op zo´n 2 kilometer afstand ruikt hij dat en dan is hij weg. Kan ik hem weer wegslepen bij een kadaver. Ik ben hier zelf niet blij mee, maar er valt tot nu toe helaas weinig tegen te doen.
Zijn makkelijke eetgedrag is wel handig met tabletten. Ontbijt klaarmaken, eerst pil is zijn mond en dan smullen maar. Gaat zonder problemen. Wel makkelijk want hij krijgt toch iedere ochtend een pil.