Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
spitenmazz schreef:Ik heb ook altijd russische dwerghamstertjes gehad tot een paar jaar terug.
Toevallig dat vandaag mijn vriend een 'klein kadotje' bij had, een rusje dus.
De mijne waren altijd dol gelukkig en dagen bezig met knabbelstokken
http://www.lovablepets.nl/knaagdieren/s ... cker-fruit
ik weet alleen niet of 't goed is ze vaak te geven vanwege suikers ed? De mijne hebben er iig nooit wat van geleden.
Verder was het buizenstelsel zeer geliefd, alleen geloof ik dat, dat niet aan jou hok bevestigt kan worden.
spitenmazz schreef:Ik heb ook altijd russische dwerghamstertjes gehad tot een paar jaar terug.
ik weet alleen niet of 't goed is ze vaak te geven vanwege suikers ed? De mijne hebben er iig nooit wat van geleden.
Verder was het buizenstelsel zeer geliefd, alleen geloof ik dat, dat niet aan jou hok bevestigt kan worden.
). Nimfee schreef:spitenmazz schreef:Ik heb ook altijd russische dwerghamstertjes gehad tot een paar jaar terug.
Die knaagstokken zijn niet zo goed, bevatten veel suikers e.d. wat niet gezond is voor een hamster (en alle andere dieren). Als lekkernij zou ik gedroogde kruiden geven, noten (zoals pijnboompitten, zijn erg geliefd!) en een klein stukje groente. Meelwormen (eventueel gedroogde, ik geef ze niet meer levend omdat mijn gerbils ze begonnen te begraven voor 'later', dus na een paar uur kropen er allerlei meelwormen door het hok heen).
Veel bodembedekking helpt ook trouwens. Hamsters houden van graven.
esmee_2001 schreef:waar kun je die meelwormen kopen (vindt die dingen harstikke smerig )
maar ik heb voor mijn hamster hamstervoer zoon zak van de welkoop
het enige wat ze ervan opeet zijn de zonnebloempitten en mais de rest laat ze liggen
En die groene korrels zitten vaak juist heel veel in de (goedkopere) voorgemengde zakken voer. Zelf scheppen vind ik leuk én dan eten ze in ieder geval het grootste deel van het voer op, anders kan ik om de paar dagen een bak voer weggooien. Wel opletten dat ze het niet té lekker geeft en je niet teveel voert want dan worden ze heel snel dik 
no--a schreef:esmee_2001 schreef:waar kun je die meelwormen kopen (vindt die dingen harstikke smerig )
maar ik heb voor mijn hamster hamstervoer zoon zak van de welkoop
het enige wat ze ervan opeet zijn de zonnebloempitten en mais de rest laat ze liggen
Zelf schep ik altijd voer, dan kan ik zelf kiezen wat ik wil en dus wat de dieren eten. De groene korrels laten ze hier echt liggen, ze verhongeren nog liever dan dat ze het etenEn die groene korrels zitten vaak juist heel veel in de (goedkopere) voorgemengde zakken voer. Zelf scheppen vind ik leuk én dan eten ze in ieder geval het grootste deel van het voer op, anders kan ik om de paar dagen een bak voer weggooien. Wel opletten dat ze het niet té lekker geeft en je niet teveel voert want dan worden ze heel snel dik
Hier vinden ze wc rollen erg leuk en inderdaad papier om te versnipperen (een paar stroken papier versnipperen ze echt tot een enorme berg zacht spul om lekker in te slapen!), dan kunnen ze hun eigen nestmateriaal maken. Verder vinden ze alles waar je in kan klimmen wel leuk, van die houten dingen met gaten en trappetjes enzo. Die zijn in de meeste dierenwinkels trouwens erg duur, maar je kan ook prima zelf wat in elkaar bouwen met planken en spijkers!
no--a schreef:Zolang er maar genoeg ander 'gezond' voer in zit. (bijna) Alleen maar zonnebloempitjes is niet erg gezond, vanwege het hoge vetpercentage geloof ik.
Waar je ook op moet letten is dat er genoeg (dierlijk) eiwit in zit want dat hebben ze echt nodig. Dat kan in de vorm van meelwormen, maar ook honden/kattenbrokjes (wel letten op het zoutgehalte dat mag niet te hoog zijn) of bijvoorbeeld vlees. Zelf meng ik altijd voer maar je kan dus ook een een zak hamstervoer kopen en dit dus mengen met kattenbrokjes. Over het algemeen vinden ze die erg lekker!