wat een dropje!!! Enne aan de riem leren lopen doe ik altijd door ze te dragen naar het gras bijv. daar laten plassen en dan mogen ze terug naar huis lopen aan de riem. Dat is alles. Terug naar huis gaat namelijk veel makkelijker. Gaat dat goed dan bijv. een fleece vlecht meenemen (vaak lekker lang) en laten spelen en uitdagen daarmee zodat hij daar achteraan gaat. Niets geen getrek aan riem en tuig. Je wilt hebben dat hij het leuk vind namelijk en dat mee sleuren lijkt me nu niet bepaald leuk
Oh ja, zodra hij goed aan de riem kan lopen gelijk beginnen met het niet trekken aan de lijn. Daar kan je zeer veel voordeel mee op doen!
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-13 08:04
Het sleuren heeft maar 1 dag geduurd. Ik denk als ik daarmee iets echt vreselijk fout deed hij nu niet zo blij zou zijn om zijn tuigje te zien. Hij stapt er nog net niet zelf in en loopt inmiddels voor mij uit. Trekken aan de riem doet hij heeeel af en toe en dan corrigeer ik dat gelijk. Eerste dag super bang voor echt alles want hij was niet veel gewent. Hij begint ook al te snappen dat zitten zitten is Ik wil graag dat ze eerst netjes gaan zitten voor we de weg oversteken. Ook begint hij door te krijgen waar hij wel en niet mag plassen.
Ik heb altijd teefjes gehad, Zwabber is mijn eerste reu. Hij plast nog als een teefje........is hij daar niet wat laat mee nu hij bijna een half jaar is?
cam
Geplaatst: 06-05-13 09:02
Nee hoor hij is niet laat. Meestal pas rond de 9-12 maanden gaan ze hun poot op tillen. Al zijn er ook reuen die het al met 5 maanden doen. Mijn reu van bijna 12 jaar tilt de ene keer zijn poot op en soms ook niet. Heeft hij altijd al gedaan. Komt misschien omdat ik een hekel heb aan reuen die overal hun poot op tillen en overal tegen aan plassen. Hij mag dat alleen tegen een boom doen. En ook mag hij maar 2-3 plassen,ik vind het zo'n gedoe dat reuen maar blijven zeiken tegen elke pol gras die ze tegen komen. Zelfs als hij los loopt plast hij nooit meer dan 3 keer.
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-13 09:24
Ok....dat wist ik niet. Ik wil ook niet dat hij iedere twee tellen stil gaat staan om alles onder te zeiken straks Dus nu is het even kort naar de grasjes, plas doen en weer terug naar huis en spelen in de tuin.
Onze reu wil ook het liefst overal tegenaan plassen. Aan de riem doet hij dat niet meer en plast dan nog beperkt. Als hij los loopt mag hij van mij zo vaak plassen als hij wilt zolang hij maar bij mij in de buurt blijft lopen.
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-13 16:51
Zwabber heeft nog niet geleerd te komen als ik hem roep. En ik wil hem juist zo graag leren om los mee te lopen. Iemand de gouden tip hiervoor???
Iets heel lekkers nemen, (kipfilet oid) en dan een lange lijn nemen (longeerlijn bijv) En dan eerst dichtbij op de grond gaan zitten en 'm lokken, als hij komt, een commando zeggen: bijvoorbeeld: 'Kom hier' en steeds de afstand vergroten en op een gegeven moment voordat ie komt maar al wel naar je kijkt: 'kom hier' zeggen en daarna ook niet meer lager zitten maar gewoon staand roepen. Je kunt het ook eerst los oefenen in huis of in je tuin (als die omheind is). Het komen dus vooral heel leuk maken. En als hij het commando zit al kent, dan niet zeggen als hij komt want dan beloon je het zitten en niet het komen.
Als fase hiervoor kun je als hij naast je aan de riem loopt ineens achteruit lopen en hier roepen en belonen met iets lekkers. Hierdoor leren ze ook om op jou te letten.
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-13 17:19
Thanks!!!! Ik zal er eens mee gaan stoeien. Hij reageert nu nog totaal niet als je hem roept Maar hij leert wel super snel. Gaat nu al netjes op de stoeprand zitten voor het oversteken Ik moet het hem wel nog vertellen maar hij doet het ook nog
Hij is nu zo vreselijk moe, wilde niet eens meer mee naar het bos vanmiddag. Hij bleef thuis bij mijn man en deed niets anders dan slapen Ook nu ligt hij naast me op de tuinbank te ronken hahaha Vanavond begin ik maar met het naar me toe leren komen. Gaat helemaal goed komen
WinSel
Geplaatst: 06-05-13 18:06
Q !!!!!! Wat een heerlijk ding, fantastisch
quartel
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-13 18:11
dank je winsel Ik neem hem ook overal mee naartoe, mistte hem nu vanmiddag best wel Liefst gaat hij morgen mee werken.........maar hij is zoooo moe Eerst maar even bij laten komen