vos met zwarte rug?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Re: vos met zwarte rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:43

In de Amsterdamse waterleidingduinen zijn ze gewoon bijna tam, worden uit de hand gevoerd..en veelvuldig gefotografeerd!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 21:50

Deze foto's zijn gemaakt in Noordwijk/Noordwijkerhout, eigenlijk op de exacte locatie van mijn fototopic in mijn onderschrift :') Ik had die vos ook nog nooit gezien maar denk dat ik woensdag eens op onderzoek uitga met mijn camera :)) Deze vos was overduidelijk niet bang dus wie weet :P

Maar als ik die omschrijving lees van de vacht van de vos is dit dus wel een redelijk uitzonderlijk geval? Ik heb ook op google gezocht en ik zie alleen rode of met grijze haren tussendoor op de rug voorbij komen. Niet zo donker als deze :P

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:57

Susyb schreef:
marlonFloris schreef:
hahaha ben ik de enige die dacht dat het om een paard ging met een vos kleurige vacht :+ totdat ik de foto's zag :')

nee hoor.. ik had ook een 'vos' verwacht met een zwarte rug :')

Idem hier...

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:59

De "rode" vos heb ik in Amerika gezien in het donkergrijs, met witte staartpunt, hij komt in meerdere kleurslagen voor blijkbaar. Het is dat ik geen idee heb hoe ik een foto moet plaatsen.. De poolvos is een stukje kleiner.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:06

Vossen hebben 2 lagen vacht, een rode bovenlaag met daaronder een kortere donkere (tot zwarte) vacht.
Deze vos in in slechte conditie en bij haar is de bovenste laag op oa haar rug uitgevallen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 22:16

Brainless schreef:
Vossen hebben 2 lagen vacht, een rode bovenlaag met daaronder een kortere donkere (tot zwarte) vacht.
Deze vos in in slechte conditie en bij haar is de bovenste laag op oa haar rug uitgevallen.

aha dus dan was mijn gedachte dat ze ziek was waarschijnlijk toch dichtbij. Ze was namelijk in mijn ogen te "tam"... meestal zie je alleen zieke vossen overdag met zoveel mensen... want de duinen waren echt niet rustig...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 03:36

Hoe dan ook, je hebt hem mooi op de foto gekregen.
Hier hebben we alleen poolvossen, vaak gezien, maar nooit zo dichtbij dat ze te fotograferen waren. Ze zijn nogal schuw, en met goede reden, ze worden als schadelijk beschouwd en gejaagd.
Prachtige diertjes, vooral in de winter, stralend wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 07:42

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:46

Colway schreef:
princesmax schreef:
ik wist eigenlijk niet eens dat er vossen in NL leven :')
Wel gaaf dat je die zo tegenkomt en dan ook nog eens zo mooi op de foto kunt zetten.

Nou ja, dat wist ik dan weer wel ( niet banketstaaf bedoeld) maar zag ze nooit,....Hier in Lelystad, heb ik wel eens 'naast' ze gewandeld (tegen de wind in, horen en ruiken ze je niet) ze blijven machtig mooi en ben iedere keer weer verrukt :D

Op het laatste stukje tussen Lely haven en de rotonde naar Enkhuizen/A6 loopt ook geregeld een vos. Deze laat zich ook nog voeren door automobilisten. Ik zag hem in de winter vaak, dus of hij (zij?) een zwarte rug had, kon ik niet zien.