Tijgermest, waar te koop? - Kattenverjagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:22

little_birdy schreef:
wat dacht je van een flinke emmer ijskoud water eroverheen pleuren :)
of vangen opzoeken wie de eigenaar is en die eens flink erop aanspreken dat die **** kat uit je tuin moet blijven

flink peper strooien wil ook wel helpen

Ja, de eigenaars kunnen de kat wel vertellen dat hij niet in tuin X en tuin Z mag komen, maar dat de andere tuinen geen probleem zijn |o
Ik geef je op een briefje dat als dit vraagt aan ALLE katteneigenaren, dat hooguit 5% zijn kat binnen gaat houden. Schiet je geen donder mee op dus.

Anoniem

Re: Tijgermest, waar te koop? - Kattenverjagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:25

Hmm klinkt interesant die tijgermest :P , ben benieuwd of dat daadwerkelijk werkt!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:26

Hier helpt op de ouderwetse manier koffie zetten en deze filterzakjes buiten uit kappen ook erg goed! Wel om de week of maand verversen. Hoewel ik tegenwoordig totaal geen last meer heb van vreemde katten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:31

Wil je een simpele oplossing?

Koop een klein zonnepanneeltje... een paar kleine paaltjes (mooi in de kleur van het tuinmeubulair) en span een schrikdraadje met stroom.

Ik denk de simpelste, goedkoopste en best werkende oplossing :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:33

Eirikur schreef:
Als jij geen hond hebt (en bij voorkeur je buren ook niet, want het bereik is wrs. groter dan alleen jouw tuin) kun je ook zo'n apparaatje kopen dat ultrasoon geluid uitzendt. Daar hebben ze echt een paasei aan.

Valt nogal tegen kan ik je zeggen ^)
Wij hebben er een op het balkon, omdat onze eigen katten wel in de ren moeten kunnen, maar we hartstikke simpel worden van de buurkatten, die onze katten gaan lopen opnaaien voor de tralies waardoor die van ons in de aanval gaan. Erg fijn, als je 's nachts weer je bed uit kunt omdat het weer hommeles is op het balkon. Proberen wij onze katten binnen te houden om de overlast te beperken, hebben wij juist veel last van andermans katten.

Maar goed, wij hebben dus zo'n ding. Werkte in het begin wel even, maar inmiddels zijn ze er aan gewend en vinden ze het allang niet meer eng en negeren ze het compleet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:35

Jolliegirl schreef:

Koop een klein zonnepanneeltje... een paar kleine paaltjes (mooi in de kleur van het tuinmeubulair) en span een schrikdraadje met stroom.

Sorry maar je gaat toch geen stroom om je eigen tuin zetten omdat je last heb van een andermans katten. Dat is een omgekeerde wereld.

Mijn hond schijt ook niet in een andermans tuin.

Koffiedik helpt hier gelukkig wel. Hopelijk helpt die tijgermest. Jammer alleen dat je de kosten niet op de eigenaren van de katten kan verhalen.

Heb totaal geen hekel aan katten, er slaapt er zelfs 1 regelmatig in onze tuin onder het afdak. Maar als ze in mijn tuin schijten dan was ik ook niet blij!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 17:41

Het enige wat echt goed helpt... Zelf een territoriale kat(er) kopen die alles wegjaagt. En dan eentje die netjes zijn behoefte achterin de struiken doet of op de kattenbak... Ja mijn kat is erg ideaal!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:06

MarliesV schreef:
Jolliegirl schreef:

Sorry maar je gaat toch geen stroom om je eigen tuin zetten omdat je last heb van een andermans katten. Dat is een omgekeerde wereld.

Mijn hond schijt ook niet in een andermans tuin.

Koffiedik helpt hier gelukkig wel. Hopelijk helpt die tijgermest. Jammer alleen dat je de kosten niet op de eigenaren van de katten kan verhalen.

Heb totaal geen hekel aan katten, er slaapt er zelfs 1 regelmatig in onze tuin onder het afdak. Maar als ze in mijn tuin schijten dan was ik ook niet blij!

Als je er last van hebt.... is dit de makkelijkste oplossing.
Denk jij nue cht dat men zijn/haar kat gaat binnenhouden? Nop, die blijven gewoon in je tuin lopen en schijten..
Koffiedik en de hele meut werkt niet..
Dan is het de simpelste en effectiefste oplossing.
En goh... jouw hond schijt niet in andermans tuin.. Jouw hond loopt vast niet de hele dag door de wijk te struinen? :)

En als je dat niet wil, dan blijf je toch lekker met die katten zitten?

Vogels schijten ook in je tuin...op je huis, op je stoelen, overal...

Je kunt niet alles tegenhouden of verbieden.. :n

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:46

Rebel_Jits schreef:
little_birdy schreef:
wat dacht je van een flinke emmer ijskoud water eroverheen pleuren :)
of vangen opzoeken wie de eigenaar is en die eens flink erop aanspreken dat die **** kat uit je tuin moet blijven

flink peper strooien wil ook wel helpen

Ja, de eigenaars kunnen de kat wel vertellen dat hij niet in tuin X en tuin Z mag komen, maar dat de andere tuinen geen probleem zijn |o
Ik geef je op een briefje dat als dit vraagt aan ALLE katteneigenaren, dat hooguit 5% zijn kat binnen gaat houden. Schiet je geen donder mee op dus.

of je zoekt samen met alle katte eigenaren een oplossing :)*

want hun willen de kat heel houden en jij je tuin
dus kunnen ze best meebetalen aan een oplossing

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:01

Gelukkig hebben wij 2 hele lieve poezen die eigenlijk nooit de tuin uit gaan en netjes op de bak poepen en plassen, wat wij doen om buurtkatten uit onze tuin te houden is de achterdeur onverwachts open gooien en een brul geven. Ze schrikken er zo van dat ze niet meer terug komen, of althans dat is mijn ervaring.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:04

Karlijnxxx schreef:
Het enige wat echt goed helpt... Zelf een territoriale kat(er) kopen die alles wegjaagt. En dan eentje die netjes zijn behoefte achterin de struiken doet of op de kattenbak... Ja mijn kat is erg ideaal!!

ik heb geen territoriale poes maar het feit dat ze er loopt (ze kan het terrein niet af) is genoeg schijnbaar. En ja ze doet haar behoefte in de tuin die 1 van mijn honden weer op graaft en op vreet. Zo heeft hij eten, de kat is ervan af en het ligt niet in de tuin............ :D (ja, ik probeer het hem af te leren en voor te zijn maar dat gaat niet 100% van de gevallen lukken vrees ik)

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:09

Haha tijgermest, daar heb ik nog nooit van gehoord haha.

Waar ik wel goede ervaringen mee heb is de garden protector 2:
http://www.weitech.com/nl/weitech-ultra ... otector-2/
Is zo'n apparraat met een ultrasoon apparaat en een optionele flits die alleen aangaat als er beweging wordt gedetecteerd.
In de winkel waar ik werk verkopen we het, en het is wel grappig om te zien,
1 persoon koopt het, en meestal volgen daarna kennissen van die mensen,
de buren/familie ect haha omdat het zo goed werkt.
Kan trouwens op batterijen maar ook met een adapter.

Dus mocht tijgermest niet wat worden/niet werken, is dit misschien ook nog een optie?
Cacoadoppen schijnt trouwens ook te werken, is ook wat beter verkrijgbaar dan tijgermest denk ik ;)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 08:09

Een eigen kat is geen keuze. We zijn geen kattenmensen, en daarbij is mijn vriend er allergisch voor. Stroom/apparaatjes vind ik gewoon een stap te ver. Ik ben geen kattenhater, dus die opties laat ik achterwege..

Eigenaren wordt een buurtklus, dan kan ik eerst achterhalen waar ze allemaal vandaan komen. Hoewel ik het omgekeerde wereld vind, ik hoef niet met hun op zoek naar een oplossing. Zeker als ik het kan oplossen met een onschuldig middeltje waar zowel de katten en wij geen last van hebben.. Een emmertje tijgerpoep / kattenschrik staat daar dicht bij, en daarvoor hoef ik niet in conclaaf met alle katteneigenaren :)

Jessica, we komen zeker een keer langs als we naar NH moeten! 130 Km is net wat teveel voor alleen de poep. :D Tot die tijd gaan we even langs de lokale intratuin voor het busje kattenschrik.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:23

[quote="JessicaChico"]Ja de bedoeling is wel dat we het altijd op voorraad hebben maar soms gaat het zo hard, maar meestal hebben we het diezelfde dag weer.quote]

:D Constante productieprocessen!

Ik zag laatst op tv dat ze een sproei installatie met bewegings sensor gebruikten; dan hoef je zelf niet op de wacht te staan met een tuinslang!