Hond loopt mank

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 00:35

Gini schreef:
Als je door je enkel gaat voel je binnen de seconde of het serieus is of niet. Een hond kan je dat niet vertellen. Dat is het voordeel dat mensen hebben op dieren. Mijn hond kan ook soms een pootje oplichten, maar dan is dat na een halfuur voorbij en loopt ze weer correct met af en toe een hinkpasje ertussen. Een hond die langere tijd volledig niet op 1 poot wil steunen, ja, dan wil ik de mogelijkheid van een ernstiger letsel uitsluiten.
Nergens gezegd dat ze naar de DA moet rushen, maar een belletje kan nooit kwaad.
Dat ieder naar zijn eigen gevoel luistert is een open deur intrappen. ;) Maar is enkel van toepassing op eigen hond en eigen situatie, niet op andermans hond via een computerschermpje.
Mijn advies was dus idd deels gegeven met in mijn achterhoofd mijn eigen hond. Zelfs toen die een wespensteek had liep ze nog redelijk met af en toe een opgetrokken poot. Een constant opgetrokken poot en niet op een verhoging willen springen, zou bij mij dus idd reden zijn om toch al 1 klein alarmbelletje te laten afgaan.

Alarmbelletje gaat al bij mij af na één verkeerde scheet, zoals ik hiervoor al zei. Goed hoor, dat je dat advies geeft, en inderdaad, je kan het moeilijk vanaf een computerschermpje zien. Misschien maakt dat dit topic overbodig.

Citaat:
Het kan heel goed teveel belast zijn. Als de hond niet gewend is om lange wandelingen te maken en te zwemmen kan het overbelast raken. Ik denk dat het met rust vanzelf goed komt, mocht het lang duren of erger worden dan zou ik even naar de DA gaan.

Ze is absoluut gewend om lang te wandelen/rennen/zwemmen. Juist omdat we weten dat ze die beweging nodig heeft. Dat ze begon te manken ineens was dus totaal onverwacht en heeft volgens mij niets te maken met overbelasting.

Inmiddels kan ik jullie melden dat mevrouw weer heerlijk door het bos heeft gesjouwd vandaag. We hebben rustig aan gedaan, maar ik zag vanmorgen al dat ze haar poot weer 100% gebruikte, en de bult was ook weg. Kleine verzwikking, en ik heb me weer druk lopen maken om niets... ;)

Bedankt voor al jullie tips! :D

blond_queen

Re: Hond loopt mank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 01:21

Precies, een hond verstapt zich ook wel eens, net als mensen. komt vaak vanzelf weer goed. Mooi dat het weer goed met haar gaat! :)

Gini

Re: Hond loopt mank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:03

Geen overbodig topic hoor! Ik kan me voorstellen dat je een klankbord wilt.
Gelukkig dat het beter is nu. :)