Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Hebben wij ook gedaan en hoewel ik ontzettend veel ''ja, dat doe je goed zo'' heb gehoord heb ik er alsnog enórm veel uitgehaald en heeft het me echt verder gebracht met Havanna
. Naar de woonkamer gelopen en m op zn plek gelegd. Nadat het bezoek op de bank zat hem verteld dat ie mag gaan begroeten, ik wil niet dat hij bepaald wanneer hij bezoek begroet. Dit ging eigenlijk prima. Hij bromt nog wat op zn plaats maar blijft wel daar liggen!
Das wel een dure ja... Wij waren toen bij elkaar geloof ik iets van 150€ kwijt en hadden toen ook nog een poedertje mee. Snap dat je geen 750 wilt uitgeven, das ook wel gekkenwerk ja 
Wellicht geldt dat voor jullie hond ook
alleen soms kun je elkaar niet eens verstaan
al hebben we nog zoveel ervaring... het is altijd geweest met enorm dominante sport honden geweest.. die nergens van onder de indruk waren. Dit is echt een gevoelig diertje en dat is voor ons weer zoeken naar een andere aanpak natuurlijk. Dus ben blij dat ik goede tips heb gekregen zodat het voor hem leuker wordt en voor ons
Diane65 schreef:Sassol, die laatste zin verbaast me dan weer omdat je eerder schrijft dat ze beter geen koekjes kunnen geven bij de deur. Je schrijft dan nu dat ze de deurbel met een bak voer moeten combineren. Betekent dat dan dat de hond op een gegeven moment visite met een bak voer combineert? Wat dat betreft is een hondenkoekje dan minder schadelijk en dat is overigens iets dat je tijdelijk hoeft te doen. Als de hond eenmaal is geconditioneerd bel = mens met koekje kan je dat koekje veranderen in affectie van de visite (namelijk aanhalen of prijzend toespreken).