Wel bij het losloopbos, daar mogen mensen niet van de paden af en daar wordt wel op gecontroleerd.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Brainless schreef:liedje89 schreef:
Een broedende vogel ziet zeker dat mijn hond aan de lijn zit en dus geen gevaar vormt, slimme vogel....
Nee, een aangelijnde hond wijkt niet van het wandelpad af.
Loslopende honden duiken sneller de bosjes in waar broedende vogels (kunnen) zitten.
BaileyMix schreef:Eerlijk gezegd, ik laat mijn hond ook gewoon los, ook al mag het niet. Dat met name omdat hier geen één losloopgebied is waar een hond lekker hond mag zijn. Moet er wel bij zeggen dat mijn hond andere honden met rust laat als zij geen toenadering zoeken. Vind he tpersoonlijk onzin om mijn lieve hond vast te doen omdat een ander de baas niet is over zijn hond aan de lijn.

Nijn schreef:Ik heb hier nog nooit iemand zien controleren
Wel bij het losloopbos, daar mogen mensen niet van de paden af en daar wordt wel op gecontroleerd.
Nijn schreef:Mijn hond weegt ruim 30kg dus dat is sowieso geen optie.
Buiten het gewicht om heb ik sowieso een hekel aan mensen die hun hond optillen, letterlijk boven een andere hond staan is een teken van dominantie. Als je al een hond hebt die dominant is (wat die van mij is) bevestig je dat alleen maar.

Nijn schreef:Geen gebieden waar ze vast of los moeten/mogen?
Over het algemeen is het zo dat je hond alleen in aangewezen gebieden los mag, daarbuiten aangelijnd.
Als er een bordje staat honden aan de lijn is dat alleen een extra melding, immers gaan ze in een woonwijk ook niet overal bordjes ophangen dat de hond vast moet.
Amaris schreef:liedje89 schreef:Ik laat mijn hond ook wel eens los waar het niet mag, ze mogen inderdaad nergens meer los. Meestal is dat gewoon omdat de slechte het voor de goede verpest hebben, als je hond goed is opgevoed zou het niet zoveel uit moeten maken of hij los of vast loopt...
Ik roep mijn trouwens hond altijd bij me als ik een aangelijnde hond tegen kom, ook als het in een losloop gebied is. Vind het ook een beetje raar om dat niet te doen. Je wilt je eigen hond toch heel houden en als het goed is hoef je maar een woord te zeggen (misschien 2), hoeveel moeite is dat nou.
Of het is gewoon voortschrijdend inzicht in met name de natuurgebieden over hoeveel onrust loslopende honden bij broedende en zogende dieren veroorzaken.
Tegenwoordig schreeuw ik voortaan HOND VAST DIE VAN MIJ BIJT. Helaas moet ik ze dan nog vaak wegschoppen bij mijn hond want de meeste honden die loslopen luisteren ook nog eens voor geen meter. Nijn schreef:Haha ik hoef geen complimentjes hoor Lennox, ik bedoel meer dat ze dan een mooi prentje mogen geven aan de mensen die lak hebben aan de regels zodat ik met eigen ogen zie dat er wel gecontroleerd wordt
Kaus meestal is het ook wel te vinden op de site van de gemeente waar ze wel los mogen