Normaal kattengedrag of agressie??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyd

Re: Normaal kattengedrag of agressie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 12:42

Hmm dat wist ik niet... Ik had wel het idee, dat de grote(Mutz) wel degelijk aan wou geven dat het hier thuis haar paradijs is en dat ze zich dat niet af laat nemen... haha

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:43

Ja dat kan maar dat heeft te maken met het feit dat er eigenlijk een 'binnendringer ' in haar territorium is, dat accepteert ze sommige momenten waarschijnlijk nog niet helemaal. :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:45

Ja, ik ben ook nog niet zo overtuigd hoor lovelyd. Bij ons was duidelijk de oude kat 'de baas' (om het dan toch even een naampje te geven). Mevrouw wilde best spelen, maar als het klaar was dan was het ook echt klaar (en dat gaf ze dan zo aan als in het filmpje). Op zo'n moment bleef kleine kat liggen op haar rug en droop grote kat af. Toch een teken dat ze het accepteert imo.

Ook met eten. Als grote kat bakje eerder leeg had, dan ging hij het bakje van kleine kat opeten. En kleine kat zette dan netjes een stap achteruit en wachtte op de left overs. Dus sindsdien kreeg grote kat meer zodat ze ongeveer tegelijk klaar waren of we bleven erbij of kleine kat kreeg soms stiekem wat extra's :Y)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:47

Nee de jonge kat kent de gevolgen als hij het niet zou accepteren en vermijd die confrontatie, niet omdat hij onderdanig is, maar om een 'gevecht' te vermijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:41

Als de 2 katten hier spelen dan hoor je alleen maar geblaas en gegrom. Terwijl ze de rest van de dag tegen elkaar aanliggen. Maar mijn kat 'moppert' altijd, als haar iets niet aanstaat. Eigenlijk komt er altijd wel geluid uit. Als ze nou aandacht wil of boos is.

Maar het is vooral mijn kat die lawaai maakt. De andere stampt alleen door het huis heen.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 13:59

Is gewoon spelen ja. Juist fijn dat ze zich met elkaar vermaken!

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 15:35

Nou ze hebben net heerlijk in elkaar verstrengeld liggen slapen de twee drukte makers... En elkaar helemaal schoon gewassen.. haha