Def schreef:Ik word altijd een beetje moe van dit soort topics..
Een kat kun je niet op je eigen terrein houden mits je hem zo houdt, dat dat eigenlijk ook weer zielig voor de kat wordt (ren, binnen o.i.d.). Mensen zijn begonnen met het houden van katten en ze zijn ook dicht op elkaar gaan wonen.. tja... wat kan die kat er aan doen? Die doet gewoon waar ie voor gemaakt is.
Dan gaan er wel eens wat vogeltjes dood en ook wel eens wat eekhoorntjes. Das heel jammer.
Maar als er geen katten meer waren, gingen we weer zeuren dat er teveel muizen zijn. Of dat de vossen/steenmarters etc. onze konijnen, vogels enz. opeten. Want die zijn er natuurlijk ook nog.
Ik ben het ook eens met Troi wat betreft de tolerantie.... sinds wanneer kunnen loslopende katten die jagen niet meer?
Sinds het verboden is bij wet...heeft niets met tolerantie te maken.
Troi ... "Last" van katten is ook niets nieuws,is ook al sinds jaar en dag.
Een vos en een steenmarter zijn inheemse dieren en zo zielig is het niet om een kat op eigen terrein te houden.Kwestie van opvoeden en ervoor zorgen dat hij op je terrein blijft.
Hier wordt ook wel eens een mus gesnaaid door een Sperwer...dan heeft ie pech,nietgoed opgelet maar kattepoes wordt hier ook resoluut van het terrein gejaagt.Heb hier een konijn lopen en dat is geen kattevoer.
Sterregoud...als de kat een goede plek heeft gevonden om te jagen dan komt hij graag terug,zeker in de beginperiode zal je veel tijd moeten investeren om hem te verjagen.
En nee,ik ben ook niet op zoek naar ruzie...zeker niet.Men moet zich alleen wel realiseren dat de wetten en regels voor iedereen gelden.Ook voor katteneigenaren.