Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
persoonlijk zie ik honden liever in hun eigen mand ipv op bed of zelfs in slaapkamer..die van mij mag echt niet op mijn slaapkamer komen! buiten dat ik het niet zo fris vind..ook omdat ze gewoon een eigen slaapplek moeten hebben..
Blabla1980 schreef:Woonde hij hiervoor nou bij je moeder of bij iemand anders? zie nl 2 verschillende dingen voorbij komen.
Maar, was het echt bijten, of heeft hij per ongeluk met zijn tanden je neus geraakt uit lompigheid ofzo?
Als het echt bijten was dan is hij denk ik toe aan wat meer gezag vanuit jullie kant. Dus niet op bed, niet op de bank, betjes wachten tot zijn bak eten er staat voor hij begint met eten..dat soort dingen.
en schrikken of niet...dat is geen excuus. Volgende keer schrikt hij en valt hij wel echt aan.
waarom vindt je moeder eigenlijk dat hij een steekje los heeft? lijkt me niet zonder reden?
En waarom moest hij weg bij zijn vorige baasjes?
briitje schreef:Blabla1980 schreef:..
Zal het even uitleggen, wij hebben hem van mensen die hem vanaf pup af aan hebben. Deze konden er zo gezegd niet meer voor zorgen. Toen kwam die bij me moeder (ik liet hem uit ed) en toen ging ik verhuizen (op mezelf) en kwam die bij ons wonen. Dus in totaal heeft die 4 maanden bij me moeder gewoond en nu 2 maanden bij ons. Het was echt bijten, anders ligt me neus niet helemaal open. Het was gewoon een snauw, maar ook dit mag die niet doen als die schrikt of dergelijke. Wat je zelf ook zegt.![]()
Hij moet altijd wachten tot hij zijn eten krijgt, wachten met op bed gaan tot wij liggen ect. Maar dit op bed liggen is nogmaals einde verhaal.
Me moeder heb dat gevoel altijd al bij hem gehad, niet echt feiten voor. Wel is het een keer voorgevalle dat hij bij iemand op de bank lag, en het kriebelen zat was en dan dus begint te grommen. Even voor de duidelijkheid dit heeft hij bij ons nog nooit gedaan!
Me moeder zegt ook, ook al schrok die, alsnog mag die dit niet doen..

Diane65 schreef:Je hond is duidelijk de baas in huis en van jouw bed. Een hond is een hond en zou nooit op meubilair van de baas moeten mogen. Ik zou op zoek gaan naar een hondengedragstherapeut want een simpele gehoorzaamheidstraining heeft denk ik weinig zin. Jullie zullen zijn leider/baas moeten worden en hij de volger, oftewel de hond. Ik hoop niet dat je nu angst voor hem hebt ontwikkeld, hij is allang vergeten dat hij je heeft gebeten, je had hem toen gelijk moeten straffen.
Hopelijk weet je snel iemand in je omgeving te vinden.
puppy1128 schreef:Hoe gaf je hem een kusje? Voorover gebogen? Want kan zijn dat ie het niet fijn vond en bedreigd voelde. Mijn hond is ook een lieverdje, maar als ie zich bedreigd voelt enzo, kan ie wel bijten.
En misschien afleren dat ie niet meer 'hoog' mag, want honden willen graag op de hoogste plekken zitten, vanwege dominantie (volgens mij). Bij mij mogen ze niet op de bank, alleen als 1 vond ons ziek op de bank ligt en er een deken op de bank ligt, maar voor de rest mag het niet. Want 1 van onze honden snauwde heel hard naar me nichtje steeds als ze bij de bank aan het spelen was... Nou dat mag niet en werd ie dus op de grond gepleurd, want dat willen we niet hebben... Dus kan ook zijn dat ie het uit dominantie deed... Of gewoon gestoord is. Eventueel naar een dierenarts gaan, bij honden, bloed smaakt naar meer :l
Utrolig schreef:Diane65 schreef:Je hond is duidelijk de baas in huis en van jouw bed. Een hond is een hond en zou nooit op meubilair van de baas moeten mogen. Ik zou op zoek gaan naar een hondengedragstherapeut want een simpele gehoorzaamheidstraining heeft denk ik weinig zin. Jullie zullen zijn leider/baas moeten worden en hij de volger, oftewel de hond. Ik hoop niet dat je nu angst voor hem hebt ontwikkeld, hij is allang vergeten dat hij je heeft gebeten, je had hem toen gelijk moeten straffen.
Hopelijk weet je snel iemand in je omgeving te vinden.
Ik ga hier helemaal in mee. Ik vind voor iemand die ie opgegroeid met honden, toch ook wel moet weten dat honden echt een leider nodig hebben en bij het 'ontbreken' hiervan zelf de leiding pakken.
Als ik hoor dat een hond heeft gebeten terwijl je hem een kusje gaf 's ochtends terwijl hij bij jullie in bed ligt dan gaan bij mij de haren rechtop staan. De hond wordt hier aangewezen als de schuldige terwijl het voor hem dood normaal is om jou te corrigeren. Een kus geven aan de hond vertaald de hond in iets heel anders; namelijk het willen bijten.
Een hand om zijn snuiten zetten is voor hem meer een teken van geborgenheid dan een kus.
Kijk voor meer info op http://www.tinley.nl
briitje schreef:@ moonfish in welke situatie bedoel je dan precies? Zoals ik al zei is er bij ons nog nooit wat voorgevallen. Dus waarom niet? Alsof mensen nooit knuffelen met hun hond.. En ik veroordeel het beest er helemaal niet op. Jammer dat je niet goed leest. Vraag namelijk hoe nu verder.
.
!Nikki__ schreef:Het is juist onwijs onnatuurlijk om de hond weg te halen bij de roedel, deze slapen namelijk ook gewoon bij elkaar. Ja, zelfs de roedelleider slaapt bij zijn 'onderdanen'.