Citaat:Hij fokt ze blijkbaar voor de slacht. Daar is toch niets mis mee.
Als ze voor de slacht gefokt worden, waarom dan verkopen voor 7.50 en niet gelijk naar de slacht ?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moralian schreef:Wat ik bedoelde is dat ik niet geloof dat hij 5 euro per konijn krijgt.
WinSel schreef:Citaat:Hij fokt ze blijkbaar voor de slacht. Daar is toch niets mis mee.
Als ze voor de slacht gefokt worden, waarom dan verkopen voor 7.50 en niet gelijk naar de slacht ?
Noemienoraly schreef:moralian schreef:Wat ik bedoelde is dat ik niet geloof dat hij 5 euro per konijn krijgt.
Ik weet het ook niet zeker, maar hij wil in ieder geval dat ze voor min. 5 euro verkocht worden en anders naar de slacht moeten.
saskiakefie schreef:Moeten ze wel wat ouder worden lijkt me voordat ze naar de slacht kunnen, anders zit er weinig vlees aan. Aan de slangen kan natuurlijk ook. Maar in ieder geval slacht vind ik niet zo slecht er is toch al overschot aan konijnen en als het doel van fokken voor de slacht is waarom zou je dat dan tegengaan? Je gaat toch ook niet bij een schapenboer die zijn schapen fokt voor de slacht proberen die schapen aan andere mensen te verkopen? Vind het een beetje krom.
Noemienoraly schreef:saskiakefie schreef:Moeten ze wel wat ouder worden lijkt me voordat ze naar de slacht kunnen, anders zit er weinig vlees aan. Aan de slangen kan natuurlijk ook. Maar in ieder geval slacht vind ik niet zo slecht er is toch al overschot aan konijnen en als het doel van fokken voor de slacht is waarom zou je dat dan tegengaan? Je gaat toch ook niet bij een schapenboer die zijn schapen fokt voor de slacht proberen die schapen aan andere mensen te verkopen? Vind het een beetje krom.
De eigenaar zei dat de meeste slachtkonijnen nooit volwassen worden omdat ze dan taai vlees hebben en dus als 'baby' geslacht worden. De eigenaar is het er wel mee eens dat we ze best een goed tehuis mogen gunnen maar als dat te lang duurt gaan ze naar de slacht, dus het is niet helemaal tegen zijn wil in.
kan me wel voorstellen dat het taai is als ze ouder worden. Mary1971 schreef:Ik weet niet wat je morgen gaat doen TS, maar wellicht is het een idee om met je verzorgpaardje ergens te gaan staan om rondjes te gaan lopen met kinderen en daar dan een bordje met foto op te hangen dat je baby konijntjes te koop hebt...
saskiakefie schreef:Zorg er dan wel voor dat je de nieuwe eigenaar goed informeert over het houden van konijnen... Als het konijn bij kleine kinderen terecht komt en het konijntje na een tijdje niet meer leuk is en vervolgens in een klein hokje alleen blijft zitten met de verkeerde voeding... ongezond en vereenzaamt. Tja dan was het vele malen beter af als vlees.
Sanne135 schreef:Waarom direct slacht? Als het verkopen niet lukt, kun je ze ook nog loslaten in de natuur..