Baby konijnen proberen te verkopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:36

Citaat:
Hij fokt ze blijkbaar voor de slacht. Daar is toch niets mis mee.

Als ze voor de slacht gefokt worden, waarom dan verkopen voor 7.50 en niet gelijk naar de slacht ?

Noemienoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 09:36

moralian schreef:
Wat ik bedoelde is dat ik niet geloof dat hij 5 euro per konijn krijgt.

Ik weet het ook niet zeker, maar hij wil in ieder geval dat ze voor min. 5 euro verkocht worden en anders naar de slacht moeten.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:36

moralian schreef:

Nee dat zal eerder tegen de € 2,50 zijn gok ik zo.

Maar waarom vragen ze dan € 7,50 terwijl de eigenaar er maar minimaal € 5,-- voor wil hebben.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 29-04-13 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:37

WinSel schreef:
Citaat:

Als ze voor de slacht gefokt worden, waarom dan verkopen voor 7.50 en niet gelijk naar de slacht ?

Omdat TS het zielig vind

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:38

Er gaan duizenden beesten per dag naar de slacht en er worden wel meer dieren gefokt voor de slacht. Vind ik erg sneu, ben zelf ook vegatarier. Maar waarom voor deze konijnen zoveel ophef en niet voor al die varkens? Hmm ja sorry zo denk ik er over

Noemienoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 09:38

WinSel schreef:
Citaat:

De bedoeling was om ze te fokken voor de slacht, wij hebben wel de kans gekregen om te proberen een goed tehuis voor hun te vinden, maar als dit niet lukt moeten ze alsnog naar de slacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:38

Wat is er mis met ze opeten? Lekker hoor, konijn :P

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:39

Sonja schreef:
Wat is er mis met ze opeten? Lekker hoor, konijn :P

+:)+ :Y)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:40

Moeten ze wel wat ouder worden lijkt me voordat ze naar de slacht kunnen, anders zit er weinig vlees aan. Aan de slangen kan natuurlijk ook. Maar in ieder geval slacht vind ik niet zo slecht er is toch al overschot aan konijnen en als het doel van fokken voor de slacht is waarom zou je dat dan tegengaan? Je gaat toch ook niet bij een schapenboer die zijn schapen fokt voor de slacht proberen die schapen aan andere mensen te verkopen? Vind het een beetje krom. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:40

Noemienoraly schreef:
moralian schreef:

Ik weet het ook niet zeker, maar hij wil in ieder geval dat ze voor min. 5 euro verkocht worden en anders naar de slacht moeten.

hier in belgie worden dwergkonijnen in de winkels aangekocht voor 5-8 euro
Vleeskonijnen worden geslacht verkocht aan 8 euro per konijn.

Noemienoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 09:44

saskiakefie schreef:
Moeten ze wel wat ouder worden lijkt me voordat ze naar de slacht kunnen, anders zit er weinig vlees aan. Aan de slangen kan natuurlijk ook. Maar in ieder geval slacht vind ik niet zo slecht er is toch al overschot aan konijnen en als het doel van fokken voor de slacht is waarom zou je dat dan tegengaan? Je gaat toch ook niet bij een schapenboer die zijn schapen fokt voor de slacht proberen die schapen aan andere mensen te verkopen? Vind het een beetje krom. :)

De eigenaar zei dat de meeste slachtkonijnen nooit volwassen worden omdat ze dan taai vlees hebben en dus als 'baby' geslacht worden. De eigenaar is het er wel mee eens dat we ze best een goed tehuis mogen gunnen maar als dat te lang duurt gaan ze naar de slacht, dus het is niet helemaal tegen zijn wil in.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:44

Tja, vlees groeit nou eenmaal niet aan de bomen... En als ik ook zie hoe sommige konijnen gehouden worden, hadden ze beter naar de slager kunnen gaan...

Maar goed. TS, je advertentie ziet er prima uit. Top ook dat je ze alleen per 2 weg doet of naar iemand die al een konijn heeft! Ik ben alleen wel bang dat marktplaats inderdaad vol staat met konijnen en je ze dus niet zo snel verkocht krijgt... En nogmaals, dat ze verkocht worden naar iemand waar ze blijven leven, betekent niet dat ze dan ook een leuk leven hebben. Maar goed dat is misschien voor iedereen anders. Of je leven belangrijker vindt, ook al is 't misschien geen leuk leven, of dat ze dan naar de slacht gaan.

En ook eens met de rest hier. Mensen willen nou eenmaal vlees eten en daar horen dit soort dingen bij. Met alle konijnen die ook al op marktplaats staan, moet je je misschien ook afvragen of je deze wel wilt redden. En of dat dan ook echt redden is wat je doet, zoals ik al eerder zei.

Noemienoraly

Re: Baby konijnen proberen te verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 09:50

Bedankt.

Ik vindt het wel belangrijk als ze blijven leven dat ze dan een goed leven krijgen.
Dus daar proberen we ook erg op te letten en daarom ook het liefst samen weg zodat ze niet alleen zitten want dan is een konijn gewoon eigenlijk niet gelukkig.

Er staan ook inderdaad veel konijnen te koop of worden weggegeven maar we willen het graag proberen en als er geen resultaat is dan moeten ze helaas toch naar de slager maar daar is dan niets aan te doen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:50

Noemienoraly schreef:
saskiakefie schreef:

De eigenaar zei dat de meeste slachtkonijnen nooit volwassen worden omdat ze dan taai vlees hebben en dus als 'baby' geslacht worden. De eigenaar is het er wel mee eens dat we ze best een goed tehuis mogen gunnen maar als dat te lang duurt gaan ze naar de slacht, dus het is niet helemaal tegen zijn wil in.

Oke ja ik heb geen verstand van konijnenvlees :o kan me wel voorstellen dat het taai is als ze ouder worden.
Maar ik vind het eigenlijk best jammer dat dat soort mensen ze proberen te verkopen als huisdieren. Zal ik je eens zeggen waarom?
Omdat opvangen al overvol zitten en asielen waar konijnen in kleine hokjes heel lang zitten te wachten. Als er op deze manier goedkoop jonge konijntjes verkocht worden dan komen die volwassen dieren die meer geld kosten niet aan bod en moeten ze nog langer zitten. Je hebt geen idee bij wat voor mensen die jonge konijntjes terecht komen, gevolg kan zijn dat het konijn dan zijn hele leven alleen blijft... Maar ik hoop wel dat als hij ze als huisdier verkoopt ze in ieder geval 8 weken bij de moeder blijven.

Ik heb zoiets van als zijn doel is fokken voor de slacht, houd het hier dan ook bij.... Dan wordt het overschot ook niet nog groter.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:53

@TS ik vind het heel lief dat je hier je best voor doet maar hoe lang wil je dat volhouden? Konijnen hebben vlug achter elkaar jongen. Ik vrees dat je zo elke maand wel een advertentie kan zetten.. Als ik jou was zou ik vooral proberen om die dieren een fijn leven te bezorgen zolang als het kan. Dus de eigenaar zo ver zien te krijgen dat hij ze in een lekker ruim hok laat lopen bij voorkeur buiten op het gras zodat ze lekker kunne springen en rennen voordat ze de pot ingaan.

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 09:56

Ik weet niet wat je morgen gaat doen TS, maar wellicht is het een idee om met je verzorgpaardje ergens te gaan staan om rondjes te gaan lopen met kinderen en daar dan een bordje met foto op te hangen dat je baby konijntjes te koop hebt...

Noemienoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 10:01

Jullie hebben allemaal ook wel gelijk dat er misschien niet veel aan te doen is.
We willlen het bij dit nestje wel nog proberen maar anders is het gewoon jammer.

Ze staan nu in 2 paardenstallen waar ze lekker kunnen rondspringen enzo.
Buiten laten in het gras is denk ik geen optie totdat we een goede ren hebben omdat we het bij het vorige nestje hebben gedaan vorige zomer maar toen waren ze allemaal ontsnapt en is er 1 toen overleden door de hitte en een ander is gewoon niet meer teruggevonden en daarna hadden ze allemaal diaree gekregen en zijn ze allemaal 1 voor 1 overleden.

Noemienoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 10:02

Mary1971 schreef:
Ik weet niet wat je morgen gaat doen TS, maar wellicht is het een idee om met je verzorgpaardje ergens te gaan staan om rondjes te gaan lopen met kinderen en daar dan een bordje met foto op te hangen dat je baby konijntjes te koop hebt...

Ja we zaten ook al te denken om ze op de vrijmarkt proberen te verkopen, alleen dan zonder de pony omdat die dat gewoon niet leuk gaat vinden met al die kinderen :+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:04

Zorg er dan wel voor dat je de nieuwe eigenaar goed informeert over het houden van konijnen... Als het konijn bij kleine kinderen terecht komt en het konijntje na een tijdje niet meer leuk is en vervolgens in een klein hokje alleen blijft zitten met de verkeerde voeding... ongezond en vereenzaamt. Tja dan was het vele malen beter af als vlees. :\

Noemienoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 10:06

saskiakefie schreef:
Zorg er dan wel voor dat je de nieuwe eigenaar goed informeert over het houden van konijnen... Als het konijn bij kleine kinderen terecht komt en het konijntje na een tijdje niet meer leuk is en vervolgens in een klein hokje alleen blijft zitten met de verkeerde voeding... ongezond en vereenzaamt. Tja dan was het vele malen beter af als vlees. :\

Ja, we gaan goed ons best doen zodat ze in een goed tehuis komen !

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:07

Verkopen op de vrijmarkt is een slecht plan, dan kopen mensen (kinderen vooral) de dieren in een impuls zonder echt goed er over te hebben nagedacht! Zelfde wat Sakiakefie zegt..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:07

Maar dit is dus dweilen met de kraan open ?
Als deze konijntjes een goed tehuis vinden zijn er al weer andere jongen geboren...
Als ze voor de slacht bedoelt zijn kunnen ze maar beter gewoon naar de slacht gaan denk ik...

En verkopen op de markt, NIET DOEN, daar komt niks goeds van

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 10:09

Sanne135 schreef:
Waarom direct slacht? Als het verkopen niet lukt, kun je ze ook nog loslaten in de natuur..

waarom niet slachten? smaken goed.
sorry maar als het niet lukt helaas, snap omdat je er direct contact mee hebt dat het zieliger is.
maar ze voelen er niks van hoor.

succes met verkopen. maar vind het niet erg van de baas als hij dit zou doen hoor.
en tja hoe jonger hoe malser
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 29-04-13 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Noemienoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 10:11

We gaan het gewoon proberen en anders is het jammer

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:22

Noemienoraly schreef:
We gaan het gewoon proberen en anders is het jammer

Goede instelling :j

Tsja, helaas gebeurt dit veel en veel vaker, ik denk dat je er ook vrij weinig aan kunt doen. Ik duim voor je dat je ze kwijtraakt, maar bedenk wel dat asielen en opvangen overvol zitten. Succes ;)