Voer voor kittens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:33

Als je wat betreft brok graanvrij wilt voeren heb je Acana, Orijen en Applaws (en nog een paar).
Een graanvrije brok zul je niet in je lokale dierenwinkel vinden, die moet je online bestellen.
Wil je vlees gaan voeren (heeft mijn voorkeur) dan kun je zelf samenstellen (wat ik zelf voor een kat teveel gedoe vindt) of je kunt kant en klaar gaan voeren. Ook daar heb je weer allerlei merken met of zonder graan, groente, toevoegingen etc.

Ook zie je steeds meer voedingssupplementen zoals visolie/schapenvet voorbij komen.

Mijn voorkeur heeft vlees, maar ik heb ook wel eens een graanvrije zak brokken staan. En ja heel stom, maar na al dat graanvrije voer gezoek geef ik mijn hond ook wel eens rijst met een eitje en wat groente bijv. mijn kat eet uitsluitend vlees/vis.

Dusja, veel keus en wat het beste voor jouw kat is, zul jij zelf moeten bepalen ;)

liedjuh2

Re: Voer voor kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:39

Wij hebben altijd wiskas gevoerd. Van de rest ging mijn kat overgeven. We hebben Tompoes(ofzo), hill, royal canin en nog albert heijn huismerk geprobeerd en van al die soorten voer ging ze overgeven. Van het "natte" voer wat ze kreeg, hadden wij ook bijna altijd wiskas. Af en toe wat anders en dat ging er ook wel in, maar dan minder graag. Ze was ook wel een klein beetje verwend moet ik toegeven (A)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 06:20

Ik voer Iams brokken. Dat heeft een relatief hoog vlees-gehalte. Er zijn meerdere versie's van, oa kitten en adult indoor. Daarnaast voer ik Smuldier (zo'n beetje alle soorten, behalve de pens-variant).
Ze groeien er goed op (wegen met 2 jaar nu 5 kg), mooi glanzende volle vacht, schone tanden en ik heb blije katten dat graag eten :D Zo graag, dat ik ze een stuk minder moet gaan voeren (da vond ze te dik. Ik zeg; grote kat + hangbuik door castratie. Achja..)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 08:25

Zo, even bijgelezen. Wat een soorten voer he! Ik weet het echt niet meer haha! Ik ga eerst maar kijken wat de eigenaren nu geven en mij daarop aanpassen. Bedankt voor de reacties!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:29

laura1987 schreef:
Mijn katten staan op taste of the wild, het is vergelijkbaar met krijgen maar iets betaalbaar der. Hierin zitten geen granen etc verwerkt. Zelf bestel ik het bij http://www.zooplus.nl hier kun je ook productinformatie zien en revieuws lezen.

Deze geven wij ook. De katten doen het er goed op en de ontlasting is een stuk minder en stinkt minder dan als ze 'supermarktbrok' krijgen.
Wij geven deze brokken in combinatie met Smuldier (verkrijgbaar bij de C1000 in het vriesvak) :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:43

absque_dubio schreef:
laura1987 schreef:
Mijn katten staan op taste of the wild, het is vergelijkbaar met krijgen maar iets betaalbaar der. Hierin zitten geen granen etc verwerkt. Zelf bestel ik het bij http://www.zooplus.nl hier kun je ook productinformatie zien en revieuws lezen.

Deze geven wij ook. De katten doen het er goed op en de ontlasting is een stuk minder en stinkt minder dan als ze 'supermarktbrok' krijgen.
Wij geven deze brokken in combinatie met Smuldier (verkrijgbaar bij de C1000 in het vriesvak) :)

Wij geven het in combinatie met applaws en/of almo blikvoer.
Wij zweren bij dit voer, nu hebben we geen problemen meer met diarree etc, wat onze coon wel bij royal canin had. Voor mij komt er nooit meer voer met granen en die rotzooi

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:10

Mijn twee toekomstige kittens krijgen bij de fokker Tast of The Wild (TOTW) en Carnibest. Dit zal ik ze ook gaan geven want dat zou ook geheel mijn keuze zijn :)

De poes die bij mijn ouders is blijven wonen kreeg altijd Royal Canin maar kreeg op haar 4de ernstige nierfalen. Die krijgt nu nierdieet en Orijen gevoerd en doet het daar super op. Voor mij geen Royal Canin meer :n