Grote zwarte spin kruipt been omhoog - brr

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Re: Grote zwarte spin kruipt been omhoog - brr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:40

Nou, die van mij komt er echt niet meer uit. Ik stofzuig dan nog altijd 10 minuten extra en dan nog wat papier enzo erin. KILLL!!!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:40

okaay gadverdamme wat een joekel ... nou doe ik dus ook voorlopig geen oog dicht
en stop ook zeker met vieze dingen hier lezen wat een spin kan doen brrr krijg er echt de rillingen van

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 22:41

canela schreef:
oh bah dit lees ik net op google :

Spinnen kunnen je bijten en eitjes onder je huid leggen. Na een tijdje barst de gezwollen plek open en springen er allemaal nieuwe spinnetjes uit.
Sommige mensen verwijderen de topjes van een banaan, omdat spinnen er eitjes in zouden leggen.
Spinnen verhuizen in de herfst van de tuin naar het huis.

word lekker slapen vanacht :')

Gelukkig is dat niet deze huisspin. Die kan wel bijten, maar de kans dat die met zijn kleine kaakjes door je huid breekt is heel klein. Ze zullen dan ook zeker geen eitjes onder je huid leggen :P

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:42

ElineS schreef:
canela schreef:
oh bah dit lees ik net op google :

Spinnen kunnen je bijten en eitjes onder je huid leggen. Na een tijdje barst de gezwollen plek open en springen er allemaal nieuwe spinnetjes uit.
Sommige mensen verwijderen de topjes van een banaan, omdat spinnen er eitjes in zouden leggen.
Spinnen verhuizen in de herfst van de tuin naar het huis.

word lekker slapen vanacht :')

Gelukkig is dat niet deze huisspin. Die kan wel bijten, maar de kans dat die met zijn kleine kaakjes door je huid breekt is heel klein. Ze zullen dan ook zeker geen eitjes onder je huid leggen :P

ah gelukkig, dat maakt mn dag weer goed ahah

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:43

wahaha Google is your friend, maar niet als het over spinnen gaat. _O-

Ik zet spinnen meestal ook gewoon buiten, maar als er eentje langs mijn been zou proberen omhoog kruipen, dan zou ik toch ook wel even paniekeren, geloof ik. :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 22:47

Ik heb echt een kwartier zitten hyperventileren.. En toen die daarna weer ontsnapte. Heb zo gegild, mijn hart ging tekeer en had de tranen in mijn ogen staan :') Schijttebak ben ik.

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:48

ElineS schreef:
Ik heb echt een kwartier zitten hyperventileren.. En toen die daarna weer ontsnapte. Heb zo gegild, mijn hart ging tekeer en had de tranen in mijn ogen staan :') Schijttebak ben ik.

Ik ben precies hetzelfde

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:49

ow gatvurrrrr, dat is zo'n gore putjesspin iew, jies je hart ook weer op normaal ritme nu??

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:50

Mooi exemplaar!

Had laatst ook zo'n grote, die grapjas rende al 2x mijn vloer over en was me toen te snel af, uiteindelijk toch buiten kunnen zetten. Ik heb de dag erna 3 van zulke (iets kleiner) buiten gezet, dag daarna weer 2..

Gelukkig ben ik er niet bang van want ze tieren welig dit jaar!
Paar weekjes terug zag ik iets donkers bewegen terwijl ik in bed lag (langs mijn kussen), was dus ook zon potig vriendje :') (dat vond ik wél iets minder prettig haha).

Hier zie ik ze met name op het plafond of over de vloer huppelen en als ik stof en stofzuig zijn ze nergens te zien :')

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:51

Ohhhhh wat een nachtmerrie brrrr. Kippenvel!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 22:53

Bedankt creatas, nu kan ik zeker met een gerust hart slapen :')

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:55

Aaaaaaaaargh waarom lees ik ik dit topic... Had t al niet moeten openen maar toch te nieuwsgierig. Nu durf ik niet meer te bewegen :')

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:57

:') :') :') :')
Hoe kunnen mensen toxh altijd zo bang xijn voor zon klein,dimg die niets kan... :')
Als t nou een zwarte weduwe oid is, kan ik t wel begrijoen :j
Ik denk niet dat je hier wilt wonen. Eij,hebben die dingen vaak in huis :D

Sterkte met je trauma iig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:59

Aaaaaah alles kriebelt!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:00

Zo kwam ik een keertje laat thuis van een feestje en zat ik op de pot keek opzij met me halve slaap kop en daar zat net zo'n monster _O- heb nog nooit zo hard gegild ben opgesprongen en al gillend naar boven gerend :') me moeder lachte me zo hard uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:01

Bah bah bah , arme jij :(:) Maar ik ben banger voor langpoot spinnen , deze zie je tenminste :P. Laatst dweilde ik en zag een vuiltje , dacht ik was een opgekrulde rakker heb even goed gegild :')

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:02

ElineS schreef:
Bedankt creatas, nu kan ik zeker met een gerust hart slapen :')

Mijn tip is dus (ik zie dat ik veel blaatte maar dat dat niet duidelijk was :') )

24/7 blijven stoffen en stofzuigen! Dan zie je ze dus niet :Y)

flare

Ik kan er ook niet tegen, laatst zat er naast mn bed een dikkerd op de muur, ik overstuur, want ooo als ie naar beneden valt ga ik dus écht niet slapen hoor (dan valt ie dus naar beneden ong. onder mn bed)
Halfhuilend naar beneden, pap gehaald, wat gebeurt er: Hij springt in mn bed en METEEN valt dat gedrocht naar beneden.. Ik heb echt gekrijst haha

Iejoorr

Ik was net van plan naar bed te gaan.
Nu check ik eerst mijn benen/broek en blijf verstijft op de bank zitten totdat ik dit topic weer vergeten ben :=

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:03

Oja en dat eitjes onder je huid leggen is volgens mij alleen een bepaalde spin. Niet in nl. Ik ben al 2 keer gebeten, en ik leef nog :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:04

Oke nu durf ik dus niet meer te gaan slapen engerds.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:05

Ik zie ze bij mij op het werk ook geregeld ( maar dan nog een maatje groter als deze). Jakkes, laat ze altijd lopen en vind ze dan een paar dagen later dood terug ergens in een hoekje. Zelfs dan zien ze er nog monsterlijk uit :p gooi ze dan buiten ipv in de vuilniszak

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:07

Wij hebben trouwens een keer gehad dat een spinnennest was uitgekomen..
De avond van te voren zag ik opmerkelijk veel kleine zwarte minispinnetjes: hangend aan de lamp, bureau, op de grond, aan de bek van onze hond..
Volgende ochtend was ong. 0,3²m van het plafond bedekt met kleine spinnen, ben gillend weer naar boven gerend.
Mama alles opgezogen, zou best kunnen dat het grut er weer uit kroop

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:08

Pas op met het pletten van spinnen. Als die zwanger blijkt te zijn ben je niet blij en heb je er ineens 100 in je kamer lopen! Dit overkwam mijn zusje (in Panama)

Maar hij ziet er inderdaad vies uit, sterkte met slapen!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 23:17

Ik ben één keer wakker geworden in de ochtend, met een spin die recht boven mijn gezicht hing.... Die hing met een draadje vanaf het plafond helemaal naar beneden, vlak boven me. Ik was verstijfd van angst.. Echt zo in slow motion opzij kruipen en mezelf van het bed laten rollen. Daarna pas gefreaked.. Maar pfft, nare ervaring.

En dan ook nog eens dat ik aan het douchen was en dat er tijdens het douchen een spin op me viel. Ik schreeuwde en gilde, bewoog heen en weer.. En we hebben een bad, waar we in staan om te douchen, ik struikel en val zo dat bad uit, in het douchegordijn, die van de kant word gerukt.. Ik, spin en douchegordijn op de grond.. Gillen nog steeds.. En mijn pa aan de andere kant van de deur die op slot was, helemaal in paniek wat er aan de hand was.. En ik probeer uit dat douchegordijn te komen en zie die spin van mij weglopen naar onder het bad.. Dat was dus ook heel fijn. Overal blauwe plekken...

En Kroatie... Ow, Kroatie.. Kamperen bij de zee. Heerlijk. Ik moest plassen 's nachts en ga dus naar het wc hokje. Zit ik daar op de wc met mijn broek omlaag, zie ik ineens op de deur de grootste spin ooit.. Ik lieg je niet, dat ding was GROOT! Wel 15/20 centimeter.. Maar hij zat op de deur.. Dus ik kon er niet uit... maar zie ik achter me ook nog (een veel kleinere) spin zitten. Ik heb de deur toch maar opengesmeten en ben met een duikvlucht, met de broek nog op mijn enkels, gillend, naar buiten gegaan.. De hele camping was wakker. Alle Duitsers en Fransen. Iedereen kwam natuurlijk meteen kijken wat er was. Sta je daar, je broek omhoog te sjorren en te bibberen..

Durfde daarna snachts niet meer naar de wc :P