Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Dus dan zeg ik dat wist je toen je eraan begon
Alleen begrijp ik ook heel goed dat de praktijk nou eenmaal anders uitpakt en je ook niet je relatie ervoor op het spel wilt zetten, zeker niet als er een kindje op komst is!troi schreef:Hoe naar vind je vriend dit? Want als ik heel eerlijk ben zou ik niet waarderen als wij thuis een dier hadden waar ik gek van werd en mijn man liever mij weg deed dan dat dier. Dus als ik er echt niet tegen zou kunnen ging het dier toch weg. Je relatie lijkt me belangrijker dan een huisdier, hoe geliefd die ook is..
Papegara schreef:Ik begrijp dat het voornamelijk ook een probleem is omdat de papegaai uit een slechte omgeving is gekomen, je hebt hem wel is waar 'gered'(?).
Het is ontzettend lastig. Hoe reageren jullie als hij/zij schreeuwt? Want negeren is de beste optie. Pas aandacht geven als de gaai stil is. Aandacht is aandacht, of het nu in de negatieve op positieve zin bedoeld is.
Ik begrijp ook best dat het vanwege de baby ook moeilijk is. Nu is het misschien geen probleem. Aan de andere kant, als je gaai veel herrie maakt kan je baby er steeds wakker van worden. Wat als je kindje groter is, meer wakker en kan lopen? dan moet je vogel toch niet verplicht in de kooi blijven, of je kindje verplicht in de keuken/woonkamer? Lastig lastig, je wil het beste voor de vogel, je vriend en je baby..

Citaat:Als ik zeker wist dat hij een perfect huis had bij iemand die hem alle aandacht geeft en hem nooit meer weg zou doen dan vind ik het al een stuk minder moeilijk maar dit is niet reeël omdat Rico geen makkelijke papegaai is.
Er moeten toch meer mensen zijn met een groot dierenhart en een goede plek? 
Papegara schreef:Hij eet dus goed.
Is het druk bij jullie thuis, komen er veel mensen over de vloer of andere huisdieren?
Ik denk alleen maar met je mee, ik ben redelijk ver gekomen in de gaaienwereld betreft verstand (al weet ik niet alles)
Sta je wel open voor een ander thuis? want dan wil ik je graag helpen. Ik ken dit verdriet en ik mis mijn gaaitje elke dag nog, als ik haar terug kon halen deed ik dat.
mijn gaai mocht ook alleen naar een goede plek.

Ellentjuh12 schreef:Wel moet ik melden dat hij nu naar mij perfect is hoor! Hij bijt mij nooit meer.
Waarschijnlijk heb ik zelf ook niet voldoende vertrouwen in andere mensen wat doorzettingsvermogen betreft dat geef ik ook eerlijk toe.
Vandaar ook mijn vorige post 
Ellentjuh12 schreef:Citaat:Zijn er geen kamer waar hij kan werken waar je de papegaai niet hoort?
Hij zou boven kunnen werken en we zijn ook bezig hier een werkplek te maken.
Maar ik kan niet verlangen dat mijn vriend constant boven zit vanwege mijn papegaai.
Rico fluit ook en praat ook wel als mijn vriend niet thuis is maar dit is maar korte momenten en zoals ik inderdaad al zei stoor ik mij hier absoluut niet aan.
Bij familie is geen optie, mijn Moeder heeft al een papegaai en mijn zus 2 honden.
Tevens zou ik elke dag zien hoe Rico naar mij toe wil als ik er ben en dit zou hart verscheurend zijn.

Zonnetje81 schreef:Ik kan me voorstellen dat je vriend er gek van wordt. Ik zou er ook niet tegen kunnen..... Probeer je ook in hem te verplaatsen. Waarschijnlijk was hij nooit akkoordvgegaan als hij dit vtv wist.
Wat veel mensen vergeten is dat er meer mensen zijn die goed voor een dier kunnen zorgen. Je bent niet de enige.
Ik zou kiezen voor mijn relatie en me richten op mijn kind. Maar misschien heb ik te weinig inlevingsvermogen hiervoor. Ik heb niks met vogels.
Wilawander schreef:Is er al eens onderzocht waarom hij plukt en zoveel lawaai maakt?